AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Temat takowy bywał chyba na większości forów dyskusyjnych o tematyce Infinity, więc czemu u nas nie. Proszę o nieskrępowane idee dotyczące wszystkiego co mogłoby być do gier na IE wprowadzone: przedmiotów, czarów, klas/podklas, zadań, postaci... czego tylko dusza zapragnie.
No i poza tym wszystkim ankieta o najważniejsze, najulubieńsze dodatki do gier na Infinity. Można zaznaczyć maksymalnie 2 odpowiedzi. Mile widziane uzasadnienie.
Najbardziej lubię mody utrudniające, oraz dodające nowe czary, podklasy. Po entym przejściu gry tylko taki Tactics może mnie czymś zaskoczyć, a zawsze jest miło zagrać nową dobrą podklasą Nie zaznaczyłem postaci przyłączalnych bo w 90% przejść gry była to gra solo. Zadania również mnie nie cieszą, bo większość opiera się na tym samym schemacie Idz-Zabij-Wróć.
Oddałem głos na nowe zadania. Niestety takich modów jest najmniej, a w każdym razie ciekawych. Nie chodzi tu o mody typu idź, zabij, przynieś, tylko tylko takie z jakąś fabułą, historią, ciekawymi postaciami, w których można si wczuć w odgrywanie swojej postaci.
W dużych modach wymieniłeś TDD i TS- za tymi modami nie przepadam, jest w nich wszystko, tylko, że nic nie zostało dopracowane. Mam wrażenie, że nawrzucano tam masę różnych rzeczy aby si później tylko chwalić, że jest 1000 tego i 500 tamtego.
Do żadnej kategorii nie pasują mi AC i Dragonlance (szkoda, że to tylko demo), a na nie też oddałbym głos.
Lubie też mody typu "tweak", nie oddałem jednak na tą opcję głosu bo nie zgadzam si z klasyfikacją ich jako oszustwa, a raczej jako zmian mechaniki gry, a ty w tej kategorii umieściłeś podklasy i czary, te mnie jednak nie interesują (no niezupełnie... ).
Ogólnie to niektóre mody chyba trudno sklasyfikować jednoznacznie, bo to sprawa czasami bardzo subiektywna.
No cóż, ja oczywiście byłam za zadaniami, ale jak kolega wcześniej napisał
Zaznaczyłem nowe zadania i pomysły, oraz przyłączalne postacie, gdyż moim zdaniem te elementy dodają grze smaczku. A mój pomysł na moda to NPC do BG1. Drow, neutralny zły, czysty złodziej z osobistym urazem do Drizzta.
Również oddałem głos na zadania i nie mam praktycznie nic więcej do dodania niż Kwiat_W
To prawda. Miałbyś parkę drowów w drużynie, nawet charaktery takie same. Chciałbyś ich krzyżować?
Ale nie zrażaj się, szukaj po prostu czegoś oryginalnego.
To może stworzyć możliwość przyłączenia dobrze znanego każdemu kto czytał instrukcję Volothampa Geddarma
Tak, zadania, nie mam nic do dodania.
I postaci, na przykład zupełne przeciwieństwo Xana, jakiś totalny optymista... ewentualnie krasnolud, biedne krasnoludki czują się dość pokrzywdzone bez romansu
Fajnie byłoby gdyby te wszystkie ikonki zawalające cały portret postaci, oraz animacje różnych czarów ochronnych/ płaszcza odbijania pojawiały się tylko w czasie walki. Jakoś tak głupio jest z tym chodzić po ulicy w biały dzień
Nie wiem, czy jest jakiś mod, który coś takiego potrafi (jeśli jest, to będę wdzięczny za info ), a całkowite ich usunięcie to nie najlepsze rozwiązanie, bo jednak w czasie walki te informacje są przydatne.
Z innych rzeczy które zawsze mnie irytowały, to chyba najgorsza jest 'twierdza' maga. Strasznie niewykorzystany potencjał... W końcu w pewnym momencie nasz bohater staje się naprawdę potężny, dlatego powinien mieć możliwość założenia szkoły magii, która przeszłaby do historii, przydałoby się odkrywanie jakiś nowych czarów, badania nad potężnymi magicznymi stworzeniami i innymi wymiarami, pojedynki magów, a na koniec spektakularna bitwa z czarodziejami z konkurencji. Powinno być epicko... a przynajmniej trochę bardziej okazale niż uczenie jakiś 3 dzieciaczków Kiedyś sam miałem pomysł żeby ten wątek trochę rozbudować, ale zabrakło umiejętności 'technicznych'
szukaj po prostu czegoś oryginalnego.
Krasnolud skrzywdzony przez życie, bo urosła mu różowa broda i lubi motylki, w dodatku kocha chodzić w różowych sukieneczkach i ma ciągoty do Jana Jansena No i pomysł jest, a czy oryginalny to kicha wie.
Z innych rzeczy które zawsze mnie irytowały, to chyba najgorsza jest 'twierdza' maga.
Nie wiem czy jest mod, który usuwa ikonki na portrecie postaci tylko w czasie walki, ale wiem, że jest mod, który znacznie rozbudowuje twierdzę maga, szczegóły tutaj
Mhm. Jest za-je-bi-sty.
NIE przeszłam do końca, żebyście nie mogli zadawać gupiego tego pytania.
Ale i tak suuper.
Dzięki Vinci Zacząłem grać i zapowiada się bardzo ciekawie. Tylko niestety to kolejny mod z całą masą bardzo i jeszcze bardziej przepakowanych przedmiotów.
Tylko niestety to kolejny mod z całą masą bardzo i jeszcze bardziej przepakowanych przedmiotów.
No cóż, tak faktycznie jest, szczególnie jak zabijesz ostatniego bosa na szaleńczym to dostaniesz takie zabaweczki, że szczęka opada, a do tego po 1.500.000 expa dla każdego z drużyny, ale walka jest naprawdę trudna. Mod sam w sobie jest trudny, ale problem w tym, że jak już skończysz fabułę modyfikacji to dalsze granie w SoA czy ToBie jest banalnie proste.
Do mnie przemawiają trzy opcje:
Nowe zadania i potyczki; (zabrakło)
Duże mody; (zaznaczone)
Postacie przyłączalne; (zaznaczone)
Ułatwienia, oszustwa, jak i przesadzone utrudnienia psują rozgrywkę.
O dodatkowych pierdołkach nie mam zdania. Pewnie urozmaicają zabawę, jednak nie trafiłem na nic powalającego.
W BG grałem już tak wiele razy, że najchętniej witam nowe smaczki postaci wciągających przygód, czy barwnych towarzyszy.
No cóż, tak faktycznie jest, szczególnie jak zabijesz ostatniego bosa na szaleńczym to dostaniesz takie zabaweczki, że szczęka opada, a do tego po 1.500.000 expa dla każdego z drużyny, ale walka jest naprawdę trudna. Mod sam w sobie jest trudny, ale problem w tym, że jak już skończysz fabułę modyfikacji to dalsze granie w SoA czy ToBie jest banalnie proste.
Zabiłem głównego bosa na łatwym Ale trochę mi się odpodobał ten mod... Na pewno to fajna zabawa dla osób, które lubią trudne walki, ale fabuła mnie rozczarowała - raczej wtórna (potężny czarownik chce się zemścić na pewnej niewieście - z czymś mi się to kojarzy ) i bez żadnego ciekawego pomysłu, który by ją ratował. Zresztą to problem wszystkich modów dodających wątki fabularne, w jakie grałem - nie dorównują poziomem oryginalnej grze.
A jeszcze z tą epickością, o której pisałem, to twórcy moda chyba jednak odrobinę się rozpędzili, w końcu mamy do czynienia z postaciami przy których Demogorgon to taki trochę bardziej podtuczony chochlik
Co do ankiety, to głosuje na postacie, bo te z modów (w przeciwieństwie do modowych zadań i fabuł) wydają mi się o wiele lepsze od tych z oryginalnej gry.
No i mechanika, bo nie wyobrażam już sobie gry bez Refinements.
Ja zaznaczyłem opcję z utrudnieniami, strasznie mnie rajcuje wyszukiwanie nowych technik walki z przeciwnikami których kiedyś prałem jak samotnego dresa banda metali
Dodatkowo zaznaczyłem duże mody. Wiem że są zabugowane, że często przegięte, acz ja uwielbiam zaglębiac się w nowe historie i przeżywac nowe przygody
Chciałbym też zaznaczyc nowe zadania, ale ankieta zabraniała
Temat jest pytaniem o mój pomysł, więc troszkę się naprodukuje
1. Suwak w księgach magicznych
Nie znam się na tym, acz myślę że łatwo nie będzie
Mam jednak nadzieje że ktoś kiedys coś takiego zrobi Mam nature zbieracza kolekcjonera. Przy MI zawsze brakuje mi miejsca na wszystkie czary i choc używam mniej niż połowy chciałbym miec wszystkie, może okazało by się że któregoś niedoceniłam
2. Kopalnia mod
Wszystko zaczynało by się w BG1 po oczyszczeniu kopalni w Nashkell, lub zatopieniu tej w Knieji Otulisko. Spotykalibyśmy kupca który po zniszczeniu złóż żelaza sprzedałby nam kopalnie, po czym po rozmowie np z magiem z Żywopłotu na temat przywrócenia pracy spotykalibyśmy innego kupce który zgodziłby się nadzorować kopalnie. Moglibyśmy tam wydać te góry złota które nosimy przy sobie (ostrucie złóż, nowi robotnicy, wyciągnięcie wody, nowe maszyny i wiele innych) i mieli byśmy coś naszego co przynosiło by jakieś zyski. Do tego dodałbym kilka ewentów z bandytami/orkami/potworami które by chciały nam odebrac takową kopalnie, kilka klęsk i kilka urodzajów, może kilka questów z przekonaniem tego czy owego do skupowania naszych towarów, a nawet zniszczenie konkurencji nim ona zniszczy nas
Mod nie musiałby nawet wpuszczać nas do kopalni, nie wprowadzałby nowych przegiętych przedmiotów, ani nowych lokalizacji, za to dawałby według mnie takie urealnienie gry, w końcu jeżeli taki świat jak BG istnieje to nie kończy się i nie zaczyna od cięcia topora i ognistej kuli
Z czasem może warto by przejąc karczmę, kilka sklepów, zamek, kilka wiosek a nawet całe Amn
Jestem za wszystkimi poza
Postacie przyłączalne (np. Solaufein, Kelsey)
Mechanika - czary, podklasy (np. BG2 Refinements, Divine Remixes)
bo po prostu mnie to nie rajcuje.
a najbardziej potrzebne IMO
Nowe zadania i potyczki (np. ToD, QuestPack)
Duże mody (np. TDD, TS)
utrudnianie starych wyzwań w nieskończoność na dłuższą metę nuży, nowe wydają się ciekawsze
Ułatwienia są czasami naprawdę przydatne, nie traktuję ich jako cheatów, uwalniają nas od męczenia się w grze z rzeczami, których jedynym problemem jest mechaniczność/strata czasu, niż jakieś wyzwanie, wymagające od nas myślenia strategicznego.
@blackheart
1. Mnie to niepotrzebne, ale co kto lubi
2. Pomysł ciekawy
z przeciwnikami których kiedyś prałem jak samotnego dresa banda metali
Rozwaliło mnie to
btw czym się ten temat różni od tego?
Witam. Ja ucałowałbym tego, kto stworzyłby mod, który pozwoliłby dołączyć do drużyny więcej niż 6 postaci, choćby 7 czy 8. Bardzo lubię grać dużą drużyną, zawsze mam dylematy, kogo wykopać, lubię jak ze sobą gadają itp, nie wyobrażam sobie gry solo. To nie diablo. Jest taka możliwość? Pozdrawiam
Właśnie sęk w tym, że to praktycznie niemożliwe....
Mhm, nie da się.
Ale możliwe jest zrobienie czegoś takiego, że postać będzie za nami łaziła, z nami się przemieszczała, gadała z nami, z innymi NPC, ale nie będzie w drużynie. Wtedy można wziąć do drużyny 5 innych i razem z nami będzie już wesoła 7. Ale to nie to samo.
będzie też nam pomagać w walce na swój sposób tak? To by nie była taka głupia opcja.
będzie też nam pomagać w walce na swój sposób tak? To by nie była taka głupia opcja.
No z odpowiednim skryptem tak. Można by ich przyłączać też na zasadzie zauroczonych postaci, zielonek kółko, łażą za nami, można nimi kierować, trzeba by tylko pokombinować z przechodzeniem między mapami. No, ale jak dla mnie, to nie jest fajna opcja. Nikt nie będzie modów NPC tworzył w taki sposób.
Luźny pomysł, dostałem weny, a zawsze mi to chodziło po głowie.
BG1 w porównaniu do dwójki jest dużo bardziej ciekawszy, jeśli chodzi o lokacje i spontaniczne zwiedzanie świata. Dlaczegoby nie dodać jakichś neutralnych lokacji, odkrywanych właśnie tak jak w jedynce? Tzn idziemy sobie knieją, zwiedzamy ją, po wyjściu na prawo z lokacji, na mapie pojawia nam się jakaś inna, może dalsza część tej kniei, może małe jezioro, a może jakaś lokacja/niespodzianka typu fort goblinów. Zwiedzamy sobie go( ; >), idziemy na północny kraniec lokacji fortu, a na mapie pojawia się znów coś innego, może jakieś bagna, może jakieś wzgórza, z małą jaskinią w której urzęduje niegościnny nekromanta, może jakiś las, a w nim wilcza grota i kilka błyskotek do zdobycia... Dla mnie takie i kilku moich kumpli, takie właśnie zwiedzanie i odkrywanie Faerunu było ogromnym atutem bg1, nie to co liniowość i sztampowość bg2, tam tego totalnie brak, ciekawe dlaczego twórcy zrezygnowali z takiej koncepcji.
Co wy na to? Bardzo chętnie pomógłbym jeśli pomysł by się przyjął. Dobrych lokacji jest od groma, można wziąć właśnie z jedynki((oczywiście bez takiego chłamu jak podbieranie miast jak to w TDD, chyba, że by je dodać tam gdzie były, inaczej mówiąc możliwość odwiedzenia wrót baldura, pomocnej dłoni, czy beregostu w dwójce)) jak już mówiłem, tam sporo właśnie takich zwyczajnych lasków, pustkowi, wzgórz, kniei. Jest jeszcze iwd, iwd2, są też programy graficzne
Na początek te lokacje mogłyby istnieć choćby tak o, dla samego istnienia, bez żadnych questów, np zwykła malutka osadka niziołków gdzie jest karczma, kapliczka i podstawowi kupcy, obóz goblinów w lesie, którzy po prostu cię zaatakują, w środku skrzynia i do zdobycia kilka błyskotek, itd, nic wielkeigo myślę, że dałoby to spore pole dla twórców przyszłych modów, którzy mogliby w takie lokacje wkładać coś swojego. Dodaktowo, możnaby było zaczynać dwójkę od lvl1 drużyny.
Pozdrawiam
Jeśli zaprezentujesz jakiś zapał, umiejętności writerskie i odpowiednio zaplanujesz te lokacje, Aurelinus wygeneruje Ci śliiczne lokacje. Zresztą, sprawdź archiwum dla modderów.
Postaram się coś wykombinować, dopiero teraz odpowiadam, bo ostatnimi dniami coś za dużo %%%% Pozdrawiam