ďťż

AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA

Czy istnieje mod pozwalający Bezimiennemu na zostanie kapłanem czy muszę się z tym sam męczyć?


Na ilę się orientuje to nie ma. Podobne Nie-Sława ze swoim dziennikiem miała w niezrealizowanych zamierzeniach umożliwić inicjację Bezimiennego na kapłana, ale może to tylko plotki fanów PST.

Zrobisz takiego moda? MNIAM! Chętnie zagram, jako jeden z pierwszych.
Ok... Dajcie mi dwa miechy .

EDIT: ok... będziesz moim betatesterem .
Drussie, umożliwienie Bezimiennemu szkolenia się w klasie to 'trochę' więcej niż jakieś skrypty, dialogi czy nawet sekwencje w WeiDU. Planescape cechuje się tym, że większość mechaniki zawarta jest nie w tabelach (jak w np. BG2) lecz w pliku .exe - co nazywamy zjawiskiem hardcoded. Czytaj: nie da się.



Czytaj: nie da się.
Argh!

Argh!
Tak jak życie nie boli nic...
W instrukcji P:T są screeny pokazujące zwój kapłański Bezimiennego
Fakt! Coś sobie takiego przypominam... tyle, że jeżeli nie można modyfikować skryptów to kicha bo nie wrzucisz "zmieniacza". Można co najwyżej edytować jakiś sejw i zmienić ręcznie.
Nie no. Skrypty da się modyfikować. Ale wiele ich funkcji jest nieznanych/zablokowanych. Zmieniacz na 99.99% jest zablokowany.
a zmiana dialogo np. mebet aby zmieniała w kapłana a nie maga?
Wrrr, po prostu mówię, że się nie da. I to nie jest jakieś żydomasońskie lobby które próbuje wcisnąć milion dolców każdemu kto to próbuje wykonać bo bezimienny kapłan wywołałby kryzys finansowy na całym świecie w nieodpowiednim czasie - po prostu pracowali już nad tym ludzie mający Infinity w małym paluszku i nic nie wyszło.

Chyba nie wyobrażałeś sobie, że napiszesz w dialogu "Naucz mnie na kapłana" zamiast "Naucz mnie na maga", i zmienisz ChangeClass("Cleric") Coś tu jednak byłoby zbyt proste.

Polecam zajrzeć do modów do PS:T na Spellhold Studio. Szczególnie Unfinished Business czyni wiele dobrego. Jednak nie ma tam Bezimiennego Kapłana.

Chyba nie wyobrażałeś sobie, że napiszesz w dialogu "Naucz mnie na kapłana" zamiast "Naucz mnie na maga", i zmienisz ChangeClass("Cleric") Coś tu jednak byłoby zbyt proste.
Z doświadczenia (zawodowego nie mojego mikro-doświadczenia moderskiego ) wiem, że czasami najtrudniejsze sprawy można rozwiązac najprostszymi metodami... ale oczywiście przyjmuję do wiadomości ten smutny fakt .
Po poście Yarpena koniecznie musiałem sprawdzić jak to jest z klasą kapłana u Bezimiennego.

Dodałem "SetNamelessClass(Cleric)" do pierwszego "actions" w dialogu z Mortem, tuż po przebudzeniu w kostnicy. I NIESTETY, gra wprawdzie chodzi, po zakończeniu dialogu pojawia się komunikat awansu na wyższy poziom, można zapisać stan gry, ekran kapłańskiego zostaje odblokowany. ALE Bezi nie dostaje żadnych czarów kapłańskich. Ponadto każde wejście do ekranu statystyk Beza to wysyp do Windy (ekran statystyk Mortego można sobie obejrzeć). I to by było na tyle.

Dodam może, że "SetNamelessClass(Mage)" działa prawidłowo, na starcie dostajemy 1-lvl-ego maga z zerowym doświadczeniem.

Gdybając nad stanem rzeczy, w strukturze CRE gier IE opartych na AD&D2,0 jest miejsce na maksymalnie 3 klasy. Bezi w PST zachowuje się jak dwuklasowiec z BG, tyle że może zmieniać klasę w dowolnym momencie, za każdym razem zdobywając doświadczenie tylko w aktywnej. Być może po prostu nie ma miejsca na dane o czwartej klasie. Zagadką dla mnie jest też, gdzie zapisywana jest ilość doświadczenia dla poszczególnych klas? W strukturze CRE jak BG1-BG2-IWD1 jest miejsce tylko na jedną liczbę doświadczenia. Niestety Bezimiennego nie można wyeksportować, a nie znam programu, który potrafiłby podglądać i edytować SAVEów z PST. Być może dodanie czwartego licznika doświadczenia na awans w klasie kapłana rozwiązałoby sprawę. Śłaba nadzieja.

Dodałem "SetNamelessClass(Cleric)" do pierwszego "actions" w dialogu z Mortem, tuż po przebudzeniu w kostnicy. I NIESTETY, gra wprawdzie chodzi, po zakończeniu dialogu pojawia się komunikat awansu na wyższy poziom, można zapisać stan gry, ekran kapłańskiego zostaje odblokowany. ALE Bezi nie dostaje żadnych czarów kapłańskich. Ponadto każde wejście do ekranu statystyk Beza to wysyp do Windy (ekran statystyk Mortego można sobie obejrzeć).

PST jest mocno animowany, może należy sprawdzić, czy każda klasa nie ma przypadkiem osobnego ekranu MOS/BAM dla charakteru (a tak jest częściowo w innych grach na Infie). Brak czarów to może być skutek braku SPELL.IDS, ale to można zawsze animować skryptem.

Niestety, SPELL.IDS istnieje i zawiera nawet czary kapłańskie.

Napisałem "dwuklasowiec" czyli postać de fakto wieloklasowa zmieniająca klasę i awansująca jednoczasowo tylko w danej aktualnej klasie w opozycji do "wieloklasowca", czyli postaci awansującej równolegle w kilku klasach na raz. Terminy "dwuklasowiec" i "wieloklasowiec" są bardzo niefortunne i ich istota często nie jest rozumiana przez początkujących graczy, ale nie ma lepszych.

Jeszcze raz sprawdziłem i działa WSZYSTKO z wyjątkiem ekranu statystyk i przyznawania czarów kapłańskich zależnie od poziomu. To drugie to rzeczywiście małe piwo, da się zastąpić skryptem. Ale pierwsze może być ciężko przeskoczyć.

Bardzo jestem ciekawy szczegółów od Yarpena, kto to już próbował rozkminić i jak daleko zaszedł.
Zedzie, nigdy nie starałem się tego rozkminić i wiele szczegółów nie znam. Kilka rzeczy o których mogę coś rzec to:
- w PS:T cholernie wiele rzeczy jest zakodowanych w kodzie gry i nie da się tego ruszyć
- wielu już próbowało sprawić by Bezimienny został kapłanem i im nie wychodziło
- "jeśli przez X lat fanatycy jakiejś gry nie zdołali czegoś zrobić - to czemu miałoby to wyjść mi"

Chociaż panowie koderzy, może jednak?
No ale skąd masz informacje? Kto konkretnie próbował się z tym zmierzyć i na jakim forum? Szkoda wyważać otwarte drzwi. Niestety nie mam nawet szczątkowych umiejętności programisty, by podejrzeć sobie kod pliku EXE. Choć czasami wystarczą na prawdę drobne przeróbki.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mkulturalnik.xlx.pl
  •