AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
na początek mam takie pytanko, konkretnie.. chciałbym stworzyć nową podklasę bazującą na kensai..
problem w tym, że nie wiem gdzie mogę zmienić, możliwość ubierania zbroi.. do czego zmierzam, chciałbym aby nowa podklasa (będąc wojownikiem), mogła nosić tylko szaty dla maga (dziwne nie ), podobnie jak podklasa łowcy: łucznik, może nosić tylko zbroje skórzane.. gdzie można to pozmieniać?
jest taki plik 25StWeap.2da, w nim jest wypisane co kto może.. to chodzi o ten plik może?jak go edytować?
Odpowiedź - oto odpowiedź, myślę, że powinno ci pomóc... szukaj w Kit Editorze, dla ułatwienia
heh.. aż tak nie udolny to ja nie jestem (a może?), ja nie znalazłem w tamtych artykułach, tutorialach nic na ten temat
albo moje pytanie napisałem bardzo nie zrozumiale, albo nie wiem..
Z tego co się orientuję, nowe podklasy można tworzyć tylko na podstawie starych, a tych starych nie można zmienić (w sensie tych ograniczeń np. zbroja u kensaia czy magiczne przedmioty inne niż broń i zbroja u Zabójcy Magów), jest to graniczone przez silnik, ale poczekaj na wypowiedź Yarpena, jeśli zechce, bo to jego ulubiony rodzaj modów
nim Yarpen się wypowie, dorzucę kolejne pytanko
interesuje mnie jak zrobić, aby wygląd danej postaci był inny niż jest? (trudne nie?), w czym bajka, to pytanie jest powiązane częściowo z poprzednim.. podklasa, którą robię ma mieć możliwość (to będzie podklasa wojownika) noszenia szat maga, a co za tym idzie chciałbym, aby animacja postaci wyglądała tak jak byłby to mag ubrany w szatę
wiem, że takie coś mogę zrobić już z gotową postacią, poprzez podmianę animacji np z wojownika na maga.. ale jak zrobić, aby w domyśle już był taki wygląd, tak jak bym robił podklasę maga?(a ma być to podklasa wojownika)..
Jak powiedział Vinci, wypowiem się.
1. Podklasy tworzy się obecnie już tylko przez WeiDU. KitEditor i inne tego typu programy to bardzo wadliwe relikty przeszłości, które z pamięci trzeba wymazać. Stworzenie podklasy w WeiDU jest bardzo proste, dalej rzucę linkiem do poradnika w którym to w miarę łatwo opisałem.
Od razu powiem, że potrzebne będzie DLTCEP, WeiDU i notatnik. Przyda się także Infinity Explorer.
2. A więc - zmiany restrykcji względem noszonego ekwipunku nie są takie proste, gdyż istnieje ograniczona przez oryginalną grę liczba list ekwipunku. W zwykłych warunkach możliwe jest wyłącznie mieszanie kombinacji list klasa-podklas, co jednak pozwala nam na bardzo ograniczone zmiany (np. wojownik który nie używa broni dystansowych, z listą Kawalera). Znana jednak rzadko używana jest metoda podmiany listy (np. przyporządkowujemy tą samą listę dla Błazna i Skalda [niczym się nie różnią] a w tej wolnej tworzymy własną - poprzez patchowanie wszystkich przedmiotów w grze pod naszą nową podklasę). Jednakże jak już mówiłem, metoda rzadko spotykana i trudna.
3. Jeżeli chodzi o szaty/zbroje skórzane, to w BG2 Tweak Pack istnieje komponent który wprowadza coś takiego automatycznie do wszystkich pancerzy skórzanych i szat. Jeżeli złodziej/mag założy szatę - wygląda jak mag. I tak dalej.
Co do tej zmiany wyglądu postaci przy tworzeniu postaci... możnaby conajwyżej zastosować skrypt który by to zmieniał - chociaż nie widzę sensu biorąc pod uwagę istnienie skryptu zmiany wyglądu w BG2 Tweak Pack. Bo nie możnaby zrobić czegoś takiego aby pojedyńcze zaklęcie wykrywało i zmieniało wygląd w zależności od rasy.
A tutaj przydatna literatura w j. polskim (raczej lepsze, angielskie tutki znajdziesz np. na Pocketplane):
http://forum.biblioteka.a...opic.php?t=1599 <-- tutorial tworzenia podklas
http://forum.biblioteka.avx.pl/viewforum.php?f=52 <-- dział tutoriali TB (przyda się)
W ramach problemów, pytaj się.
mhm, dużo tego , ale dzięki .
Nikt nie mówił, że będzie łatwo, kolego.
Dobra znalazłem ten temat to nie będę tworzył nowego
No więc tak, przymierzam się do zrobienia NPC, który będzie posiadał nową podklasę. Narazie wszystko sobie rozpisałem - umiejętności, bantery, questy, przedmioty, konflikty itp. Mam parę pytań, ponieważ nie wiem czy wszystko da się wykonać:
1. Da się dać podklasię wojownika, umiejętność mnicha do ulepszenia jego pięści co kilka poziomów + dodanie jakichś specjalności (np. dodatkowe obrażenia kłujące).
2. Jest możliwość stworzenia czegoś w stylu szału barbarzyńcy tak, aby gracz nie mógł wycofać postaci, ale ciągle miał możliwość zmiany ekwipunku, łykania mikstur itp.
3. Postać wpada automatycznie w szał kiedy widzi przeciwnika, a nie jak to było po użyciu umiejętności.
4. Po każdym tarafieniu tego samego przeciwnika TraKO polepsza się o 1. Po zabiciu spada do wersji początkowej.
1. Da się dać podklasię wojownika, umiejętność mnicha do ulepszenia jego pięści co kilka poziomów + dodanie jakichś specjalności (np. dodatkowe obrażenia kłujące).
Powinno się dać - zależnie od tego jak jest u mnicha. Bo chyba tam jest standard, czyli efekt AP_SPCLcośtam który zmienia broń-pięści na lepszą. Chociaż może się zdarzyć, że jest to hardcoded - tzn. w plikach gry są różne pliki dla poszczególnych pięści, ale ich dodawanie jest już wpisane w kod gry.
2. Jest możliwość stworzenia czegoś w stylu szału barbarzyńcy tak, aby gracz nie mógł wycofać postaci, ale ciągle miał możliwość zmiany ekwipunku, łykania mikstur itp.
Szał Barbarzyńcy nie wywołuje berserku, zacznijmy od tego. Nie da się jednak zrobić efektu berserkera w którym możnaby robić to o czym mówisz. To zawsze będzie takie jak u Minsca czy po wzięciu w łapy Miecza berserkera.