AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Oto krótki tekst opisujący różne ciekawostki w grze:
(niedługo screeny)
1. Multimilionerka Mokkai
Mokkai, która znajduje się w Barze pod Gorejącym Człowiekiem może posłużyć jako maszynka do robienia... pieniędzy. W jaki sposób? Ano wystarczy pogadać z nią i wybrać następujące opcje dialogowe: 1, 1, 1, 2, 2, a otrzymamy najpierw 50 miedziaków a na końcu 75. I na czym ona tak się dorobiła?
2. Wszystkie drogi prowadzą do ULa
Gra jak wiadomo oferuje bardzo dużo rozwiązań. Przykładem niech będzie Kostnica. Oto ile wyjść z tej lokacji naliczyłem:
- Przez portal (należy mieć Klucz z kości palca od Udającego Zombi mężczyzny - 2 poziom Kostnicy). Po przejściu wylądujemy w Grobowcu w Płn-Wsch części ULa.
- Wersja siłowa: zabijasz wszystkich, zabierasz klucz od Soego i elegancko wychodzisz.
- wersja siłowa alternatywna: zabijasz tylko grabarzy, skręcając im kark (wymagana wysoka zręcznośc)
- Wersja dyplomatyczna: okłamujesz spotkanych grabarzy i prosisz soego o otworzenie wrót i wychodzisz (wymagana ponadprzeciętna charyzma).
3. Mów mi Adahn!
Zapewne zauważyłeś, że często zapytany o imię możesz odpowiedzieć coś w stylu "Jestem Adahn...". Gdy odpowiednio dużo razy przedstawisz się właśnie jako Adahn, po powrocie od Raveli w Barze pod Gorejącym Człowiekiem spotkasz... prawdziwego Adahna, który wręczy Ci swoje ostrze i kilka miedziaków...
Pamiętaj jednak, gdy zbyt dużo razy będziesz podszywał się pod prawdziwego Adahna, Twoj charakter stanie się bardziej Chaotyczny.
4. Sędziwy Golem
W Niższej Dzielnicy, w Wieży Oblężniczej, mieszka sobie Pieścimetal - Golem, który może wykuć przedmiot zdolny zabić Bezimiennego. Niemniej jednak bardziej interesująca jest inna rzecz - mając Kostkę Modrona, możemy dokonać "wymiany" - Golem potrzebuje Kostki Sfer i jeżeli zgodzimy się ją mu oddać podaruje nam Ostrze Entropii, poteżny przedmiot, który można zmienić w dowolny rodzaj broni.
5. Kłamca, kłamca
Pamiętasz Słup Czaszek? W zamian za informacje trzeba było sporo zapłacić. Niemniej jednak posiadając wysoką Charyzmę możemy nieźle mu nakłamać i zedrzeć za frajer ogrom informacji. Cóż, nic dziwnego, że Morte uciekł od tych półmózgów.
6. Starożytny zwój
O tym potężnym artefakcie możemy się dowiedzieć już będąc u Lotara - Władcy Kości. Wystarczy porozmawiać z jedną z czaszek leżacych na półce. Oprócz nic nie znaczących faktów, czaszka powie nam o ukrytym w Klątwie zwoju. Gdzie dokładnie? Tego się nie dowiemy, będziemy musieli sami go znaleźć .
7. Grimuar Szkodliwych Myśli
W podziemiach znajdujących się pod komnatą Lotara (Niższa Dzielnica) mieszka sobie Mantuok wraz ze swoją wesołą kompanią Szczurołaków. Gdy zabijemy Mantuoka, możemy stać się właścielami Grimuaru Szkodliwych Myśli, który... umie mówić i próbuje nas nakłonić do złego. Gdy wykonamy wszystko o co ten nas poprosi, staniemy się posiadaczami niezwykle silnych zaklęć 9-poziomowych, jak np. Dezintegracja. Jednakże to o co nas prosi Grimuar jest trochę zbyt "hardkorowe", musimy min. zabić na stałe jednego z naszego towarzyszy.
8. Hojny Ebb
W Klątwie (po uwolnieniu Triassa) w jednym z magazynów (x=395 y=285) można znaleźć Ebb'a. Dzięki rozmowie z nim można otrzymać 300000 PD i ciekawy zwój (9 poziom). Brzydka sztuczka polega na tym, że jeżeli wyjdziemy i wrócimy pauzując grę podczas wczytywania planszy Ebb ciągle będzie tam stał. Należy szybko kliknąć na nim i odpauzować. Dostaniemy ponownie PD i zwój. Można powtarzać do woli.
Rzucanie czarów wojownikiem lub złodziejem.
Musisz być już szkolony jako mag, a także przepisać i zapamiętać kilka czarów przed wykorzystaniem tego buga.
-Wybierz Dak'kona, NieSławę lub Ignusa, i kliknij ppm dla tego menu.
-A teraz naciśnij '=' z tym menu wciąż otwartym.
-A teraz wybierz opcję rzucania czarów, i pokażą się zapamiętanie czary Bezimiennego, zamiast poprzedniego rzucacza. Jak jedno wybierzesz, Bezimienny je rzuci normalnie.
Tylko, nie możesz zmieniać czarów w swojej księdze. Odnawiać się będą, jak śpisz.
Klonowanie Lim-Limów
Połóż Lim-Lima w ekwipunku. Zapauzuj grę, iwybierz Lim-Lima w ekwipunku i pogadaj z nim. Powrócisz do ekranu gry. Wróć do ekwipunku i połóż Lim-Lima na ziemię. Wróć do gry, i odpauzuj. Pojawi się 'dialog z Lim-Limem, i pozwól mu pobiegać. Teraz są dwa insekty: Jeden leżący na ziemi, a drugi skaczący. Możesz powtarzać, ile chcesz.
Nieskończony Exp:
Po pomocy Karinie [mr?] wróć do niej i zagadaj, i przejdź przez dialog. Dostaniesz 500 expa. Powtarzaj do woli.
Nieskonczone exp od Triasa.
Po zdobyciu Miecza i rozpoczęcia rozmowy prowadzącej do uwolnienia go, dostajesz 306250 expa. Ale! Jeśli przełamiesz rozmowę opcjami 1-1-2 i zagadasz znowu, otrzymasz kolejne 306250 exp. O wiele lepsze od innych bugów.
Nieskończona mądrość i doświadczenie
Jak spotkasz Ravelę, wybieraj pzypłaszczające się opcje dialogowe, i nigdy jej nie groź. Gadaj tak długo, jak możesz, i >>>MUSISZ<<< Spytać ją, kim jest, i coś o niej. Kiedy jej powiesz, że musisz iść, [cośtamblabla, zalałam grę kawą lub cioś.] Od razu, gdy rozmowa się skończy, zapauzuj, i kliknij na nią. Rozmowa powróci do stanu po odzyskaniu jej formy, więc kontynuuj. Rób to tyle ile chcesz, a za każdym razem - 180000 expa i 2 mądrości.
KOLEJNY bug na expa.
Bądź milutki dla Byrona za pierwszym razem i wypytaj o złodziei, a skieruje cię do Lenny'ego. Jeśli powiesz temu, że wysłał cię Byron, możesz trenować złodziejowo, i dostać 2500 xp za każdym razem.
Podziękowania dla Almaterii i dla Drussa
cdn.
Tą Mokkai też wychaczyłem ze daje złoto tyle zlota ile chcesz i nie mozna spłacić jej długu ,ale trzeba długo z nia rozmawiać żeby dałą sumkę ,która nas zadowoli to troche nie uczciwe branie tyle złota lepiej samemu jest sie dorobić
Dzięki przyda się niedługo zasiadam do Tormenta bo jakoś nigdy nie dane mi było zagrać.
P.S. Natknąłem się kiedyś na info o modzie który pozwala grać w Tormenta na silniku BG2. Czy wiecie coś na ten temat?
P.S. Natknąłem się kiedyś na info o modzie który pozwala grać w Tormenta na silniku BG2. Czy wiecie coś na ten temat?
Modlista@PPG nic na ten temat nie wie, może to był tylko zalążek pomysłu.
Z tego co pamiętam to był gotowy mod i bardzo żałuję, że go wtedy nie ściągnąłem ale cóż, pretensje mogę mieć tylko do siebie.
To była chyba oficjalna strona PT firmowana przez CD Projekt. Ale jeszcze to sprawdzę.
_________________________
Sprawdziłem.
Tak to była oficjalna polska strona o PT ale w tej chwili jest na etapie odtwarzania więc nie da się tam wejść. To tyle jeśli chodzi o ten mod
Ziom, uzywaj opcji edytuj. Jesli bardzo Ci zalezy zeby Twoja uwaga pojawiła się na stronie głównej jako nowy post, to skopiuj sobie zawartość starego, usuń go, póxniej wklej do nowego, uzupełnij o nowe informacje i wyslij. Nie chcę się bardzo czepiać, ale po coś ten regulamin jest - a mnie takie dual postowanie strasznie denerwuje
3. Mów mi Adahn!
[...] Pamiętaj jednak, gdy zbyt dużo razy będziesz podszywał się pod prawdziwego Adahna, Twoj charakter stanie się bardziej Neutralny.
Gwoli ścisłości to charakter robi się bardziej Chaotyczny.
Dzięks, zaraz wyedytuję
3. Mów mi Adahn!
Ostatnim razem nie przeczytałem dość dokładnie... My nie spotykamy prawdziwego Adahn'a.
**SPOILER**
My go tworzymy. Wiara w tym setingu to potężna moc. Jeżeli dość dużo osób uwierzy, że istnieje Adahn to on musi istnieć - pojawi się.
**END SPOILER**
a ja grając w P:T dawno temu miałem taka dziwną syuacje:
w gmachu rozrywki ćwiczą magowie i ciągle im nie wychodzą czary, otóż raz dane mi było zobaczyć jak udało się jednemu z nich rzucić czar;) nie mam pojęcia od czego jest to zależne, całe działanie czaru polegało na pojawieniu się takiego "wiru" jak przy rzucaniu wysokopoziomowych zaklęć (poziom 8 i wyżej bodajże) i (chyba) jeszcze czarodziej rzucił tekst w stylu "Nareszcie!"
a ja grając w P:T dawno temu miałem taka dziwną syuacje:
w gmachu rozrywki ćwiczą magowie i ciągle im nie wychodzą czary, otóż raz dane mi było zobaczyć jak udało się jednemu z nich rzucić czar;) nie mam pojęcia od czego jest to zależne, całe działanie czaru polegało na pojawieniu się takiego "wiru" jak przy rzucaniu wysokopoziomowych zaklęć (poziom 8 i wyżej bodajże) i (chyba) jeszcze czarodziej rzucił tekst w stylu "Nareszcie!"
Zapewne trzeba być cierpliwym i przez długi czas obserwować ćwiczących magów . Coś jak Noober w BG
Taki mały bug mi się przypomniał. W Klątwie (po uwolnieniu Triassa) w jednym z magazynów (x=395 y=285) można znaleźć Ebb'a. Dzięki rozmowie z nim można otrzymać 300000 PD i ciekawy zwój (9 poziom). Brzydka sztuczka polega na tym, że jeżeli wyjdziemy i wrócimy pauzując grę podczas wczytywania planszy Ebb ciągle będzie tam stał. Należy szybko kliknąć na nim i odpauzować. Dostaniemy ponownie PD i zwój. Można powtarzać do woli.
Mhm, tylko, że Każdy To Wie.
A przynajmnie OVER9000 ludziów, więc.
Mhm, tylko, że Każdy To Wie.
Ja nie wiedziałem
Czytaj Gamefaqs, młodzieńcze.
DO:
Niżej.
Nie mam obowiązku mówić innym, co jest w grze.
I, -Aś.
Jeżeli wiedziałeś to czemu nie wspomniałeś?
Przecież o pozostałych punktach też wszyscy wiedzą...
Nie możecie zakładać (szczególnie przy tak rozbudowanej grze), że każdy będzie wszystko na jej temat wiedział
Dobrze mówi Ja wychodzę z założenia, że wiem, że nic nie wiem i takie coś jest przydatne
Nie możecie zakładać (szczególnie przy tak rozbudowanej grze), że każdy będzie wszystko na jej temat wiedział
Moja uwaga była malutkim sarkazem okraszonym szczyptą ironii .
Swoją drogą to kiedy zamieścisz moją informację co? .
Zrobione
A gdzie moje "piwo"? - jestem niedopieszczony
Masz Pazero tego browca
Rzucanie czarów magiem lub złodziejem.
Musisz być już szkolony jako mag, a także przepisać i zapamiętać kilka czarów przed wykorzystaniem tego buga.
-Wybierz Dak'kona, NieSławę lub Ignusa, i kliknij ppm dla tego menu.
-A teraz naciśnij '=' z tym menu wciąż otwartym.
-A teraz wybierz opcję rzucania czarów, i pokażą się zapamiętanie czary Bezimiennego, zamiast poprzedniego rzucacza. Jak jedno wybierzesz, Bezimienny je rzuci normalnie.
Tylko, nie możesz zmieniać czarów w swojej księdze. Odnawiać się będą, jak śpisz.
Klonowanie Lim-Limów
Połóż Lim-Lima w ekwipunku. Zapauzuj grę, iwybierz Lim-Lima w ekwipunku i pogadaj z nim. Powrócisz do ekranu gry. Wróć do ekwipunku i połóż Lim-Lima na ziemię. Wróć do gry, i odpauzuj. Pojawi się 'dialog z Lim-Limem, i pozwól mu pobiegać. Teraz są dwa insekty: Jeden leżący na ziemi, a drugi skaczący. Możesz powtarzać, ile chcesz.
Nieskończony Exp:
Po pomocy Karinie [mr?] wróć do niej i zagadaj, i przejdź przez dialog. Dostaniesz 500 expa. Powtarzaj do woli.
Nieskonczone exp od Triasa.
Po zdobyciu Miecza i rozpoczęcia rozmowy prowadzącej do uwolnienia go, dostajesz 306250 expa. Ale! Jeśli przełamiesz rozmowę opcjami 1-1-2 i zagadasz znowu, otrzymasz kolejne 306250 exp. O wiele lepsze od innych bugów.
Nieskończona mądrość i doświadczenie
Jak spotkasz Ravelę, wybieraj pzypłaszczające się opcje dialogowe, i nigdy jej nie groź. Gadaj tak długo, jak możesz, i >>>MUSISZ<<< Spytać ją, kim jest, i coś o niej. Kiedy jej powiesz, że musisz iść, [cośtamblabla, zalałam grę kawą lub cioś.] Od razu, gdy rozmowa się skończy, zapauzuj, i kliknij na nią. Rozmowa powróci do stanu po odzyskaniu jej formy, więc kontynuuj. Rób to tyle ile chcesz, a za każdym razem - 180000 expa i 2 mądrości.
KOLEJNY bug na expa.
Bądź milutki dla Byrona za pierwszym razem i wypytaj o złodziei, a skieruje cię do Lenny'ego. Jeśli powiesz temu, że wysłał cię Byron, możesz trenować złodziejowo, i dostać 2500 xp za każdym razem.
Piw. Dużo.
Jeszcze z 3 piwa by się przydały Po jednym za informację .
W tym muzeum w dzielnicy urzędników jest taki posąg maga rzucającego klątwe. Tam jest info że został zamieniony w kamień w chwili rzucania tej klątwy. Jak się przyjrzymy posągowi to zauważamy pęknięcie przy ramieniu i dowiadujemy się, że można by odłamać to ramię za pomocą jakiegoś małego narzędzia. Młotka pewnie. I tu moje pytanie: czy udało się to komuś? Pomyślałem że może da się to zrobić tym młotem od Vriszki ale on kosztuję wuchtę kasy no i nie kupiłem go. Zastanawiam się czy jak się ma takią odłamaną ręke rzucającą klatwe to może może się to przydać.
Z tego co pamiętam to się da, ale nie dostaniesz ręki tylko cały mag się chyba odczaruje, rzuci jakieś pierdółki i ucieknie, ale dawno nie grałem to mogę się mylić
Ale mi nie chodzi o odczarowanie go, tylko o odłamanie ręki od posągu. Tam są dwa wyjścia, jeśli oczywiście da się zrobić to o czym piszę.
Musisz kupić maść w sklepie Vrishki która go odczaruje. Rzuci klątwę na Ciebie i zwiele. Ręki nie da się odłamać.
Krem nazywa się 'Maść z Gorgrony'
Nie chcę być upierdliwy, ale chyba jednak się da. Wyraźnie jest napisane w opcjach dialogowych "sprawdź pęknięcia na posągu" a potem że możnaby spróbować odłamać małym narzędziem. Dokładnie co do słowa to pewnie nie, ale sens taki właśnie jest. Chyba by nie miało sensu to żeby się nie dało skoro tak jest napisane.
Chyba by nie miało sensu to żeby się nie dało skoro tak jest napisane.
A Pamiętnik Nie-Sławy pamiętasz?
Z tego co pamietam, bo uzyciu mlota, dostajemy nowy kamyk w ekwipunku, a mag znika. I tyle, choc z tego kamyka bodajze mozna zrobic bron.
Z tego co pamietam, bo uzyciu mlota, dostajemy nowy kamyk w ekwipunku, a mag znika. I tyle, choc z tego kamyka bodajze mozna zrobic bron.
Tego nie wiedziałem... I co za broń można z tego zrobić i gdzie?
Jak uzyjesz tego mlota i odlamiesz ten kamien, to sprawdz opcje dialogowe. Moze mi sie cos mieszac, bo ostatni raz przechodzilem 5 lat temu .
...moze ktoś t osprawdzi po prostu w inexpie? >>
Rzucanie czarów magiem lub złodziejem.
Musisz być już szkolony jako mag, a także przepisać i zapamiętać kilka czarów przed wykorzystaniem tego buga.
Mały chochlik - zamiast magiem powinno być wojownikiem. Rzucanie czarów Magiem jest trochę łatwiejsze .
Po nieco dłuższym czasie, ale wyedytowałem
+beer
Małe sprostowanie w sprawie kamiennego maga. Opcje są dwie:
- Można wyrwać kawałek posągu (potrzebny będzie zwykły roboczy młotek - do zdobycia m.in. u Bogowców), tym sposobem zyskamy kamienny sztylet.
- Można również posmarować posąg maścią od Vriszki. Tym sposobem mag ożyje i zabije nas swoim okrzykiem, jeśli będziemy mieli zbyt małą kondycję.
ooo, tego nie wiedziałem! Piwko!
Zastanawia mnie jedna kwestia, mianowicie dlaczego Bezimienny przestał tracić pamięć. W wydarzeniach poprzedzających rozgrywkę przy każdej "śmierci" mieliśmy do czynienia ze swoistym resetem pamięci. Później zaś Bezimienny może umierać do woli, a mimo to wszystko pamiętać.
Podczas rozmowy z Wiekuistym jedna z opcji dialogowych Bezimiennego brzmi mniej więcej tak: "kiedyś traciłem pamięć kiedy umierałem, ale teraz już nie".
Czy coś mi umknęło?