ďťż

AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA

Serdecznie witam. Niedługo wejdę w stan posiadania BG2 (zamówione przez internet). Z tego co wiem, w grze tej nie ma klasy/podklasy czarnoksiężnika. I tu pytanie. Czy jest jakaś modyfikacja ją dodająca? Pytam, gdyż jestem wielkim fanem NwN2 i wprost zakochałem się w tej profesji. Więc najbardziej zależało by mi na czymś dosyć zbliżonym do NwN2 (lekkie pancerze, broń, inwokacje itp.).


Hm... Zapewne masz na myśli Czarownika, a ten w BG2 jest. Inna sprawa że gier BG2 i NWN (zarówno jedynki jak i dwójki) nie ma co porównywać a to z uwagi na inną wersję systemu D&D. Możesz ewentualnie przekonwertować BG2 do systemu i interfejsu znanego z IwD2 przy pomocy Icewind Gate'a i wtedy - rzeczywiście Mag/Czarownik będą mogli nosić lekkie pancerze (oczywiście kary również będą uwzględniane).
Nie, nie ma takiego moda. Są mody, które pozwalają magowi i innym klasom na używanie wszystkich broni jednak zbroje dalej odpadają. Podobnie nie uświadczysz rzucania zaklęć bez limitów, jak to jest w przypadku Czarnoksiężnika. Silnik BG2 nie ma takich możliwości żeby stworzyć Czarnoksiężnika.

Nie Seraf, Czarnoksiężnik, a Czarownik to dwie inne podklasy. Czarnoksiężnik w NWN2 może rzucać dziennie dowolną ilość zaklęć, nie musi spać, ale ma ich mniej, są też nieco inne. No i może używać dowolnej broni. Naprawdę fajna podklasa, nie zwracałem na nią uwagi dopóki nie przyłączyłem w NWN2 Amona, a wtedy się zaczęło
No trudno, najwyżej wezmę inną profesję. Dziękuję za odpowiedź.



Podobnie nie uświadczysz rzucania zaklęć bez limitów, jak to jest w przypadku Czarnoksiężnika. Silnik BG2 nie ma takich możliwości żeby stworzyć Czarnoksiężnika.

Są mody które odtwarzają czary postaci czarujących co ileś sekund (można ustawic 0 sekund i czar odtwarza się odrazu po rzuceniu) - Spell Refresh Mod.

Nie jest to więc poza możliwościami silnika, trzeba tylko trochę się wysilic. Wystarczy się trochę pobawic i stworzyc kilka czarów/umiejętności na manierę czarnoksiężnika i wspomóc się stosownym modem.

Są mody które odtwarzają czary postaci czarujących co ileś sekund (można ustawic 0 sekund i czar odtwarza się odrazu po rzuceniu) - Spell Refresh Mod.

Wiedziałem, że ktoś to zaraz napisze, bo wiem, że to da się zrobić, przynajmniej widziałem takie rzeczy w Planar Sphere, gdzie Mel na szaleńczym ma nieograniczony Rój Meteorów. Tylko, że są skrypty, dzięki którym postać rzuca czary nawet jak nie ma ich w księdze i nie wiedziałem właśnie, czy to przypadkiem nie było takie rozwiązanie, a coś takiego się w podklasie nie sprawdzi.

W każdym razie napisałem:


Silnik BG2 nie ma takich możliwości żeby stworzyć Czarnoksiężnika.

I dalej mi się wydaje, że nie ma, bo musiałby móc rzucać czary w lekkich zbrojach.

Nie jest to więc poza możliwościami silnika, trzeba tylko trochę się wysilic.
Poza możliwością silnika jest stworzenie podklasy dostępnej z listy specjalizacji maga. O ile wiem, tych nie da się nawet usunąć/przenieść w niewidoczne miejsce. Jako integralna część silnika (użyto tych samych funkcji silnika co w BG1, stąd są tak nieruszalne) nic z nimi nie zrobisz. Oczywiście można stworzyć Czarnoksiężnika jako podklasę innej klasy i przez skrypt zmieniać go na maga. Chociaż...

* jeśli Czarnoksiężnik byłby podklasą wojownika, bez problemu dałoby się stworzyć odnawialne zdolności (Remove Spell/Add Spell - z delayem jeżeli ma to być opóźnione) czy też Eldricht Blast w formie broni dystansowej. Problemem jednak leży w tabelach doświadczenia, przyrostu TraK0/rzutów obronnych/punktów życia. Mogłyby też wystąpić względem animacji oraz zabronionych przedmiotów. No i nie dałoby się zapewnić bogatego wachlarza zdolności.
* jeśli Czarnoksiężnik byłby podklasą maga wybieraną z listy wojownika, mielibyśmy bezużyteczny przycisk zaklęć, prawidłowe tabele. I w kurwę problemów przy skryptach. A skrypty są złe, i nie ze względu na ich pisanie lecz działanie w grze.

Zresztą, nie dałoby się zrobić nakładania się meta-zdolności, unikalnej listy zaklęć wybieranych z jakiejś księgi czarów i wielu wielu innych rzeczy, które sprawiają, że Czarnoksiężnik jest fajny.
A jakby zrobić na bazie kapłana? Wywalić kapłańskie czary, stworzyć unikalne spelle, zmienić nazwę, pozwolić na używanie innych broni. Nie dałoby rady? A czy się będzie wybierać z menu maga czy kapa to już sprawa drugorzędna imo

Tylko, że są skrypty, dzięki którym postać rzuca czary nawet jak nie ma ich w księdze i nie wiedziałem właśnie, czy to przypadkiem nie było takie rozwiązanie, a coś takiego się w podklasie nie sprawdzi.
Mod o którym pisałem działa u NPC i <CHARNAME>. Przy ustawieniu odtwarzania co zero sekund mój mag/kapłan miał zapamiętany każdy czar który znał jeden raz i mógł go rzucac w nieskończonośc.

Yyyy no cóż, u mnie podklasa czarnoksiężnika jest na bazie kapłana właśnie, ale nie jest to ten z NWN2 niestety Btw jak zaczęłam grać w NWN2 to pierwsza postać była czarnoksiężnikiem Od razu czułam, że fajna klasa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mkulturalnik.xlx.pl
  •