AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
NAJEBAWSZY Mod, wersja 1
Autor: Dawid 'Yarpen' Gniłka
"Miałem napisać to wczoraj, ale piszę dziś..."
OPIS ZAWARTOŚCI
1. Ulepszone przedmioty
Komponent ten to poprawiona wersja (nie)znanego i (nie)lubianego moda 'Lepsze Przedmioty'. Zawarte w nim są poprawki i ulepszenia istniejącego już w grze ekwipunku - jedne sprawiają, że niektóre spośród artefaktów odnajdywanych w późnych etapach gry są bardziej przydatne, inne poprawiają nieco ogólny wizerunek niektórych, słabych klas przedmiotów - jest też kilka osłabionych przedmiotów.
Dokładniejszy opis zmian możecie znaleźć w pliku 'Ulepszone przedmioty'.
Lista zmodyfikowanych przedmiotów:
- Zbroja skórzana +3: 'Życie i śmierć Karajaha'
- Zbroja Arcymistrza +6
- Zbroja płytowa Delvera
- Zbroja płytowa T'rachiego
- Miecz oburęczny +5/+6: Karsomir
- Srebrny Miecz +3
- Miecz oburęczny +2: Płomień Północy
- Miecz oburęczny +4: Rozpruwacz Dusz
- Miecz oburęczny +4: Ostrze Wojny
- Miecz półtoraręczny +2: Albruin
- Miecz długi +3: Wyrównywacz
- Topór bojowy +3: Skalny Ogień
- Kostur bojowy +3
- Wiekiera +1: Upadek Arduli
- Wiekiera +2: Ramię Maulera
- Wiekiera +3: Rozłupywacz czaszek
- Morgensztern +2: Usypiacz
- Morgensztern +2: Ogon Wiwerny
- Halabarda +4: Czarna Mgła
- Włócznia Jednorożca +2
- Paskudny Scyzor Neba +2
- Sztylet Lady Demarche +2
- Cudowne rękawice
- Amulet metaczarów: Wzmacniacz
2. Usunięcie przedmiotów
Komponent ten pośrednio zwiększa poziom trudności gry poprzez ograniczenie liczby unikatowych, magicznych przedmiotów jakie możemy łatwo odnaleźć. Mod zastępuje je przedmiotami o równorzędnym poziomie umagicznienia, z kilkoma wyjątkami.
Lista usuniętych przedmiotów:
Topór bojowy +3: Skalny Ogień
Pas Bezwładnej Bariery
Długi Łuk +3: Elfi Dwór
Krótki Łuk +3: Łuk Tansherona
Kolczuga Umarłych +2
Młot bojowy +2: Pięść Boroka
Zbroja Głębokiej Nocy +4
Kostur z Rynn +4
Miecz Arabane'a +2
Długi miecz +2: Namarra
Długi miecz +3: Ostrze Roz
Miecz obureczny +3: Zwiastun
Kusza Włos Olbrzyma +3
Szata Vekny
UWAGA: komponent nie wymaga 'Ulepszonych przedmiotow', lecz aby widac bylo jakies jego efekty, nalezy zainstalowac go PO 'Ulepszonych Przedmiotach'. Po jego uzyciu powyzsze przedmioty zastapione zostana przedmiotami o tym samym umagicznieniu, lecz bez unikalnej historii. Wyjatki to Zbroja Glebokiej Nocy (Kolczuga Elfow), Pas Bezwladnej Bariery (Pas Zmiany Plci) i Zwiastun (Zguba Pajakow).
3. Ulepszona podklasa Zabójcy Magów
Komponent ten dodaje Zabójcy Magów premię +4 do trafienia i obrażeń przeciw magom i czarownikom. Jednocześnie zmniejsza on szansę na nieudane rzucenie czaru przy trafieniu do 5%.
4. Zmiana opisu i tytułu Kensaia na Mistrza Broni
Kosmetyczna poprawka zmieniająca opis Kensaia.
"MISTRZ BRONI: To wojownicy, którzy zostali wytrenowany tak, by stać się jednością ze swoją bronią. Ich umiejętności budzą respekt i szacunek u innych: w Kara-Tur nazywa się ich kensei - 'świętymi miecza' - podobnie wśród księżycowych elfów z Evereski. Są śmiertelnie szybcy i skuteczni. Szkoleni są do walki bez obciążenia."
Zdolność 'kai' zostaje nazwana 'Skupienie'.
5. Nowe podklasy: Mistyczny Łotr, Aes Dana oraz Mistrz Zagadek
Podklasy te zostały stworzone przez Bioware, miały znaleźć się w Icewind Dale 2 - wspominano o tym w pierwszych zapowiedziach IWD2. Odnalazłem ich opisy w pliku dialog.tlk i zrekonstruowałem je na jedynej wersji silnika Infinity obsługującej podklasy - Baldur's Gate 2.
W przyszłości podklasy te będą elementem Paladins of Faerun Kitpack, a raczej nowej, przebudowanej jego wersji.
Więcej na temat podklas znajdziecie w pliku Opis podklas.
6. Rasy: pół-elfy otrzymują premię +1 do Charyzmy, Niziołki mogą mieć 18 punktów Mądrości
Jak wyżej. Pierwsza część komponentu to drobne, kosmetyczne ulepszenie sympatycznej rasy pół-elfów - której przedstawiciele często są dobrymi negocjatorami i dyplomatami. Druga część to poprawka problemu związanego z niziołkami, które nie mogły uzyskać na początku gry 18 punktów Mądrości przez drobny błąd w pliku gry.
Poprawione itemy - dobra robota.
Usunięcie przedmiotów - dobra robota. I tak dodam nowe by podenerwować Aurelinusa. (taki joke ale robota naprawdę dobra )
Zabójca Magów - raczej spoko
Kensai - nie podoba mi się fakt zmiany nazwy bo lubiłem ten powiew orientu jeżeli chodzi o tą podklasę. Swoją drogą sai to po japońsku albo towarzysz albo syn a nie ma to związku ze świętym z tego co wiem.
Nowe podklasy - całkiem spoko, poczytam o nich.
rasy - to raczej dobre zmiany
To tak tylko moje opinie jak coś wg mnie jest dobrze Yarpuśku