ďťż

AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA

1. Wstęp - FPS w counter-strike 1.6.

FPS ( Frames Per Second, czyli klatki na sekundę) - wartość FPS określa nam szybkość generowania animacji. Im jest ona wyższa, tym lepiej. Aby animacja była płynna i nie wyglądała jak pokaz slajdów musimy mieć przynajmniej 30 FPS (klatek na sekundę) i nie może spadać poniżej, ponieważ oko ludzkie dostrzega średnio około 25-30 fps. W counter-strike 1.6 obraz jest płynny powyżej stałych 40fps, ale niestety ta wartość nie zapewnia nam do końca komfortowej gry, ponieważ w silniku HL1 na którym bazuje cs 1.6 przy wartościach poniżej 60 fps, w czasie strzelania z broni automatycznych takich jak Ak47 lub m4a1 celownik znacznie wolniej się kurczy co zwiększa rozrzut i utrudnia nam celowanie. Natomiast przy wartościach powyżej 100 fps nasza postać zaczyna chodzić wolniej, dlatego zalecaną wartością FPS dla graczy cs’a 1.6 zapewnijącą w pełni komfortową i płynną grę jest 70-100 FPS.

2. Tryb grafiki i jego wpływ na wydajność oraz jakość.

W counter-strike 1.6 są dostępne 3 tryby grafiki OPENGL, DIRECT3D oraz SOFTWARE, co one oznaczają i który jest najlepszy ?.

-SOFTWARE - Jest trybem wyświetlania który nie korzysta z akceleratora karty graficznej, przez to grafika jest bardzo postrzepiona i powolna. Ponadto grając w tym trybie mozna doswiadczyc ciekawych zachowań takich jak bron strzelajaca bez ustanku lub gracze poruszajacy sie skokowo. Granie w trybie Software jest gwarancja spowolnionego dzialania gry i jest zalecany wyłącznie na archaicznych komputerach (Nie polecam ustawiania tego trybu).

-DIRECT 3D - Tryb wyświetlania w którym wyświetlana grafika ma najlepszą jakość, ale niestety w silnik HL1 nie jest zbyt dobrze zoptymalizowany dla D3D i przy jego ustawieniu mamy mało FPS. ( Również nie polecam grania w tym trybie, chyba że wam nie działa OPENGL ).

-OPENGL - Jest to najlepszy tryb dla gier na silniku HL1 dający największą liczbę FPS przy zachowaniu dosyć dobrej grafiki. ( Zdecydowanie polecam ustawienie tego trybu ).

3. Sterowniki

Wybór dobrych sterowników do naszej karty graficznej również jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na jakość, płynność oraz stabilność gry. Jest kilka szkół mówiących jakie sterowniki najlepiej instalować. Osobiście twierdzę że najlepiej jest instalować sterowniki dołączone do karty przez producenta, ponieważ najczęściej były one tworzone z myślą o danym modelu karty i powinny pracować stabilnie. Niektórzy mówią, że najlepiej jest instalować najnowsze wersje sterowników od producenta, co w sumie nie jest głupim rozwiązaniem ponieważ niejednokrotnie nowsze i lepiej zoptymalizowane sterowniki potrafią przyspieszyć grę o kilka dobrych klatek, ale niestety mogą występować również problemy z kompatybilnością w przypadku starszych gier. Jeszcze inna grupa osób uważa iż najlepszym rozwiązaniem jest instalacja “modowanych” sterowników które tworzone są z zamiarem wyciśnięcia maksymalnej mocy z naszych kart graficznych, nieraz kosztem stabilności. Wybór najlepszej dla was opcji pozostawiam wam, poniżej podaje podstawowe wady i zalety każdego rozwiązania:

a. Instalacja sterowników od producenta karty.
Zalety:
+ Sterowniki powinny bezproblemowo współpracować z naszą kartą.
+ Wysoka stabilność i bezawaryjność w porównaniu do modowanych i nowszych sterowników.

Wady:
- Niejednokrotnie niższa wydajność od najnowszych oraz modowanych sterowników.

b. Instalacja najnowszych sterowników.
Zalety:
+ Wyższa wydajność w porównaniu do standardowych sterowników.
+ Lepsza współpraca z najnowszymi tytułami gier.

Wady:
- Zdarzają się sytuacje że nie współpracują ze starszymi grami.
- W przypadku wiekowych kart zdarzają się przypadki że najnowsze sterowniki nie działają poprawnie.

c. Instalacja modowanych sterowników.
Zalety:
+ Wyższa wydajność karty graficznej w systemie oraz grach.
+ Niejednokrotnie odblokowują ukryte możliwość w naszej karcie graficznej.

Wady:
- Obniżona stabilność systemu oraz gier.
- Zdarzają się sytuacje że nie współpracują z niektórymi grami.

Zastanawiacie się pewnie skąd pobrać te wszystkie sterowniki, poniżej podaję adresy stron.

Karty nVidia (G-FORCE)

Oryginalne sterowniki

Sterowniki modyfikowane

Starsze wersje sterowników dla systemu 2k/xp

Starsze wersje sterowników dla systemu 98/me

Pamiętaj:
1. Dla kart z serii MX (2MX, 4MX), nie instaluj wyższych wersji niż 4x.xx.
2. Dla kart z seri FX nie wgrywaj nowszych sterowników niż 66.93 lub ostatecznie 71.xx.

STEROWNIKI DO KART ATI (RADEON)

Oryginalne sterowniki

Sterowniki modyfikowane

4. Podmianki modeli zwiększających FPS.

Jednym ze sposobów zwiększenia liczby fps są podmianki modeli broni oraz postaci, które dzięki znacznie mniejszej szczegółowości zmniejszają obciążenie naszego systemu, co w efekcie daje nam wzrost FPS. Aby zainstalować modele High fps zastosuj się do poniższych kroków:

1) Pobierz High fps player models oraz high fps weapon models.
2) Wypakuj kolejno obydwa archiwa do katalogu cstrike lub cstrike_polish zależnie od twojej wersji językowej.

High fps models:

[Obrazek: thm_368.jpg]

5. (Ważne) Odświeżanie ekranu, synchronizacja pionowa, a komfort gry i fps.

Ustawienie optymalnej częstotliwości odświeżania ekranu jest nadzwyczaj ważną sprawą dzięki której znacząco podnosimy komfort gry, jak również zwiększamy liczbę wyświetlanych FPS. Całe zagadnienie jest bardzo ważne i zostało dokładnie opisane tutaj poradniku dotyczącym częstotliwości odświerzania.

6. Optymalne ustawienia karty graficznej.

Antialiasing na 0 lub OFF
Anizotropic Filtering na 0 lub OFF
Image Setting na Performance
Force Mipmaps None
Filtrowanie anizotropowe: zależne od aplikacji [zaznaczone]
Smoothvision: wyłączone
Ustawienia tekstury: wysoka jakość
Poziom szczegółow minimapy: wysoka wydajność
domyślna głębia kolorów: 16bpp
użyj maks. 1MB pamięci systemowej dla tekstur w trybie PCI

7. Komendy zwiększające liczbę FPS.

gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.
gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.
gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.
gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.
gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.
gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.
gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.
gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.
gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.
max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.
max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.
gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.
max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc ‘dymkow’ pojawiajacych się po uderzeniach kul.
max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.
fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak ‘hisound’ zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.
r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.
r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.
r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud’a jesli nie ma takiej potrzeby.
cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku’).
cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.
cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.
cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.
cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.
cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp
cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.
cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.
r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.
r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.
r_decals 1 - maksymalna ilość detali.
precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.
violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.
voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.
fastsprites 2 - Jakość sprite’ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.
d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite’ów. Im więcej sprite’ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.
hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik “custom.hpk”. Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.
mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.
cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.

8. System

Dobry stan i czystość systemu jest niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na komfort i jakość gry, dlatego staraj się utrzymać go w jak najlepszym stanie i nie zaśmiecać zbędnym oprogramowaniem. Myślę że najlepszym sposobem na nieprawidłowo działający system jest jego reinstalacja, ale często zdarzają się przypadki że nie możemy reinstalować systemu z różnych powodów, wtedy polecam skanowanie systemu pod kontem wykrycia antywirusów i innego złośliwego oprogramowania, które opisałem w dalszych punktach.

Zrodło cscenter.pl


Mógłbyś podać źródło, bo wiem z jakiej strony to skopiowałeś

Zrodło cscenter.pl

Nie do widzisz ?
Moge dodać, że trzeba wpisać w consoli
fps_max XXX
fps_modem XXX
developer 2


Hmm najleprzy i niezapomniany sposób " Nowy Komputer "
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mkulturalnik.xlx.pl
  •