AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Właśnie jestem w trakcie tworzenia własnego NPC modu i potrzebuje pomocy. Sprawa jest dość trywialna. Potrzebuję aby mój NPC zmienił swoją klasę podczas rozmowy z <CHARNAME>. Jak taki kod będzie wyglądał?
W bloku powinno się znaleźć:
IF ~*warunki*~ THEN BEGIN x
SAY ~wypowiedź~
IF ~~ THEN DO ~ChangeClass(Myself,nazwa_klasy)~ GOTO y
END
Najprostszy blok. W każdym razie komenda, którą trzeba umieścić w akcjach to:
ChangeClass(obiekt,nazwa_klasy)
Nazwy klas znajdziesz w pliku class.ids
Cała filozofia. Btw. przydałby się tu mały dział o pomocy w modowaniu...
Wielkie dzięki.
Popieram całym sercem dział dla początkujących moderatorów.
Chyba moderów
Poważny projekt już, czy tak se po prostu próbujesz?
Projekt poważny choć moja wiedza dopiero się rozwija. Zrobiłem cały tekst a teraz uzupełniam funkcje itp. Póki co staram się dowiedzieć jak wyciągnąć mapę z Tormenta .
Eksportujesz plik .are (plik główny obszaru), oraz pliki .bmp jego map: główną, wysokości, szukania (search map - nie wiem, jak to ładnie przetłumaczyć) i światła, oraz minimapę (nazwy znajdziesz w którejś zakładce głównego pliku obszaru). Skrypt i wszystko w pliku .are dopiszesz sam. Polecam użyć DLTCEP do edycji .are
To znaczy tak jest w BG2, ale Torment to ten sam silnik, więc powinno być podobnie, o ile nie tak samo
Mapki z Tormenta są zaimplementowane w modku Saerileth do BG2, czyli powinny chodzić ;]
Aha, i życzę powodzenia w tworzeniu tego NPCa. Sam zaczynałem od takiego moda, ale olałem to, bo mi się przestał podobać Pozostał z niego tylko komponent z Iavem.
Aha, i życzę powodzenia w tworzeniu tego NPCa. Sam zaczynałem od takiego moda, ale olałem to, bo mi się przestał podobać Pozostał z niego tylko komponent z Iavem.
Lubie wyzwania .
Czy mapki z PS:T nie miały jakiegoś innego skalowania obiektów? Bo animacje miały, są w stosunku 4:3 wobec tych z pozostałych gier na Infinity.
Druss, na moim hołmpejdżu znajdziesz tłumaczenie podstawowego tutka co do tworzenia NPC - ale chyba go nie potrzebujesz.
Mod Seari korzysta z Sigil z Tormenta (podobno) więc chyba da się zrobić...