ďťż

AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA

Szukam chętnych do wprowadzenia w życie mojego projektu na dalszy ciąg sagi BG.
Potrzebni są moderzy i graficy i wszyscy, którzy w jakikolwiek sposób mogą pomóc w tym przedsięwzięciu. Linia fabularna jest gotowa ale nie ostateczna więc wszelkiej maści pomysły też będą mile widziane.
Czekam na odzew pozytywny.


Na razie to to wygląda piekielnie, ale to piekielnie niepoważnie. Takich pomysłów na moda było już kilkadziesiąt i co? I nic. Jest Return to Trademeet, fabuła dzieje się po Tronie Bhaala. Grałeś?

IE Mod Ides
byle do przodu
Nie, nie grałem ale w przeciwieństwie do większości modów mam zamiar zrobić coś nowego a nie tylko odświeżać stare mapy i dodawać nowe, przegięte na maksa przedmioty.
Jak napisałem wcześniej w innym miejscu 13 lat jestem Mistrzem Gry i tworzę od zera fabuły przygód i kampanii więc mi to jakoś w ogóle nie straszne. Poza tym wątek główny fabuły jest już wyklarowany, przemyślany i ułożony. I ma trzy alternatywne zakończenia.
A co do tytułu to najbardziej pasowałby "Baldurs Gate 2 - Nemesis".
Mam nadzieję, że od teraz znajdą się chętni do współpracy a nie tylko kolejni krytycy, mówiący:
"to już było" "to się nie uda" "to niepoważnie" "to nie ma sensu".
Innym jakoś się udaje, prawda?



Innym jakoś się udaje, prawda?

No właśnie jakoś nie. Ludzi z modderskim know-how i grafików, którzy byliby gotowi w wolnym czasie poświęcić się nad kolejnym tego typu projektem jest, no, niewiele. Prawdopodobnie będziesz się musiał samemu na początku bardzo wysilić, żeby chociaż jakieś demo wypuścić, zanim tacy ludzie porzucą swoje dotychczasowe projekty i z entuzjazmem Ci pomogą. Życzę powodzenia.

Prawdopodobnie będziesz się musiał samemu na początku bardzo wysilić, żeby chociaż jakieś demo wypuścić, zanim tacy ludzie porzucą swoje dotychczasowe projekty i z entuzjazmem Ci pomogą. Życzę powodzenia.
Może i tak ale pierwszy chętny już się zgłosił do pomocy. Zamiast życzyć powodzenia zechciej pomóc.
A co do tworzenia modów to proszę o jakiś link do dobrych narzędzi i instrukcji do nich.
Dzięki za słowa zniechęcające jak i za otuchę

Zamiast życzyć powodzenia zechciej pomóc.

Nie mam kwalifikacji, czasu, za to wiele innych zadań na głowie, a przede wszystkim nie mam chęci, czyli entuzjazmu, którym mnie jakoś nie zaraziłeś. To dalej nie wygląda mi na poważną sprawę, bardziej taki dziecinny huraoptymizm - "wystarczy chcieć, damy radę". Jak przeczytałem pierwszy raz "Potrzebni są moderzy i graficy i wszyscy," to mi przyszło do głowy przysłowiowe "Super! No to rysuj sobie Rysiu, rysuj. A chcesz jeszcze kredki i karteczkę? Nie ma sprawy! Wszystko da się załatwić"


A co do tworzenia modów to proszę o jakiś link do dobrych narzędzi i instrukcji do nich.

Dobra, to już po prostu nie zwracaj na mnie uwagi, bo wredny jestem. A zaglądnij do Tawerny Bibliotekarzy i obyś był tak wytrwały jak Zed z TWM, czy Galactygon z Lost Crosroads a nie jak zastęp moderów z konwersji do DragonLance'a.
Co do 'instrukcji', to w bibliotece Rika znajdzie się chyba też sporo informacji.
Generalnie jestem przeciw.

Gracz może w BG2 wybrać płeć, romans, zakończenie (bóg czy śmiertelnik?), skończyć dowolna ilość questów, nie skończyć innych, zrobić to, nie zrobić tamtego... Zrobić spójną kontynuację czegoś tak dowolnego jak rozgrywka (ZWŁASZCZA zmodowana) BG2 jest.. cóż, moim zdaniem niewykonalne. Być może zmienię zdanie, gdy przeczytam scenariusz, ale moim zdaniem robienie kolejnych części, kontynuacji, ciągów dalszych, etc to zamienianie serii w telenowelowate, rozciągnięte coś. Bez sensu. A tak w zasadzie, to czemu chcesz robić kolejną część czegoś? Nie lepiej otworzyć całkiem nowy projekt? Taki jak chociażby Glory of Istar? Classical Adventures?

Przepraszam za rozbicie myślowe powyższego posta, ale piszę w ciężkich warunkach. Tym niemniej mam nadzieje, że ogólne znaczenie zostało przekazane. Gdy zobaczę scenariusz, wypowiem się konkretniej, póki co - jestem przeciw.
Dzięki wszystkim za komentarze!
Po części wszyscy mamy rację. I tak naprawdę moglibyśmy się spierać w nieskończoność o to, czy warto to robić, czy nie. Ale ja już jestem zdecydowany.

Hehehhe, woda na mój młyn (aż się taki stary lis jak ja zalogował).

@Paulson

Masz scenariusz? Fajnie, to może go udostepnisz? Skoro modować
(jeszcze) nie potrafisz, lokacji nowych, artworków, animacji nie zaprezentujesz, to zdaje się, że tylko ciekawą historią jesteś w stanie przyciągnąć potencjalnych współpracowników.
A gdzie ci ona? Mamy się zgłaszać w ciemno?

Heh, "Nemesis", kojarzy mi się z Star Trek "Nemesis", a tan przyznam, za dobry nie był

No, no!
Aż tyle emocji wywołuje ten mój projekt...
Co do scenariusza to spokojnie. Ostatnie poprawki nanoszę. Chcę udostępnić tekst, który będzie spełniał wszelkie wymogi porządnego scenariusza. Więc cierpliwości. To naprawdę nie potrwa długo.
Dzięki za wszystkie cenne uwagi.

P.S. A mnie Nemesis kojarzy się z greckim przeznaczeniem, losem, fatum.

Chcę udostępnić tekst, który będzie spełniał wszelkie wymogi porządnego scenariusza.
Tylko żeby to nie była 20 kilowa kobyła, tfu, 200 ofc
Co do projektu, to także opinia jak najbardziej negatywna. Nie chodzi już o sam pomysł na moda - jednak faktycznie, jak wspomniał Coin "Heja, mam pomysł - zróbcie go." . No dobrze... fajo fajn, tylko kto go tutaj wykona? Paulsonie, mimo wsio pamiętaj, że można liczyć tylko na siebie i na to co umiesz. Jeżeli zaś chcesz pracować w teamie to musisz zarówno umieć go prawidłowo zorganizować (Coin sporo o tym wie) no i sprawić by ten barter był suma sumarum równy. Bo wiesz, troche to śmierdzi kichą, że Ty byś napisał w 3 dni scenariusz, porozpisał nawet niektóre dialogi a np. ja bym siedział następne pół roku nad zaimplentowaniem ich do silnika gry.

Poza tym - projekt ambitny. Uwierz mi, jak na newbie - zbyt ambitny. Jeżeli zrobiłbyś NPCa na poziomie tych Bioware'owych to już byłbyś mastah. Radzę ci: praca organiczna u podstaw. Potem królestwa.

Żeby nie było, tutaj masz tutki PL:
http://forum.biblioteka.avx.pl/viewforum.php?f=52

poza tym warto poszukać na forach zagranicznych, w linkowni Wieży znajdziesz swą drogę...

P.S. A mnie Nemesis kojarzy się z greckim przeznaczeniem, losem, fatum.

Wychodzi na to, że mój biedny umysł jest skrzywiony przez kulturę masową O ja biedny

Jak byśmy chcieli by było:
- (rok 2007) Paulson wydaje scenariusz dla BG2 Nemesis
- (rok 2007) Zawiązuje się CD Projekt Sraczkowate, które zajmuje się produkcją ogromnego rozszerzenia, na które składa się około 200 nowych lokacji, setki dialogów i interakcji oraz masa nowych rozwiązań technicznych.
- (rok 2008) BG2 Nemesis mimo faktu bycia nielegalnym zwycięża na wszystkich dostępnych konwentach na temat gier komputerowych i CDP Sraczkowate zostaje kupione przez Atari.
- (Rok 2009) BG2 Nemesis zostaje wydane. Połowa ludzkości ginie z powodu zbyt gwałtownych obstrukcji. Okazuje się, że nie starczy pudełek dla drugiej połowy.
War.. war never changes....

A jak będzie naprawdę.
- (Rok 2007) Paulson wydaje swój scenariusz.
...
Twoja wizja bardzo mi się podoba Yarpen.
War... War never changes...
Zobaczymy jak będzie. Scenariusz już niedługo a potem tylko trochę wstydu po litanii krytycznych uwag i uszczypliwości i ciężka praca.
War never chenges...
a Dziecię Bhaala nigdy nie zazna spokoju

potem tylko trochę wstydu po litanii krytycznych uwag i uszczypliwości

Wstydu dla nas, czy dla... ciebie?
Gdybyś miał coś dobrego nie szukałbyś uznania, zakładając temat o niczym, z jedyną rzeczą, którą oferuje - wyświechtanym tytułem.

Wstydu dla nas, czy dla... ciebie?
Gdybyś miał coś dobrego nie szukałbyś uznania, zakładając temat o niczym, z jedyną rzeczą, którą oferuje - wyświechtanym tytułem.
Daj już spokój Coin. Dalsze złośliwe uwagi nie mają sensu. Poczekaj na scenariusz
K4thos - wydaje mi się, że to nie uszczypliwe uwagi. To true.
We shall see...
Eww... a kiedy zobaczymy. Bo jak na razie to raczysz nas głównie zapowiedziami.

Eww... a kiedy zobaczymy. Bo jak na razie to raczysz nas głównie zapowiedziami.
"Kto prosi, otrzymuje. Kto szuka, znajduje. A kołaczącemu otworzą"
czy juz cos wiecej mozna ujawnic?;p o troche zapowiedzi by sie przydało:P
a i jestem za...byle było cos ze wskrzeszeniem Bhaala zwiazane;)

troche zapowiedzi by sie przydało:
Przyuważ pierwszy post na tej stronie - tam masz najbardziej realistyczne zapowiedzi
Zapowiedzi... hmm...
no dobra kilka rzeczy mogę ujawnić...
Jak pisałem wcześniej jest to kontynuacja alternatywna; "Nemesis" opowiada o konsekwencjach odrzucenia przez głównego bohatera many Bhaala. Akcja zaczyna się siedem lat po wydarzeniach z ToB. Nasza postać mieszka sobie spokojnie w głuszy pisząc pamiętniki i rozmyślając o minionych wydarzeniach. Od jakiegoś czasu trapi ją dziwne uczucie niepokoju. Potem pojawiają się sny, w których znowu przewijają się twarze dawnych towarzyszy i innych dzieci Bhaala umierających z rąk naszego bohatera. Z każdą nocą sny stają się coraz krwawsze i coraz bardziej przerażające. Noc przestaje być czasem odpoczynku, zmęczenie sprawia, że senne widziadła zaczynają pojawiać się w dzień. I wtedy do naszego bohatera przybywa Solar z ToB przynosząc wiadomość o śmierci... właśnie kogo? tego narazie nie ujawnię chodzi o ważną postać, ściśle związaną z wydarzeniami z sagi.
Fabuły dalej na razie nie zdradzę (chyba, że poprosicie ładnie to jeszcze kilka małych informacji podam).
Co do postaci, które będzie można przyłączyć to będą to:
-znany już Solar (towarzyszy nam od początku do końca zgodnie z obietnicą z zakończenia ToB)
-postać z którą romansowaliśmy w sadze ( do wyboru będą: Anomen, Kivan, Solaufein, Viconia, Aerie i ... to miejsce jest jeszcze nie zajęte, być może Jaheira)
-stary, dobry znajomy Sarevok
-równie stary, dobry znajomy Ion Irenicus
-córka Matki Przełożonej z Ust-Natha (zabijcie mnie ale mam zaćmę i nie pamiętam jak miałą na imię)
-handlarz rzepą ( wszyscy wiedzą o kogo chodzi, prawda
-Cespenar (Ooo! Świecuszka!)
i trzy nowe postaci (ich koncepcja jest na razie ogólna i może ulec zmianie dlatego nie podaję szczegółów)
Jeśli chodzi o Imoen... z nią szykuję pewną niespodziankę więc na razie ciiii
Przygoda zagna naszego bohatera do dwóch nowych miast, oraz na kilka innych planów.
A finał...powiem tylko, że ... albo nie, na razie nie powiem.
Na razie to wszystko. Wiem, że dałem mało informacji i że nie ma się za bardzo do czego jeszcze odnieść ale całość chciałbym zaprezentować na zjeździe bywalców, który miałby się odbyć na feriach zimowych (przynajmniej takie propozycje słyszy się pod Szumiącą Klingą) więc tylko taka garstka narazie. Poza tym to pierwszy raz więc nie ma co wszystkiego od razu ujawniać.
Pozdrawiam.
Jestem za! Hmm...Tylko chciałabym się dowiedzieć paru rzeczy:
-Pierwsze primo co zrobisz z graczami którzy wybrali drogę boskości? Ech...Może spróbuj zrobić jakąś alternatywę np. nikt nie wie co dzieje się z dzieckiem Bhalla, wszyscy o nim zapomnieli, niewiadomo jaką drogę obrało (boskość/życie śmiertelne)...Bo ja wiem...Coś by się dało chyba zrobić nie?
-Drugie primo NPC w BG2 mają epilogi...Co z nimi? W epilogach jest jasno napisane ,że np. Viconia została otruta, Cernd i Keldorn zgineli. Co zrobisz z takim fantem?
-Trzecie primo hmm...Jak zamierzasz wskrzesić Irenicusa? Albo nie! Nie odpowiadaj bo fabułę zdradzisz
Jak poradzisz sobie z tymi "fantami" to jesteś debeściak Ogółem projekt super, sądze ,że fabuła tak samo tylko ta zamknięta "furtka" epilogów...Nie ma co! Producenci BG2 zamkneli sobie i ambitnym drzwi do tworzenia dalszych losów dziecka Bhalla...Praktycznie nie wiem czy uda ci się ominąć te wszystkie trudności...ale TRZYMAM KCIKUKI! Powodzenia...
Szalenie ambitny projekt, według mnie przyłączalnych postaci jest za dużo. Oczywiście cieszył bym się niezmiernie gdyby tyle ich było, ale nie sądze żeby udało się tak dużo ich stworzyć, a na pewno nie były by one zbyt rozbudowane. Nie wiem jak inni ale ja wole mniej, ale bardziej barwne postacie niż więcej nie do końca rozwiniętych.

Druga sprawa: pozbawiając nas możliwości wyboru między mocą Bhaala a śmiertelnościa, sprawiasz, że fabuła staje się liniowa, myślę, że lepszym rozwiązaniem było by gdyby w zależności od naszego wyboru przygoda moda zaczynała się nieco inaczej, nie chodzi tu o dwie fabuły po prostu nieco inne początki, a poźniej obie ścieżki fabularne spotkały by się w pewnym miejscu coś jak w ToEE (myslę, że taki doświadczony mistrz gry na pewno by wymyślił jakiś sposób na to ).

Osobiście jeśli dalsze rozwiązania fabularne byly by naprawdę dobre, to jestem za powstaniem takiego projektu, bo spójrzmy prawdzie w oczy, nie ma już szans aby w dzisiejszych czasach powstał jakis dobry erpeg w Infinity Engine (chyba tak powinno być napisane ), z grafika 2D, w rzucie izometrycznym, jesli nie zrobią go moderzy, a takich gier najbardziej mi brakuje(pewnie nie tylko mi), gier, w których poraża fabuła i prostota rozgrywki, a nie jak najlepsza grafika. Za Twój projekt.

-Pierwsze primo co zrobisz z graczami którzy wybrali drogę boskości? Ech...Może spróbuj zrobić jakąś alternatywę np. nikt nie wie co dzieje się z dzieckiem Bhalla, wszyscy o nim zapomnieli, niewiadomo jaką drogę obrało (boskość/życie śmiertelne)...Bo ja wiem...Coś by się dało chyba zrobić nie?
Jak napisałem to kontynuacja alternatywna. Jeśli projekt się przyjmie to mam już koncepcję na alternatywę dla wyboru boskości ( zupełnie inna fabuła niż w Nemesis i całkiem inni NPC)



Jeśli projekt się przyjmie to mam już koncepcję na alternatywę dla wyboru boskości ( zupełnie inna fabuła niż w Nemesis i całkiem inni NPC)


Czy to oznacza, że masz już pomysł na drugi mod dla ścieżki śmiertelnika?


Paulson napisał/a:

Jeśli projekt się przyjmie to mam już koncepcję na alternatywę dla wyboru boskości ( zupełnie inna fabuła niż w Nemesis i całkiem inni NPC)

Czy to oznacza, że masz już pomysł na drugi mod dla ścieżki śmiertelnika?

Nemesis jest kontynuacją ścieżki śmierteknika. Chodziło Ci zapewne o to, czy mam już pomysł na kontynuację ścieżki boskości? Odpowiedź brzmi tak. Od początku miałem dwa pomysły na kontynuację sagi. O szczegóły na razie nie pytaj, za wcześnie na to.
Pytanie w ankiecie jest 'tendencyjne';) Tak to dobre słowo...
Imć panie Paulsonie - czy trzeba kryć się za wyświechtanym frazesem, by ankieta zaczęła wykazywać właściwy stosunek głosów?? Co i rusz ku podniecie bombardowani jesteśmy mniej lub bardziej oficjalnymi wiadomościami o kontynuacji Sagi - jedni się podniecają, inni, choć chcieliby, dystansują się od wyrażania emocji, jeszcze inni uważają, że jest to zbędne... Dziwi mnie, że nie zadałeś bardziej szczegółowego pytania (nazwijmy go właściwszym: Co sądzicie o tym pomyśle, albo 3 odpowiedzi do wyboru przy obecnym zaytaniu: Tak, uważam, że pomysł jet dobry, Tak, ale nie podoba mi się pomysł Nemesis, Nie, ta idea jest do niczego)... Co do moich poprzedników - dziwię się zajadłości Yarpena - z drugiej strony ma w tym doświadczenie, w którym w Polsce z pewnością przebijają go tylko Aurelinus i Zed Nocear, więc i pewne prawo być krytycznym... Dziwią mnie także zapytania typu, co z historiami NPC-ów - co za problem w przypadku tych, którzy będą brali udział w proponowanym tu Nemesis, jest zmodyfikować odpowiednio odpowiadające za to stringi w BG II: ToB... Czemu nie padło pytanie, co np. z Return to Trademeet - rozumiem, że tego nie będzie ujmować... A Coin ma rację - czemu wyskakujesz na golca z pomysłem takiego kalibru?? Przecież, jeśli pomysł byłby dobry (a tak wynika z Twoich wypowiedzi) na pewno znaleźliby się chętni by to przetestować/zagrać, gdy już coś będzie gotowe... Tylko, że robiąc konwersję fabuły nie da rady raczej puścić w charakterze testów jakiegoś modułu - więc na jakiś, dość długi, czas mozna mieć spokój, a jak za jakieś dwa lata ktoś zapyta - Co z tym Nemesis, zawsze można odpowiedzieć - nie chcieliście przecież...Zrozum, nie chodzi o krytykę samego pomysłu, a jedynie o sposób realizacji, a wydaje się to zdziebko zbyt duże na możliwości przerobowe wszystkich modderów polskiej sceny BG, których zresztą nie ma tak wielu, a i większość woli zabawy z jedynką... Ja sam mogę potworzyć;) pliki *.tra i pomóc przy tworzeniu *.d (przy okazji robiąc korektę, bo błedy, taka ich mać trafiają się zawsze)... Jednak Ty, jak zrozumiałem, nie masz doświadczenia, a jedynie pomysł - to sporo, jednak wydaje się mi, że zacząłeś w złym miejscu - bo z tych, co znają się na tej żmudnej robocie (a uwierz, nawet zrobienie głupiego itemu czy czaru, a to najprostsze, zajmuje zółtodzióbowi sporo czasu, dostosowanie opisu, uzgodnienie go z samym BG II - a lokacje (bo przecież Promenada Waukeen musiałaby być odbudowana (część nad lochami Irka) w tak szanującym porządek mieście) to już nie tak w tytkę pierdnąć) aktywna tu większość wypowiedziała się na nie, więc raczej nie wesprą Cię w realizacji zamierzeń...
Pozdrawiam, mimo wszystkich zastrzeżeń czekając na rozwój wypadków...
Zajadłość wujka Yarpa to zajadłość jakiej on wcześniej doznał, kiedy dostawał w dupę od mistrzów czasów w których ja byłem n00bem.

Powiem tak. Niestety w przypadku modowania Infinity nie działa piękna maksyma 'patrz jak najwyżej. ktoś kto chce zdobyć Himalaje zdobędzie chociaż Alpy; a ten kto patrzy na górkę za domem nigdy niczego mieć nie będzie.' Tu potrzeba pracy od podstaw. I to grubych podstaw.

Bo nie wiem, głosy na forum chyba powinny się przebić przez osłonę twej boskiej Nemezis, ale naprawdę nikt mechaniki za Ciebie nie zrobi.

Zrób jednego NPCa, to i tak na tej scenie będziesz super
Specjalnie pogrzebałem po starych śmieciach, żeby znaleźć to: http://forum.cob.netarter...der=asc&start=0

Temat o podobnym zagadnieniu:). Brałem w tym udział i też mieliśmy wszystko dość dobrze zaplanowane. Żeby nie było, że jesteśmy bandą szyderców z Yarpenkiem:). Po prostu zjedliśmy na tym zęby (Yarpen z lepszymi efektami) .

Chciałbym też zwrócić uwagę, że pewien udział miały w tym ważne persony w naszym światku jak Gigantus, Coin itp)

Wygrzebałem jeszcze to:
http://members.lycos.co.u...wtopic.php?t=44

Aż się łezka w oku kręci.

Te starocia które wygrzebałem nie są offtopowe, po prostu mają na celu ukazanie z czym wiąże się podjęcie takiego wyzwania. Bo po co się powtarzać:)

(Yarpen z lepszymi efektami) .
He?

Ale gut, że to wygrzebałeś. Rockujesz
Co się uśmiałem ze swoich postów:). Młody głupi i niegramatyczny byłem:). Ale każdemu, kto uważa, że w pojedynkę można zrobić total conversion radzę się z tym zapoznać:).
Przejrzałem te wątki, które podrzucił Sir Aleksandrus i trudno odmówić wam racji.
Primo: faktycznie to już było.
Secundo: Faktycznie doświadczenie moje w robieniu modów na IE jest żadne.
Tertio: Faktycznie nic poza pomysłem jeszcze nie mam.
Ale przyznacie sami, że wiele się od czasu powstania tamtych wątków zmieniło. Przede wszystkim Wy.
Zresztą, to najlepiej wiecie sami.
Ale kilka osób wyraziło chęć pomocy. Może nie są to moderzy ale opracowywanie dialogów, banterów i koncepcji bohaterów to już coś. A zebrany w ten sposób materiał można wykorzystać w taki czy inny sposób. Co do pomysłu... no cóż na razie się nie poddam i zapraszam wszystkich zainteresowanych na zjazd, na którym chciałbym zaprezentować wszystko ze szczegółami (co do zjazdu to więcej info pod Szumiącą Klingą).
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzięki za kolejne lekcje
Kochany Paulsonie, czekam z niecierpliwością na ten zajefajny projekt! Gdzie jest scenariusz?
Ooo111oneoneoe

Tego się tak nie uzywa??/slash// ;p
Też jestem ciekawy postępu prac
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mkulturalnik.xlx.pl
  •