AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Mam pewien problem z BGT, otóż, nie zmienia mi się mapa.
Ale od początku:
Instaluje:
1. BG1+dodatek
2. BG2SoA+Patch, BG2Tob + Patch
3. TDD wersja 1.11 (1.12 wogóle nie zmieniała mi mapy z SoA)
4. BGT wersja 1.05b
5. DToSC i NTotSC
Uruchamiam grę, jestem w Candlekeep, ale mam zwykłą mapę z SoA (ewentualnie z TDD ale to w wersji 1.11)
BGT powinien chyba instalować własną mapę, połączenie BG1 z BG2 prawda?
Może ktoś mi pomóc rozwiązać ten problem?
Dodam, że nie chcę instalować dodatku BGT-WorldMap
Z góry dzięki za pomoc
W ten sposób robi się syf na forum, temat o problemach technicznych modów już jest. Na takie bezsensownie zakładane, nieuniwersalne tematy aż się odpowiadać nie chce
BGT ma chyba własną mapę, ale na pewno niekompatybilną z rodziną Big Picture. Potrzebna jest Ci: BP-BGT Worldmap, a ja nie widzę powodów dlaczego miałbyś nie chcieć jej instalować, przecież to tylko mapa, a to Ci jest właśnie potrzebne.
Bo jest ogromna, niewygodna, obszary na tej mapie sa jakoś dziwnie porozkładane, pozatym ma mnóstwo lokacji porysowanych na które nie można się dostać - i to mnie w niej denerwuje.
Bo jest ogromna, niewygodna, obszary na tej mapie sa jakoś dziwnie porozkładane, pozatym ma mnóstwo lokacji porysowanych na które nie można się dostać - i to mnie w niej denerwuje.
Musi być ogromna, ponieważ jest zaprojektowana tak, aby pomieścić na sobie wszystkie lokacje z rodziny BP, w czasie instalacji masz do wyboru wersję mniejszą i większą, większa faktycznie jest ogromna, ale z mała nigdy nie miałem problemów w nawigacji, a zawiera wszystkie lokacje tak jak duża. Te porysowane lokacje, na które nie możesz się dostać byłyby dostępne gdybyś zainstalował więcej modów z BP np. SoS, TS, RoT... Pomyśl przez chwile, kto chciałby robić osobne mapy dla wszystkich kombinacji np. BGT + TDD, osobną dla BGT + SOS, a jeszcze inną dla BGT + TDD + SOS, praca bez większego sensu, a tak jest jedna uniwersalna i nie ma co na nią narzekać bo to dobre rozwiązanie
Chodzi mi tylko o mape z BGT, ta ktora laczy bg1 z bg2.
Czy te mody typu SoS, TR, ROT, nie przeginają z lekka gry? mam na mysli jakieś kosmicznie potężne przedmioty, beznadziejne potwory i te pe? Jak ich fabuła?
No i czy SoS jest w pełni spolszczony?
Chodzi mi tylko o mape z BGT, ta ktora laczy bg1 z bg2.
Ona jest chyba wbudowana w BGT, ale ona nie będzie Ci pokazywać lokacji z TDD i innych z BP.
Więc jestem zmuszony do instalacji BGTworldmap.
Pozostaje tylko ta sprawa, gdy instaluje TDD w wersji 1.12 to nie poszerza mi mapy (w samym SoA, przed instalacja BGT) czy, jak zainstaluje BGTWorldMap to te obszary bedą?
Jeśli będziesz stosował się do listy K4thos'a to wszystko powinno być OK.
Żeby grać w BGT potrzebny jest też chyba Tron Bhaal'a. To tak na marginesie.
W ten sposób robi się syf na forum, temat o problemach technicznych modów już jest. Na takie bezsensownie zakładane, nieuniwersalne tematy aż się odpowiadać nie chce
true - od tego jest dział Mody do Sagi Baldur's Gate
Dzięki za pomoc.
Przekonałem się do BGTworldmap
Jednakże pojawił mi się nowy problem, odnośnie głosów NPC z DTotSC lub NToSC ( nie wiem z którego) otóż, spotkałem Willa Szkarłatnego w Beregoście i mówi on angielskim głosem Da rade to poprawić?
Z góry dzięki.
A przy okazji, skoro już pytam to mam problem z Neverwinter Nights, mianowicie strasznie mi się tnie. Komputer mam chyba całkiem niezly, jet to laptop FL90 (Proc Duo 2,20, GF8600, 2Gb ram) nie wiem czym może być spowodowane? Może sprzęt jest "za nowy" na tą grę? Chociaż wydaje mi się, że problem występuje razem z zainstalowaniem dodatku Hordes of the Underdark. Muszę również zaznaczyć, że gry są orginalne.
A przy okazji, skoro już pytam to mam problem z Neverwinter Nights, mianowicie strasznie mi się tnie.
Tradycyjnie:
1. Alt+ctrl+del
2. Wyłącz w menedżerze programy działające w tle.
3. Znajdź proces nwn.exe
4. Zmień jego priorytet na wysoki.
5. Oprócz tego przydadzą się najnowsze sterowniki do karty graficznej i najnowszy DX.
Jednakże pojawił mi się nowy problem, odnośnie głosów NPC z DTotSC lub NToSC ( nie wiem z którego) otóż, spotkałem Willa Szkarłatnego w Beregoście i mówi on angielskim głosem Da rade to poprawić?
No cóż, wydaje mi się, że starsza wersja tego moda miała głos Willa spolszczony bo tylko on jest z NToSC, pozostałe dodatkowe NPC-ty są z DTotSC i maja tylko, i wyłącznie głos angielski. Will ma głos takiego kolesia z Robin Hood'a jak masz polską wersję może mógłbyś podmienić No i możesz podmienić ze starszej wersji moda, ale jak dla mnie to nie warto, za dużo roboty
Normalna wersja NTotSC ma głos Willa z polskiej wersji Robin Hooda, a reszta NPC z DSotSC ma różne głosy (m.in. z IWD). W samej wersji DSotSC postacie były ciche.
Wersja NTotSC weidu zawiera angielski głos Willa.
Wszystkie dodatkowe postaci maja angielskie głosy (Will, Lumpkin VI, Keira) i tak dalej.
Jak można je podmienić? W wersji pod BGT są zapisane te głosy w formacie .ogg ale w intalcje pod samego BG1 ich już nie ma - muszą być zapisane inaczej
ps. sposób na nwn nie pomógł
Nie wiem czy by Ci się to udało. Musiałbyś znaleźć polskie odpowiedniki, a osobiście nie wiem czy wszystkie NPC takie mają, no i później ręcznie przekopiować. Nawet jakbyś znalazł je po instalacji DSotSC na czyste BG1 to te głosy wcale nie będą po polsku. Nie ma obecnie takiej wersji DSotSC, w której by były. Dla mnie to jest niepotrzebna robota, ale ja podobno leniwy jestem
Ja bym proponował zamknąć ten temat i do archiwum go. Ewentualnie w razie konieczności kontynuować dyskusję we właściwym temacie Ale nie chcę się rządzić, to tylko propozycja
Witam, instaluję właśnie sobie BGT i jestem na etapie mapy. Chciałem ściągnąć ją z linka od K4thosa, ale nie działał, więc wpisałem w googlach nazwę tego pliku i wtedy odkryłem że jest nowa wersja mapy do BGT i tu moje pytanie czy do tej nowej wersji też trzeba podmienić te pliki o których pisze K4thos? Czy ta nowa wersja już ma to w sobie? Prosiłbym o szybką odpowiedź bo to już ostatni krok instalacji i już bym chciał pograc Z góry dzięki!
Chciałem ściągnąć ją z linka od K4thosa, ale nie działał, więc wpisałem w googlach nazwę tego pliku i wtedy odkryłem że jest nowa wersja mapy do BGT i tu moje pytanie czy do tej nowej wersji też trzeba podmienić te pliki o których pisze K4thos? Czy ta nowa wersja już ma to w sobie?
Wersja 6.6.3 ma już to wszystko w sobie i nie musisz nic podmieniać.
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź
Tylko mała różnica: to jest versja 7.0, ale pewnie też jest ok. Pozdro
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź
Tylko mała różnica: to jest versja 7.0, ale pewnie też jest ok. Pozdro
No właśnie ja bym raczej proponował 6.6.3, działa na 100%, a wersji 7 jeszcze sam nie próbowałem. Daj znać jak się sprawuje
Hmm, ciężko powiedzieć jak się sprawuje bo nie mam porównania (kiedyś grałem bardzo krótko z modami) ale działa
Witam. Mam pytanie. Posiadam Sage Baldur's Gate z eXtra Klasyki. Zainstalowalem obie czesci tak jak nalezy. Uraczony przyciskiem "dodatki" doszukalem sie roznych modyfikacji (jest to moja pierwsza przygoda z modyfikacjami do BG). Wybralem modyfikacje ktore mnie interesuja a nastepnie poczynilem instalacje zgodnie z instrukcja. Najpierw zainstalowalem mod TDD, a pozniej dopiero BGT+tweak v.6 [instalowalem je w tejze kolejnosci, poniewaz tego wymagala instrukcja]. Niby wszystko ladnie pieknie - odpalam gre, tworze postac, gram, wychodze z Candlekeep i jestem w Lwim Trakcie. Nastepnie jak to bywalo w zwyczaju zbieram ekipe i ruszam na polnoc by przejsc do Nadbrzeznego Traktu. I TU pojawia sie moje pytanie: Dlaczego na mapie nie ma ani lokacji w ktorej sie obecnie znajduje, ani lokacji sasiednich, do ktorych moglbym przejsc? Mapa pochodzi z tego co sie zorientowalem z SoA, lecz nie zmienia to faktu, ze ten incydent uniemozliwia mi kontynuowanie rozgrywki.. Sciagnalem nawet worldmap v.7.1(?). Postepem bylo to, iz mialem wieksza mape plus wyswietlony byl Lwi Trakt, w ktorym sie obecnie znajduje. Co musze zrobic, by moj problem zostal rozwiazany. Nie wierze, ze nie da sie z tym nic zrobic, bo przeciez tyle osob gra w wiele roznych modyfikacji do BG. Problem zapewne byl juz rozpatrywany. Mimo to nie znalazlem nan odpowiedzi w wyszukiwarce. Prosze o pomoc i z gory dziekuje.
Pzdr.
W BGt się nigdy nie bawiłem, ale po pierwsze radzę ściągnąć najnowsze wersje modów, od czasów wydania Sagi minęło duuuuuużo czasu. Konkretnie nic nie poradzę, ale wygląda mi to na problem z Worldmap