AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Otóż po latach dwóch ponownie usiadłem do Baldura 2 i zapragnąłem zagrać czarownikiem. Niby postać ciekawa, ale praktycznie mi obca. Zawsze grałem łotrzykami, albo wojownikopokrewnymi, przy czym nie byli to nigdy tępi siekacze. Kiedy poprzednio grałem, miałem w drużynie tylko Imoen spośród 'czarujących' postaci i nigdy nie przykładałem wielkiego znaczenia do magii. No a teraz zaczynam, patrzę na te filmiki, gdzie są piękne efekty, widowiskowe etc. i z zapałem zabieram się za rozwijanie postaci. Dochodzę coraz dalej, zbieram nowe czary... i właściwie coraz bardziej się rozczarowuję. (gra słów zamierzona ) Bo choć czary fajne, to po krótkim czasie się nudzą... ile można patrzeć na takie same ogniste kule, wybuchy, albo animacje osłon? Nie wiem, jak to jest u Was, ale moja tolerancja tego chłamu jest ograniczona. No i postanowiłem stworzyć własne, efektowne zaklęcia (szukałem tego typu modów, ale nie znalazłem) które umilą mi grę. Z najlepszymi chęciami siadam do internetu, patrzę na opis tworzenia... i wymiękam. Muszę przyznać, że wiedziałem o swojej ignorancji w dziedzinie informatyki, ale nie sądziłem, że jest aż taka. No i tu moja prośba do Was- czy ktoś mógłby mi w przystępny sposób (czyli jak krowie na rowie) wytłumaczyć, jak stworzyć własne czary i jak dobrać do nich efekty wizualne?
Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc, bo niezmiernie wkurza mnie, jak Irenicus ciągle używa jakiś zaawansowanych czarów (i nie tylko on), podczas gdy ja muszę się zadowolić zestawem pięciu (plus minus ) animacji.
Czekając na pomoc ze strony dobrych ludzi z tego forum,
Anser
no kolego pomimo ze nie pomoge ci w tym konkretnym problemie to chcialbym zwrocic uwage na pewne bledy w twojej tezie:
- w grze Bg2 jest jakies 300 czarow w tym maga ok 180
- w modyfikacjach do bgt jest czesc czarow ktorych znalezienie daje szczegolna frajde (przywolanie krowy niszczy)
- jest modyfikacja Volcano badz Exnem Vault, chyba jedna z tych dwoch, dodaje ze 30 przegietych troche ale bardzo ciekawych zwojow porozrzucanych po calej athkatli ktore wizulanie i merytorycznie sa rewelacyjnie dopracowane (zapomnialem o kuli ognia i juz do niej nie wracalem)
- po 4 najwazniejsze, z tej calej ilosci magii ty urzywasz tylko 5 czarow ????!!!
(ja to nigdy na kule ognia nawet jednego slota nie marnowalem tylko rozdzki wykorzystywalem, jest taka masa innych czarow ze ograniczanie sie do 5 to czyste marnotrastwo)
swoja droga jezeli uda ci sie stworzyc cos orginalnego to zycze powodzenia i z pewnoscia sprawdze o ile bedzie bezawaryjne (mimo wszystko zapoznalbym sie wczesniej z innymi modyfikacjami, po co meczyc sie nad czyms co prawdopodobnie juz istnieje)
pzdr
Najpierw nawiąże jeszcze do Twojego problemu związanego z monotonią zaklęć. Chciałbym Ci polecić trzy dodatki. Pierwszy to Wild Magic Addition który wprowadza bardzo oryginalne zaklęcia związane z dziką magią, poza tym zawiera nowy typ postaci rzucającej czary, która jest ciekawym połączeniem łotra i bardzo dzikiego maga (spellshaper - szkutnik czarów).
Drugi to SpellPack będący betą moda Lost Crossroads. Jego twórca Galactycon stworzył wiele bardzo dobrych animacji zaklęć, i muszę powiedzieć, że wygląda to fantastycznie.
http://forums.blackwyrmla...hp?showtopic=97
W tym temacie możesz pooglądać zrzuty. Muszę dodać, że ten mod nie jest przetłumaczony.
Trzeci dodatek to BG2 Refinements, który zawiera w sobie ulepszony system zdolności wysokopoziomowych... i jest to fantastycznie zrobione. Szczególnie zdolności wysokopoziomowe Czarownika. Specjaliści otrzymują specjalne zaklęcia np. Mistrz Poznania otrzymuje czar Przewidywanie dający mu wysokie premie w walce (trafienie, KP, rzuty) z olśnienia albo potężny czar rozpraszający iluzje, pozwalający co rundę obejrzeć fragment mapy i wskazujący gdzie znajdują się przeciwnicy. Nekromanta tworzy silnych nieumarłych, do tego może ich jeszcze bardziej wzmocnić za pomocą Paktu Śmierci.
Możliwe, że któryś z tych modów przypadnie Ci do gustu.
A teraz kwestia tworzenia własnych zaklęć.
http://forum.biblioteka.a...opic.php?t=1184
Tutaj znajdziesz wyczerpujący tutorial na temat tworzenia własnych czarów autorstwa Coincidenca. Powinieneś znaleźć w nim niemal wszystko to czego potrzebujesz.
Jeśli interesowałaby Cię konwersja zaklęć z Icewind Dale, polecam ten program:
http://www.gibberlings3.n.../#IWDBG2convert
Jeśli masz jakieś pytania, wal śmiało. Hm. W sumie sam myślałem nad stworzeniem zestawu kilku ciekawych zaklęć, głównie przeznaczonym dla specjalistów czy też jakimś urozmaiceniem księgi zaklęć barda.
Pozdrawiam!
Yarpen
Panie kolego,
1- Nie mówię, że nie. Mnie chodzi o efekty wizualne przy jednoczesnych jako takich możliwościach zaszkodzenia przeciwnikowi/ pomocy drużynie
2- Możliwe, ale mnie chodzi o EFEKTY WIZUALNE
3- Spróbuję.
4- A czy ja coś takiego pisałem? W formie dowcipu napisałem o +/- pięciu efektach wizualnych, co miało być po prostu zwróceniem uwagi na denną stronę graficzną czarów. Używam ich znacznie, znacznie więcej. Nie bój się, aż tak głupi nie jestem.
Co do dopisku- sprawdzałem na kilku stronach i chyba jednak nie ma. Jeśli jest, to prosiłbym o konkretny link.
EDIT:
Yarpen, dzięki Ci! To jest to, czego szukałem.
Anser
Exnem vault znajdziesz tu ciemna strona tego moda sa przegiete przedmioty nie pamietam czy mozna bylo je pominac przy instalacji.
pzdr
PS. co do konwersji zaklec z IWD to chyba jeden z tweakow dodawal takie cuda (podmienial oryginalne efekty z BG na te z IWD) nie probowalem wiec nie moge reczyc, nie lubie zmian klimatu ale jak sie uprzesz to tez moge poszukac ktory dokladnie
PS. co do konwersji zaklec z IWD to chyba jeden z tweakow dodawal takie cuda (podmienial oryginalne efekty z BG na te z IWD) nie probowalem wiec nie moge reczyc, nie lubie zmian klimatu ale jak sie uprzesz to tez moge poszukac ktory dokladnie
Teraz to dowaliłeś.
Jeden z komponentów BG2 Tweak Packa zmieniał animację pojawiającą się przy rzucaniu zaklęć na te z IWD. Chodzi o to co pojawia się między łapkami czarującego w chwili gdy próbujesz rzucić zaklęcie. Niektórzy mówią, że te z IWD są bardziej 'flashy'.
Jednak gdy mówię o konwersji, chodzi o coś zdeczka poważniejszego. Gdybyś próbował skopiować czar z folderu override Icewind Dale do folderu Baldura, i próbował użyć tego czaru, miałbyś crash. IWD korzysta z innej listy efektów. Mod ten szuka możliwie dobrych substytutów (chociaż niektórych czarów nie da się skonwertować).
no przeciez mowie ze nie uzywalem
a widzisz, to jednak nie zrozumialem intencji autora moze kiedys sie na to skusze.
z drugiej strony dalbym se reke uciac ze gdzies juz widzialem efekty wizualne z czarow z IWD w baldurze. mozliwe ze wlasnie Exnem Vault z nich korzystal ale nie pamietam dokladnie, gralem w to jakies 5 lat temu.
A skoro juz sie zgadalo, mam pytanie troche z innej beczki, bo ty Yarpen jestes niepisanym szpecem od Kit'ow. Mianowicie czy wiesz cos na temat osobnych instalek kitow zawartych w TDD, ktos to kiedys rozdzielal, da sie pojedynczo je zainstalowac? Czy ew. sa jakies prace nad tym a jesli nie to czy mozna by wyciagnac niektore co ciekawsze profesje, przerobic i zostawic jako osobne instalki? Czy nawet juz, niech tam, zrobic je od nowa ale pod nazwa ktora wykorzystywaly profesje z TDD?
Nieznam tych z RoT ale problem chyba ten sam.
(interesuja mnie glownie - zlodzieje: nozownik, snajper i ninja oraz lowcy: samuraj)
Był taki mod, pamiętam bo przez długi czas był dostępny tylko po hiszpańsku - pozwalał na instalację samych podklas z TDD. Co do wyciągnięcia tych podklas, dałoby się zrobić chyba, ale nie 'oficjalnie' - czyli to Tobie zrobię.
Eh. Cierpię na cholerny brak czasu, ale jeżeli znajdę moment czy dwa, poskrobię.
dobra, chodzilo mi o efekt wizualny czaru
co do podklas jak bys przypadkiem sie nudzil to bede wielce zobowiazany, jezeli nie dasz rady nie przejmuj sie napewno sie za to wezme po obronie, za duzo rzeczy lezy u mnie odlogiem, musze w koncu podokanczac pewne tematy
PS. Anser zaczynam rozumiec twoj problem, faktycznie jak sobie przeliczylem efekty czarow to nie jest ich za wiele, zwlaszcza w Bg1. W dwojce te wysokopoziomowe zaklecia maja juz ciekwszy wyglad. Ale tak jak wspominalem jest pare smaczkow (znajdz sobie zwoj przywolania krowy) - pomijam absurdalnosc rzucania go w pomieszczeniach zamknietych badz podziemiach (przynajmniej jakis wstrzas powinien byc dorzucony na wstepie:) ) ale sam efekt wizualny jest zabojczy i przyznam szczerze ze pomimo czestego stosowania nie nudzi sie.
Efekty czarów z Icewind Dale II w BG2 możesz uświadczyc dzięki modowi BG Tweaks.
Efekty czarów z Icewind Dale II w BG2 możesz uświadczyc dzięki modowi BG Tweaks.
Heh, nie wiem ile jeszcze razy Yarpen będzie musiał to napisać, ale BG2 TweakPack nie zmienia efektów czarów, ale animacje rzucania zaklęcia, tylko tyle, a to nic wielkiego.
W takim razie zwracam honor.
Heh, nie wiem ile jeszcze razy Yarpen będzie musiał to napisać
Dziękuję. Wsiadaj, Robin.