ďťż

AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA

Na początek powiem, że nie jestem zbyt dobry w te klocki, grałem kiedyś w BG II jak jeszcze nie miałem netu i przeszedłem całe (bez ToB), obecnie dostałem w łapy dodatek ToB i chciałbym przejść grę raz jeszcze. Tak bez owijania w bawełnę szukam tutaj pomocy tzn. jakie patche sciągnąc i jak je zainstalować, które mody itd. Widziałem temat o instalacji modów, ale niestety nie mam Baldura I i instalacja Trilogy chyba nie wchodzi w grę... więc jeżeli ktoś byłby tak miły i mi pomógł to byłbym wdzięczny

W szczególności chodzi mi o patche, które usuwają bugi i np. limit lvl, jakieś większe mody, nowych NPC, ogólnie takie żeby rozbudować grę

(jeżeli ktoś się tego podejmie i mi pomoże to prosiłbym, także żeby napisał co instalować po kolei )

Z góry dzięki


Skoro dawno grałeś to odradzam mody utrudniające jak Tactics czy Anscension (tym bardziej, że nie grałeś jeszcze w ToB).

Z nowych NPC to myślę, że warto się zainteresować Chloe, Solaufein i Valen. Jeśli nie muszą być mody w wersji PL to zapraszam do wątku Alatariel. Słyszałem, że Searileth jest bardzo ciekawa, ale zawiera dużo trudnego do zrozumienia tekstu.

Z modów urozmaicających grę warto instalować Enhanced BG2 czy Unfinished Business - mod przywracający odrzucone przez twórców questy. Warto również zainteresować się Ease of Use, jest zestaw różnych poprawek i ułatwień wartych instalacji np. posiadanie każdej twierdzy niezależnie od klasy postaci. Niektóre komponenty mogą zbyt ułatwiać grę, dlatego nie polecam instalować wszystkich komponentów, najlepiej zajrzeć do readme i zobaczyć co może się przydać.

Jest dużo modów, na Wieży jest troszkę opisanych.
Okej, porozglądam się. Co bedzie jezeli zainstaluje mod w wersji angielskiej ? Rozumiem, ze wszystko co z nim związane będzie po angielsku ?

i jeszcze jedna ważna rzecz, czyli co instalować na początku a co na końcu, żeby mi się to wszystko nie wysypało

Okej, porozglądam się. Co bedzie jezeli zainstaluje mod w wersji angielskiej ? Rozumiem, ze wszystko co z nim związane będzie po angielsku ?

Jeżeli jest to mod w weidu (zdecydowana większość) to tak. Dawniej mody dodawały teksty do gry przez podmianę całego pliku dialog.tlk (plik zawierający wszystkie teksty w grze) i taka zamiana powodowała zamianę całej gry na język angielski. Weidu jest narzędziem rewolucyjnym, ponieważ przy instalacji na bieżąco modyfikuje dialog.tlk dodając nowe teksty z modu, dzięki czemu wszystko co stare jest PL, a dodane nowe dialogi ANG.



Co do kolejności to przede wszystkim zależy co instalujesz. Jak już będziesz zdecydowany to napisz jakie mody wybrałeś to pomożemy

A tak w ogóle to jak grasz drugi raz to radziłbym sobie jeszcze przejść bez modów, dopiero następnym razem coś zainstalować. Gra jest na tyle rozbudowana, że jestem pewien, że za pierwszym razem nie odkryłeś wszystkiego, do tego jeszcze nie grałeś z dodatkiem. Nie ma sensu urozmaicać i tak już urozmaiconą grę. Skompletuj całkowicie inna drużynę niż ta za pierwszym razem, to na pewno się nie znudzisz. Wybór pozostawiam tobie.

A tak w ogóle to jak grasz drugi raz to radziłbym sobie jeszcze przejść bez modów, dopiero następnym razem coś zainstalować.

No to proponujesz koledze to co ja w sumie teraz robię. To znaczy gram w niezmodowaną sagę dla przypomnienia i lepszego poznania, a potem dopiero chcę się zabrać za mody. Ale postanowiłem nie rzucać się od razu za jakiegoś monstera ale przejść jeszcze złą drużyną (bo nigdy nie grałem) w miarę "czyste" BGT z BG2 Fixpack i z fajnymi modami zmieniającymi mechanizmy gry typu AshesOE, Devine Remix i jeszcze może coś co polecicie. Ale dla lepszego wyzwania to albo na wysokim poziomie trudności albo średnim ale z SCS/Tact./Asc. (wtedy by mi też było łatwiej następnym razem rozpoznać różnicę między BP a klasycznym tacticsem, co mnie ciekawi). Może też skuszę się na jakieś niewielkie fabularne mody do jedynki, bo dawniej w sumie więcej razy przechodziłem i liniowość może mi niespodziewanie podpaść. Ale wciąż wyczuwam, że nie znam wszystkich ciekawostek z tej jedynki, szczególnie tych z 7 rozdziału, np. takich jak z tym, że Angelo jest ojcem Shar-Teel (wypuścił nas, ale po powrocie do siedziby PP wciąż tam był - bug? Zabiłem dziada, 10k expa ;P), albo czy (teraz już nie sprawdzę...) Skie zareagowała by na śmierć ojca, albo jakoś specjalnie dyskutowała z Scythe, tak jak Coran z tą czarodziejką z jesiotra. Ciekawi mnie też niezmiernie ten łotrzyk, który w 7. rozdziale pojawił się w dokach niedaleko ŻT, jak zagadałem do niego to odpyrsknął, że nie ma nic ze mną do dyskusji, no ale po coś tam musi być. Jest z nim związany jakiś tajemniczy quest? No i wreszcie uruchomił mi się ten konflikt Kagain-Yeslick Chyba nie do końca zrozumiałem z kontekstu roli jaką odegrał Kag w upadku kopalni w Kniejach (w ogóle?), w każdym badź razie rozniósł Yeslicka na strzępy... znaczy nie, bo dało się go wskrzesić, co też zrobiłem. Czy to już koniec konfliktu?

Właśnie poprosiłem Serapa aby odkopać twój temat o smaczkach bg osobiście nie znam odpowiedzi na twoje pytania dotyczące tego teamtu ale jak napiszesz tu to napewno ktoś odpowie

Ale dla lepszego wyzwania to albo na wysokim poziomie trudności albo średnim ale z SCS/Tact./Asc.
Zwykłe BG na szalonym to nic w porównaniu do Tacticsa. Szaleńczy poziom trudności podwaja tylko obrażenia zadawane przez przeciwników, Tactics (i te inne mody) podmienia przeciwników, ich skrypty, przedmioty, czyniąc grę sporo trudniejszą.

Postarałem się stworzyć niewielką listę modów, które jednocześnie są stabilne, interesujące oraz co najważniejsze - po polsku. Oczywiście to tylko wierzchołek góry lodowej, modów jest o wiele więcej. Jednak na razie napisałem to.

POPRAWKI i UDOSKONALENIA:
- BG2 Fixpack: największy i najlepszy zbiór poprawek dla Cieni Amn i Tronu Bhalla.
- BG2 Tweak Pack: połączenie G3 Tweak Pack'a i Ease of Use. Wiele poprawek, udoskonaleń oraz ułatwień. Rzeczy typu usunięcia animacji płaszcza odbić, krótszych (w tym z normalnym tekstem) scenek czy też poprawek animacji, wzmocnienia strażników i wielu wielu innych.
- BG2 Refinements: mod-arcydzieło. Nowy system zdolności wysokopoziomowych, nowy system pancerzy i tak dalej.
- Enhanced BG2: polski mod Nastiana, którego już wśród nas nie ma niestety. Mimo starego konfliktu z tym człekiem, muszę przyznać, że mod jest bardzo dobry i dodaje kilka ciekawych patentów. Podklasa Skrytobójcy oraz Zestawy przedmiotów są cymes!
- PnP Baldur: wiem, samemu reklamuję swój mod. Jednak chętnie bym usłyszał jakąś opinię na jego temat. Tak więc macie tu zmiany sprawiające, że gra staje się bardziej "old-school'owa" i bliższa podręcznikowemu ideałowi. Zalecana gra Paladynem jak na razie.
- Paladins of Faerun Kitpack: mój drugi mod dodaje po trzy nowe podklasy dla każdej klasy. Są one zrebalansowane i w miarę grywalne. Niestety, by działał potrzeba dwóch rzeczy. 1) Divine Remixes V5 2) Poprawionych plików TRA.

NPC:
- Solaufein: trochę patetyczny, jednak bardzo rozbudowany NPC z romansem dla kobiet. Polecam w szczególności dla walki z Drużyną Zaćmienia. Drow, Wojownik/Mag.
- Valen: nie lubię tego, że nasza wampirzyca zaczyna z przepakiem przedmiotów, oraz nie ma banterów. Troszkę ubogo. Wampirzyca, Wojownik/Złodziej.
- Chloe: wyszczekana lesbijka z 25 punktami zręczności. Może romansować z graczem (kobietą) lub Imoen. Dobry kensai.
- Lester: jeżeli nie przeszkadza ci tzw. wall-breaking, czyli coś delikatnie niedopasowane do gry (chociaż humor jest zbliżony do Jansenowego) to w takim razie NPC polskiej produkcji może przypaść do gustu. Alkoholik stworzony na bazie klasy prestiżowej Wojownika Kufla Piwa.

ROZSZERZENIE ŚWIATA:
- Unfinished Business: moim zdaniem jeden z najlepszych modów w historii. Po prostu drobne rozszerzenie świata, które moim zdaniem dodaje do gry smaczku.
- Ascension Mod: ciekawe rozwinięcie Tronu Bhalla, o wiele trudniejsi przeciwnicy no i bardzo widowiskowy finał. Oprócz ulepszonych Dzieci Bhalla, jest też mocniejszy Demogorgon.
- The Darkest Day: największy dostępny mod dla BG2 po polsku. Dzieło TeamBG, którego jestem rezydentem, więc powinienem mówić o nim dobrze ;P Według Daxiza, wersja w WeiDU powinna być w pełni poprawna, jednakże jakoś średnio mi się chce w to wierzyć. Duży mod, dodający wiele podklas, potworów i zaklęć. Z jednej strony fajnie, dużo nowości. Z drugiej strony monotonia hack'n'slashu i pewne niedopracowanie.
- Ruad Mod: nowy kowal potrafiący wytworzyć wiele nowych i potężnych przedmiotów.
- Herbs and Potions: modyfikacja dodająca do świata gry zioła oraz przedmioty (mikstury i ulepszone bronie) jakie można z ich pomocą wytworzyć.
- Heroes of Amn: nie wiedziałem, czy dodać to do Usprawnień i Ulepszeń czy też tutaj. Wybrałem mimo wszystko tutaj, bo dzięki modowi Kallena świat staje się odrobinę bogatszy w nowe postacie, czy też sklep. Jest to narazie preview większego moda. Ale już teraz daje radę.
EDIT: K*! Nie to okno - nadpisałem se poprzednią wypowiedź Nugrud.


Szumnie Ale czemu tego nie ma na Wieży ?

W najbliższym czsie będzie niezły upload na WR znalazłem na dysku około 20 pl których nie ma na stronace - szykujcie się (może ktoś pomoże w opisach i screenach )

To miała być niespodzianka, ale skoro Arkanis już zdradził co nieco to dodam, że aktualka zapowiadana jest wstępnie na przyszły weekend.


Się boicie miana nabijacza postów czy co?

No powstaje rozwinięcie Valen. Przynajmniej powstawało, bo jakoś nie widzę żadnego progresu. Niestety jest wiele projektów które nigdy nie ujrzą końca...
Zagraj sobie solo Będzie troszke większe wyzwanie, ale za to jaka satysfakcja Tylko wtedy koniecznie zainstaluj sobie jakiś XP-cap bo może okazać się, że w połowie gry będziesz miał maksymalny poziom.
Co do klasy to pewnie sporo osób poleciłoby ci do gry solo wojownika/maga/złodzieja, jednak, jeśli dobrze znasz czary i ich przydatność to polecałbym ci czarownika. Rasa w sumie obojętna, ja preferuje półelfki
Co do modów to polecałbym ci:
- bg2fixpack
- ease-of-use (ale nie wszystkie komponenty, niektóre są zbyt przegięte)
- tactis (wcale nie jest taki straszny jak go malują, trudności może sprawiać jedynie Ilych i walka z Irenicusem w Piekle)

W sumie tyle by ci wystarczyło, nie ma co zbytnio gry urozmaicać skoro dopiero pierwszy raz przechodzisz. Takie duże mody dodające nowe zadania, fabułę itp na razie bym ci odradzał. Z oczywistych powodów nie opłaca się instalować modów dodających NPC.
Ludzie, wybaczcie, pisałem do nie tego okna, do którego miałem Już tego nie przywrócę. Bodaj dziękowałem tam Jonelethowi za odpowiedź, czego nie odwołuję, a reszta była w sumie nie istotna, a zainteresowani raczej pamiętają

Aaa, wiem jeszcze co pisałem, że na SHS zapowiadają w niedalekiej przyszłości wydać nową wersję TDD z bugfiksami... czy ktoś kompetentny potrafi 'załatwić', żeby do tej nowej wersji dołączone było to polskie tłumaczenie, które się tak ponoć dziwnie teraz wgrywa? Chyba trzeba to zgłosić King Diamondowi jak tutaj, co nie?
BG2 TweakPack to jest połączenie Ease of Use i G3 Tweak Packa, moi drodzy kochani koledzy. Mówię wam o tym od dawna.
Ja już się w tym wszystkim pogubilem, widzialem gdzies taką poprawkę dzięki, której w grze nie widać noszonych helmów (i dobrze bo nie podobają mi się) jest takie coś czy już calkiem mnie zakręciło?
@Yarpen: Mówisz, mówisz, i dlatego tak wyzywająco retoryczne pytanie zadałem

P.S. Czemu emotikonka ": /" ma obrazek ?
P.S. Słyszałem o Tobie w radiu odnośnie tego PnP BG2, fiu, fiu, nice Będziesz tam includował PnP Celestials coby nie dublować roboty?

@exedron: Bodaj jakiś tweakpack usuwa animację jakiegoś tam jednego hełmu, teraz nie kojarzę którego, ale raczej nie są to wszystkie i nie całkowicie z avatara, a chyba jedynie migotanie, czy jakoś tak... EDIT: a nie, jednak wszystkie, choć trzeba by było się upewnić czy pod pojęciem "animations" kryje się to co mamy na myśli. Mowa tu o komponencie "Cosmetic Changes: Remove Helmet Animations" z, nomen omen, BG2 Tweak Pack
Tak, faktycznie wlasnie zainstalowalem BG2 Tweak Pack i jest tam taka opcja. Animacje helmow zniknely (Bogu dzięki ), ale widzialem tez tam kilka bezsensownych ulatwien, ktore wypaczają przebieg rozgrywki nie wiem po co w ogole tam są ...

PS: Prośba do Yarpena, mogłbyś podać link do tego BG2 Refinements ?

Tak, faktycznie wlasnie zainstalowalem BG2 Tweak Pack i jest tam taka opcja. Animacje helmow zniknely (Bogu dzięki ), ale widzialem tez tam kilka bezsensownych ulatwien, ktore wypaczają przebieg rozgrywki nie wiem po co w ogole tam są ...

Tak to już jest z tłikami.


PS: Prośba do Yarpena, mogłbyś podać link do tego BG2 Refinements ?

Klik.
Dzięki

jeszcze jedno pytanie mam ostatnie dzisiaj przysięgam (23:50 ) jest może jakiś mod, który wprowadza więcej ras do BG II?
Był kiedyś mod, a właściwie dwa mody, o nazwie Subraces, które wprowadzały podrasy. Jednak moim zdaniem nie były one najlepszej jakości. Nie wiem czy jeszcze gdzieś je znaleść, bo niedawno szukałem, ale nie widziałem. Jednak jeśli bardzo chcesz pograć z podrasami to poszukaj.

jest może jakiś mod, który wprowadza więcej ras do BG II?

Nowych rasach to nie słyszałem, a mod dodający podrasy, o którym wspomina przedmówca, powinien pojawić się na Wieży. Była o tym tutaj mowa całkiem nie dawno, zobacz. A niektóre npc'e z modów są przedstawicielami ciekawych ras, jak pół-kobold itd.
Nugrud, względem PnP Baldura i innych modów, muszę najpierw zrobić sporo samemu, by inni modderzy chętnie pozwalali wykorzystać swoje komponenty. Oczywiście, w planach jest mega-mod w którego skład się weźmie sporo rzeczy z innych modów. No i miło słyszeć, że ktoś słyszał o radiu

Exedron, po primo, używaj polskich liter - one są naprawdę fajowe. Po drugie, w BG2 Tweak Packu jak sam widzisz, są grupy komponentów. Cheat Components są dla oszustów. Prawda? No i co najważniejsze, nie musisz wszystkiego instalować.
Cześć jestem nowy na forum ale Baldura przeszłem już pare razy teraz chciałbym zagrać z modami .Czy mugłby mi ktoś zrobić zestawienie modów do BGT i dać mi do nich linki i oczywiście żeby były PL.Zgóry dziękuję

No i miło słyszeć, że ktoś słyszał o radiu

Fakt, coś za słabo rozreklamowane w polskiej sieci, ale kto tam subskrybuje rss'a z g3 to nie przegapia takich wydarzeń na scenie


(...)na SHS zapowiadają w niedalekiej przyszłości wydać nową wersję TDD z bugfiksami... czy ktoś kompetentny potrafi 'załatwić', żeby do tej nowej wersji dołączone było to polskie tłumaczenie(...)

Już nic. Mam nadzieję, że nikt mnie nie teraz nie zbaszta

@Centurion: Obowiązkowo zapoznaj się z wątkiem k4thosa Mega Trilogy Instalation, oraz z propozycją Wieży Ramazitha.

P.S. Nie strzelaj takich byków!
Prubowałem zainstalować te mody z wierzy ale :
1.włączyć mogłem tylko BG2 pl
2.jak włączyłem to byłem w candlleceep mapa świata była z BG2 (niema tam candelceep)
jak wyszłem z candlleceep to mi gra wyszła do windowsa
3 nie moge też zainstalować patcha do BG2pl i ToB pl

Takrze prosze o zestawienie modów po polsku do BGT

Po pierwsze nie rób błędów i staraj się o interpunkcję, a po drugie zapraszam do tego tematu
Zajrzyj tutaj Tam wszystko jest dokładnie opisane co instalować i w jakiej kolejności.

Zrób kopie zapasową pliku baldur.ini zmieniając jego rozszerzenie na .bak jak zrobić takie rozszerzenie
Pytanko mam takie do bardziej obeznanych z tematem: czy chcąc przejść BGT ze sporą ilością modów lepiej zainstalować sobie jakiegoś "utrudniacza" rozgrywki, czy górny ogranicznik doświadczenia? A może oba na raz?
Co do utrudniacza, to trochę dziwne pytanie Jeśli nrmalna gra jest dla Ciebie załatwa, to instaluj, jesli nie, to nie Przy czym ja np. nie wyobrażam już sobie BG bez Ascensiona czy Tactisa.

A co do ogranicznika, to zależy, ile i jakie mody będziesz instalował... Podaj więcej szczegułów
Chodzi mi o to, czy grając całą jedynkę i zaczynając potem dwójkę nie będzie ona ciut za łatwa przez mój poziom. Z większych modów zamierzam zainstalować DSotSC, NTotSC, TDD, The Grey Clan Episode I, jeszcze jakiś do BG1 TotSC dodający przygodę z Drizztem(nie pamiętam jak się nazywa) plus wiele wiele innych. "Gołe" BG2 i ToB wcale łatwe dla mnie nie były, ale boję się, że z tymi wszystkimi modami za duży lvl mi wyskoczy i nie będzie to już żadne wyzwanie.
W takim razie obniżenie expa do 50% to minimum Nawet mniej możesz dać spokojnie.

jeszcze jakiś do BG1 TotSC dodający przygodę z Drizztem(nie pamiętam jak się nazywa)

The Drizzt Saga - "u nas" jeszcze mało znany, bo całkiem świeży na scenie (dopiero w maju do weidu przerobili i testowali na tutu/bgt).

Jeśli chodzi o "co lepsze" czy zwiększenie trudności czy utrudniacze to nawet tutaj pośrednio zadawałem takie pytanie - zobacz odpowiedź Joneletha EDIT: A nie, nie wczytałem się, że Tobie chodziło o DefJam vs SCS/BP.

- BG2 Refinements: mod-arcydzieło. Nowy system zdolności wysokopoziomowych, nowy system pancerzy i tak dalej

Inne znane mi mody dodające nowe zdolności wysokopoziomowe:

- Rogue Rebalancing - nowe "umiejki" dla bardów i złodziei, deprecated, bo Refinements w dużej mierze opierał się na nich;
- Song & Silence - to samo

I tutaj warto zacytować z readme S&S tekst o kompatybilności z dwoma poprzednimi:


The Rogue Rebalancing and Refinements mods from Forgotten Wars also alter rogues (bards and thieves); if you are using these then you should get the benefits of whichever was installed most recently. Until I get HLAs (High Level Abilities) done in this mod I would recommend installing one of them before this mod, so you get their HLAs and my new kits and changes to classes. All the new kits in this mod currently use the standard HLA tables so will be compatible with Refinements and Rogue Rebalancing.

Dalej:
- Oversight - dla Mnichów
- Devine Remix - na pewno wprowadza zmiany do Kapłanów/Druidów, ale czy całkowicie nowe to nie wiem; O kompatybilności z innymi dodającymi HLA modami czytamy w readme:


Spell packs and high level ability mods

This mod will conflict with cleric and druid HLA tables from Refinements, as Divine Remix uses its own tables. In general new divine spells, unless specifically designed for Divine Remix compatibility, will either be exempt from spell sphere restrictions or will not be available for clerics or paladins (depending on install order). Changes to existing spells should work fine.


- Sword & Fist (G3) - ?

Znacie coś jeszcze?
* Song and Silence nie dodaje nowych HLA dla złodzieji i bardów.
* Divine Remixes. Nie Devine.
* Sword & Fist nie dodaje nowych zdolności wysokopoziomowych. Są tylko nowe podklasy.

* Song and Silence nie dodaje nowych HLA dla złodzieji i bardów.

No fakt... jeszcze nie


Until I get HLAs (High Level Abilities) done in this mod I would recommend installing one of them before this mod


* Divine Remixes. Nie Devine.

Ołki, dołki, się mi musiało coś z dev[ice]ami pokićkać.

Czyli na dzień dzisiejszy nowe HLA dodają:
- Refinments
- De... Divine Remixes
- Rogue Rebalancing
- Oversight

W przyszłości:
- Song & Silence
W BGT mega inltallation napisane jest 09. [RoT] Region of Terror v2.0 + fix #1 (ANG) (328 mb) a w linkach jest Region of Terror 644,9 mb i patche 1.0a ,4 i 5. Czy to jest to co trzeba?
Poprawny link. Uważaj z RoT'em, są przypadki że po skończeniu jedynki i początku dwójki Irenicus się nie pojawia i początkowa cutscenka stoi w miejscu.
Mam zamiar zlepić te mody: (+ewentualnie cos z Tactics lub/i Improved Battles)

Banter Packs
Enhanced Bg2
Refirnements
Revised Hell Trials
Unfihished Business
Solaufein
Bg2 Tweak Pack
Dungeon Be Gone

Bedą się te mody gryzły??
Jaką polecacie kolejność instalacji??
Raczej nie powinno się gryźć. Chociaż pamiętaj, że podklasy z Enhanced BG2 mogą nie mieć nowych zdolności wysokopoziomowych (nie pamiętam, czy są tam modyfikowane tabele HLA).

Chociaż pamiętaj, że podklasy z Enhanced BG2 mogą nie mieć nowych zdolności wysokopoziomowych (nie pamiętam, czy są tam modyfikowane tabele HLA).

Racja.
Skoro już wpadłeś, to mogłeś zdradzić czy tak jest czy też nie ;P
Podklasy z Ebg2 otrzymują te same zdolności wysokopoziomowe co podklasy znajdujące się w grze (czyli np. Legionista otrzymuje te same zd.wysok. co Wojownik).

Niestety, nie mam ani pomysłu, ani czasu (pracuję obecnie nad komponentem All Interjections z Ebg2 i nową wersją FPacka), aby stworzyć nowe zd. wysok. dla poszczególnych podklas.
Chciałbym sobie zainstalować pare modów do bg1, dokładnie 5: Herbs, TGC, UB, TWM, SlimeQuest. Jakieś sugestie w jakiej kolejności, jakich komponentów nie instalować itd. nie oriętuje się w tym zbytnio w bg1, a nie chcaiłbym sobie na wstępie zepsuć zabawę. Bardzo prosze o wypowiedzi
Przeczytaj Readme UB i TWM, bo jedynie te mody mogą nie być ze sobą kompatybilne. Zobacz których komponentów nie należy instalować. Na pewno powtarza się Lodowa Wyspa, którą warto zainstalować z TWM, gdyż jest bardziej rozbudowana. W przypadku tych kilku modów dam głowę, że kolejność jest nieistotna.
Arkanis, nie lepiej BGT i NPCP spróbować? A przy okazji omawiany niedawno utrudniacz? Osobiście nie grałem w żaden z tych modów, ale oba zapowiadają się wybitnie ciekawie.

Co prawda samo wyobrażenie niepikselowatego BG1 wzbudza we mnie serię spazmów tudzież dreszczy, ale chyba warto spróbować.
Fakt, dla "oryginalnej" jedynki to jedynie TWM jest 'exclusive' z ciekawszych, też bym raczej sugerował już TUTU/BGT. Jeśli to ma jednak przyśpieszyć wyjście (playtest - musiałbyś wychwytywać bugi i zgłaszać wszelkie inne uwagi Zedowi) - to jak najbardziej tak.
Chodzi mi o to żeby poczuć klimat rozdzielczości gralifki i interfejsu bg1 więc nie zdecyduje się na BGT/TuTu Jeszcze się tak waham czy sobie czasem nie zagrać w ogóle bez modów dla przypomnienia, właśnie zacząłem bardem 10/18/6/18/18/18 może być ciekawie (ale potem nie będzie mi się chciało zagrać razem z TWM bardem więc jeszcze pomyślałem o złodzieju...) zarazie jestem w Candlekeep i czytam wszystkie opisy i dialogi nawet zielonych nauczycieli Chyba założę osobny temat w którym poproszę o poradę kim sobie zagrać, bo naprawdę wprowadziłem się w stan niepewności
Bg1Adventure (v1.06)
Slime Quest (v1.7)
The Vault (v5.01)
BG1 Unfinished Buisness (v4)
Herbs and Potions Add-in (v1.0.1 )
CoM Forge (v1.03)
Grey Clan Episode 1 (v1.8.1)
Ease-of-Use (v2.1)
demo TWN
Stone of Askavar (v1.2)

Z taką konfiguracją gram i nic się nie kaleczy za bardzo.
DSotSC i NTotSC nie lubię.
Mam pytania dotyczące kolejności zainstalowania modów. Przedtem jednak chciałbym zadać pytanie: Czy wiecie gdzie można znaleźć spolszczenie do Epic Endavours (v1.0.3)?

Czy wiecie gdzie można znaleźć spolszczenie do Epic Endavours (v1.0.3)?
Nie istnieje.
(Wiedz, że jeśli nie ma spolszczenia na Wieży Ramazitha to znaczy, że nigdzie go nie ma )
Hehe, Arkanis, będziesz rozczarowany, ale istnieje A to, że nie ma na WR wynika z przeprowadzonej konferencji z Marinusem, w której uzgodniliśmy, że nie chcielibyście mieć w BG2 kąski typu "gróba baba".


w której uzgodniliśmy, że nie chcielibyście mieć w BG2 kąski typu "gróba baba" Why not? Kilka wpadek stylistycznych to jeszcze nie powód żeby rezygnować z całego tłumaczenia.

edit: http://www.crpg.rk.edu.pl/forum/topic/1/62/
Czasem nie to jest prawdziwym powodem braku EE na Wieży?
Ale wstyd
Myśle, że na Wieże można wrzucić, dodając odpowiednią notkę o nieprofesjonalnym spolszczeniu.
Witam.

Jestem nowym użytkownikiem, a do zarejestrowania tutaj skłonił mnie ogrom wiadomości jakie można to znaleźć. I mam pewien problem. Otóż po długiej przerwie postanowiłem sięgnąć po Baldura jeszcze raz, ale nie mogę się odnaleźć w tych wszystkich patchach, łatach i modach. Czy ktoś mógłby mi pomóc .

1. Bardzo mnie ciekawi który mod zmienia wygląd Baldurs Gate I na ten z dwójki (większa rozdzielczość). Bo z tego co wiem to są dwa, ale nie wiem czym one się różnią.

2. I jeszcze interesują mnie poboczne nieoficjalne questy do BG I i BG II. Jest tyle informacji o nich, że ja już nie wiem jaki mam zaintstalować. Przy jednym pisze, że działa, ale by nie instalować tego czy tamtego. Przy innym co innego.

Bardzo bym prosił o pokierowanie w tym temacie, bo jestem trochę zagubiony. Pozdrawiam
Dobre, darujmy se kazania, ale na drugi raz nie dualuj wątków

ad.1 - są dwa, BGT i TuTu. BGT jest stabilniejsze, oferuje więcej modów. Tzn. inaczej - BGT to połączenie obu częśći w jeną DUŻĄ grę, a TuTu po prostu konwertuje jedynkę na silnik dwójki... chyba ;p


Przy jednym pisze, że działa, ale by nie instalować tego czy tamtego. Przy innym co innego.

Hmmm... to chyba dobrze, nie? xD Wolałbyś, żeby nie było takich ostrzezeń, i żeby gra się niespodziewanie sypała? Wybierz to, co Cię bardziej interesuje. Co do atrakcyjności modów, to już czysto subiektywna sprawa, ja osobiście odradzałbym instalowanie OzPWM i DSotSC do jedynki, reszta wedle uznania. Krótkie opisy masz w poście K4thosa, reszta w readme...
OK dzięki Postaram się przejrzeć istniejące już posty o tym temacie na forum.

Czasem nie to jest prawdziwym powodem braku EE na Wieży?
Zgadza się.
Witam. Chociaż jeśli chodzi o mody to jestem stosunkowo nowy, to w BG już gram parę ładnych lat.

Chciałem się zapytać coś Was odnośnie modów.

1. Zakładając, takie mody jak np TDD które to dodają nowe czary i podklasy (m.in). To czy tych czarów i podklas mogę korzystać tylko ja? Czy jest to unowocześnienie uniwersalne i ludzie z którymi przyjdzie mi się zmierzyć również będą posiadać te umiejętności (będą mucić we mnie nowymi czarami itp).

2. Mody dodające nowe romanse. Są to mody które dodają nowe osoby romansujące z głównym bohaterem? A nie rozszerzające istniejące już.

3. Polskie dialogi. Spotyka się wiele modów rozbudowujących dialogi między postaciami. Jednak te postacie (Keldorn, Viconia itp) przemawiały głosami Perepeczki, Kownackiej itp. To jak dodano głosy do tych nowych "banterów" by brzmiały one oryginalnie?? Chyba ich nie ma.

4. Czy można odinstalować danego moda?

5. Jak uaktualnić muzykę na BGT. Tak by w I części była grana ta z I częsci a nie głucho.

Dziękuję mam nadzieję że pytania jasno sprecyzowałem i uda się komuś na nie odpowiedzięć. Pozdrawiam. Kulfon
1.) To chyba logiczne, że usprawnienia tyczą się zarówno Ciebie, jak i przeciwników
2.) Dodają nowych bohaterów, którzy mogą romansować z <CHARNAME>. Z reguły wszystko masz opisane w readme moda.
3.)Masz rację, nie ma ich Zresztą nawet w oryginalnej grze nie wszystkie teksty mają podłożony głos, right?
4.)Oczywiście.
Dzięki po raz kolejny :D Jeszcze takie parę bzdur mi przyszło na myśl (Można tutaj dawać plusy za pomoc).

5. Chodzi dokładnie o muzykę z I części po skonwertowaniu do jednej całości.

6. Który konwerter jest lepszy waszym zdaniem - Tutu czy BGT

7. http://hrothgar.webd.pl/wieza/?go=slime czy tego questa można zainstalować po przekonwetowaniu trylogii.

To już chyba wszystko Trochę się pojawiło tych wątpliwości - pozdrawiam.
BGT jest lepsze
Łączy obie gry na silniku dwójki w jedną, TuTu po prostu konwertuje jedynke na silnik dwójki. Do BGT jest masa modów i lepszy support autorów. TuTu jest przeżytkiem, nie zawracaj sobie nim głowy.

A najlepsza i tak jest graficzka i klimat pierwszego, pikselowatego BG! )
Wow wielkie dzięi naprawdę dziękuję. A podałbyś gg na momencik :D

ja osobiście odradzałbym instalowanie OzPWM i DSotSC do jedynki, reszta wedle uznania.

mam wrazenie ze chodzi o NTotSC i DSotSC

Mody sa ciekawe tylko warto by je bylo troche dopracowac. Za duzo mocnych przedmiotow, questy troche spaprane (pod wzgledem funkcjonalnosci). Fajne za pierwszym razem zawsze to cos nowego ale z czasem faktycznie irytujace.

PS. ktos wie o co chodzi z siostrzyczkami (na pietrze w wesolym zaglerze w beregoscie) ??

Za duzo mocnych przedmiotow
Zabójstwo dla klimatu BG1, gdzie miecz +2 rośnie do rangi artefaktu.

questy troche spaprane (pod wzgledem funkcjonalnosci
Trochę? Schemat nowych questów jest taki: porozmawiaj z NPC, przejdź przez 10 plansz skopiowanych z innej części gry, zabij po drodze 1000 przepakowanych potworów, zabij bossa, zdobądź wreszcie ten 20 poziom, wróć.
Pamiętam np. quest w jaskini na południe od Beregostu, szlag mnie trafiał, przecież tam było ze 20 IDENTYCZNYCH poziomów, nawet rozmieszczenia potworów nie zmienili

Do tego masa bugów i całkowita zmiana kilmatu gry - pospolity w sumie poszukiwacz przygód zamienia się w siejącego śmierć niszczyciela z halabardą + 16 w lewej i oburakiem + 20 w prawej ręce, przy KP - 25 ;p Dziękuję, postoję.

Rzecz jasna, jest też sporo dobrych pomysłów, ale giną w sieczkowatej całości.

Wersję dopracowaną z chęcią obejrzę

Pamiętam np. quest w jaskini na południe od Beregostu, szlag mnie trafiał, przecież tam było ze 20 IDENTYCZNYCH poziomów, nawet rozmieszczenia potworów nie zmienili
Fakt, niezła to była mordęga. Po zrobieniu tego questu naszła mnie ochota na zrobienie alternatywnej drogi: dungeon-be-gone ;d
Czołem.

Mam problemik z mapą...po instalce BG II, w ramach sagi, z gram.pl oraz modów (TDD+ToS+ToD+Solafein+Larsha+Valen+graphics med+mapa(BP-BGT-Worldmap-v6.6.1) - na mapce nie ma warowni D'arniese;-/. Jak poradzić sobie z tą usterką?

Jakie mody do BG II (najlpeij z ww) uważacie za w pęłni bezpieczne (działające prawidłowo)? Jak je instalować (dotychczas robię to wg instrukcji jaką zamieścił K4tos)

Z góry thx za pomoc.

Jakie mody do BG II (najlpeij z ww) uważacie za w pęłni bezpieczne (działające prawidłowo)?
Przy takim natłoku modyfikacji nigdy nie masz 100% pewności, że jakiś bug nie wystąpi. Tym niemniej wskazówki K4thosa są na dzień dzisiejszy najaktualniejsze i najpełniejsze, jeśli chodzi o listę modyfikacji. Wspieranie się na niej jeszcze nikomu na złe nie wyszło

Co do twierdzy - gadałeś z Nalią? xP Czasem ludzie zapominają o tak prostych rzeczach...
Jeśli gadałeś, to przenieś się kodem.
Dzięki.

A propos Nalii...to naturalnie, że z nią rozmawiałem, ale mimo to warowni niet;-/

Przy okazji warto zaznaczyć jeszcze jeden problemik...usterka polega na tym, że główna postać - ni z tego ni z owego - zaczyna grozić Yoshiemu mieczem, przez co ten ostani wlecze się w tyle, co dezorganizuje grę (przy czym problem nie wystepuje w pomieszczeniach) ;-/ (anomalia ta pojawiła się u mnie już dwa razy: 1.) po zdobyciu Furii Niebios (grając samurajem), 2.) po wizycie w kanałach pod Miedzianym Diademem (grając kawalerem) - bardzo dziwne;-/.

Z góry thx za pomoc.
czy ktoś może mi powiedzieć jak się ma sprawa xp fixer? czy jeżeli zredukuje wszystko na 50%(grając z modami zamieszczonymi na http://hrothgar.webd.pl/tawerna/topics16/69.htm ) to czy uzyskam tyle samo PD co grałbym na normalnym XP bez modów. Chodzi mi głównie o BG2 i ToB?
Wszystkie?
Tyle samo, a nawet więcej. Tnij spokojnie.
Nawet przy samym BP -50% nie wydaje się za dużo...
Tak wszyskie;) Pytałem się bo jestem w tej chwili pod koniec gry(ucieczka z więzienia Płomiennej Pięści we Wrotach Baldura) i mam ustawioną redukcję na 50% a mam zaledwie 46k PD(jeszcze nie byłem w wieży Durlaga). Wydaje mi się, że to troche za mało, ale pewnie w BG2 nie będzie to już tak odczuwalne.
to kolego troche olewasz poboczne questy ja jestem jeszcze przed candelkeep a juz mam po ok 160k PD; ciecia potworow na 25% i pulapki z czarami na 10%, questow nie scinam bo i tak w BG jest malo za nie doswiadczenia (wkoncu gra sie w BG dla questow a nie dla potworow)
wlasnie ze nie mijam, tylko ze nie wiem jak ty ale ja gram 6-scio osobowa druzyna(lacznie to bedzie z jakies 360k). Jedyne questy jakie ominalem to siren's call,równiny firewine i szkola ulcastera(bo nie moge wejsc do tych lokacji-wywala mnie z gry jak proboje:/) i jeszce jakies tam 3 poczatkowe zeby cos tam zaniesc. Więc ktoś może mi wytłumaczyć ten brak PD:/
mam jedno pytanie podobno niektore modyfikacje pozwalaja zbierac zestawy przedmiotow ale jak do tej pory jedyny zestaw na ktory sie natknolem to zestaw Baldurana i na dodatek mod ktory go wprowadza do gry (znaczy ze komplet czesci ekwipunku Baldurana daje nowe bonusy) jest nie kompatybilny i nie mozna go instalowac!!!!

ktos cos wie wiecej na ten temat?

PS.
(esencje wampira do nashkel wprowadza Herbs Potions czy sie myle?)
Czy mogę zainstalować te mody razem?

Ajoc
Ashes Of Embers
Dark Ritual
Desecration of Souls
Dingo Tweak Pack
Dungeon-Be-Gone
Enhanced
Familiar Pack
Freedom's Reign of Virtue
Item Upgrade
Polish Language Game Text Update
Ruad
Spell-50
Szalone Remixy
Tdd
The Bigg Quest Pack
The Unusual Oddities Shop
Tower of Deception
BG2 Tweaks-v4
Underrepresented Items
Unfinished Business

I jeśli możecie to podajcie kolejność instalki, aby skorzystać z nich jak najlepiej.
@Wormsek - nikt Ci nie zabroni

Słyszeliście o The BiG World Project? Ponad 200 modów do kupy, hehe.
powiem tylko
acz trzymam kciuki
Chciałbym się dowiedzieć czy te mody nie będą się gryzły,wiem że jakieś tematy o tym były ale nie wywnioskowałem czy tak czy nie.
Dziękuje.

Mod: Bag Bonus
Mod: Banter Packs
Mod: Desecration of Souls
Mod: Dungeon-Be-Gone
Mod: Ease of Use
Mod: Larsha NPC
Mod: Learn Through Use Mod
Mod: Projectile Retrieval Mod
Mod: Refinements
Mod: Revised Hell Trials
Mod: Ruad
Mod: Spell-50
Mod: Teleportation mod
Mod: The Box or Shed's Private Lockbox
Mod: The Unusual Oddities Shop
Mod: Tortured Souls
Mod: Tower of Deception
Mod: Underrepresented Items
Mod: Unfinished Business
Mod: Warrior Kit Pack

Aha i ja wczesniej probowałem je instalowac , niektore nie ,,chcialy’ sie zainstalowac
Nie chcial się zainstalowac np.: Dungeon-Be-Geon czemu??(wiem ze nikt nie jest jasnowidzem ale może to jakis czesty blad i ktos wie)

Co to znaczy "nie chciały" się zainstalować? Co się konkretnie działo?

Mody powinny działać, tylko czytaj uważnie opisy komponentów i nie instaluj dublujących się, zmieniających to samo itd. Polecam też BG2 tweakpack, dużo przydatnych rzeczy.

Aha, masz tam Tortured Souls... po pierwsze, za jakiś miesiąc (o ile dobrze pamiętam ;d) wyjdzie wersja PL. Po drugie, to duży mod, a takie zazwyczaj lubią się kasanić przy natłoku mniejszych. Sam z nim nie grałem, nie mam konkretniejszej wiedzy, ale uwazaj
no wlasnie po zainstalowaniu tych questowych przestaly dzialac te mniejsze,reinstalka nie pomagala
Po zainstalowaniu TS całość się posypała, czy jak?
no właśnie o to chodzi ,że gra działała,niektóre mody działały a niektóre przestały działać i jak chciałem je zreinstalować wyskakiwał błąd.

Aha, masz tam Tortured Souls... po pierwsze, za jakiś miesiąc (o ile dobrze pamiętam ;d) wyjdzie wersja PL
Jakaś nowa wersja? TS został już przetłumaczony przez clan CoBu dawno temu
ale trzeba pliki podmieniać może wyjdzie taki w którym nie trzeba??(nie znam sie,taka hipoteza)
To proste - Dungeon-be-Gone nie będzie kompatybilny z TS - Kachiko spotykamy jeszcze w lochach, a bez niej granie w TS nie ma chyba większego sensu... Można nie lubić lochów, ale sam widziałem filmik, jak koleś machnął je w 6 czy 7 minut - ale oczywiście Hełm trzeba zdobyć, miecz chaosu - wszystko przez pazerność, a D-b-G olewa tylko lochy (dając jednocześnie wszystkie przedmioty, punkty i tę garść złota, jakby się przeszło - dla mnie to cheaterstwo - i nie interesują mnie teksty, że to i tak by się zdobyło - równie dobrze mozna sobie wklepać kodami np. 20 poziom (załóżmy woj.), Crom Faeyra, Zbroję Jelenia czy którąś z łusek - i tak by się to zdobyło... odstępstwo to odstępstwo, cheat to cheat... Przykro mi - nic się nie kaszani, musisz wybrać... A teraz nawet już chyba jest wersja z pl (była na sadze, myślę, że Alb. albo Ark wrzucili ją na wieżę), jesli nie to po prostu po rozpakowaniu zamień katalog English w Language na English, który jest na pewno do pobrania na Wieży - i uwierz, nic się nie może sknocić...
EDIT: Teraz sprawdziłem, na wieży nie ma gotowego TS - musisz zamienić...
Dziekuje,czyli dlatego jak zaintalowalem TS'a Dungeon be geone przetał dzialac?A te inne mody ktore podale w 1 poscie beda sie ze soba zgadzac tak mniej-wiecej?Lochy chciałem ominąć bo sprawdzałem gdzie jaki mod jakie sklepiki dodaje i z czym i przechodziłem lochy 2 razy.Jezcze raz dzieki.

A ten SOS to co to jet?(w sensie co w nim jet)

I takie cos wyskoczyło mi,co robić mam z tym?


[IMG=http://img155.images...gfgfuw8.th.png]
Dzis wyprzedze Nugruda i powiem wyszlo BGT 1.05

pzdr

PS. ten BW Project to troche lipa myslalem ze goscie chca zrobic cala mapke faerunu a to tylko kolejna wersja listy Kathosa no ale zobaczymy podobna chca to wsadzic do jednej instalki
Ziom, czytałbyś komunikaty...
"please Re-RUn setup-bagbonus.exe"

Weidu zorientowało się, że wcześniej instalowałeś mody na jego wyższej wersji i się upło. Musisz jeszcze raz odpalić, albo ręcznie podmieniaj WEIDU na nowsze przed instalacją, żeby uniknąć tego komunikatu.
no to znaczy ze?jak odpalam jeszcze raz setup.exe tego moda to caly czas wyskakuje to okienko

Edit:

juz sobie poradzilem,dzieki(Jak sie daje te punkty za pomoc?)

teraz mam tak z baterpackiem i nie wiem jak zrobic z tym weidu

Edit3:ok dzieki za pomoc juz wszystko mam

(Jak sie daje te punkty za pomoc?)

Ikonka [Pomógł] pod pomocnym postem.

Anyway, wiedz, że my tu pomagamy bezinteresownie, nie dla nabicia jakichś śmiesznych punkcików

my tu pomagamy bezinteresownie

Tacy jesteśmy!
jest jakas łatka do TS?bo mi strasznie duzo kszaczków wyskakuje xD
Chodzi o napisy?? Doradzałbym przejść na czcionkę BG, bo ta TS-owska nie jest spolszczona (nie zawiera polskich znaków)... A o łatce żadnej nie słyszałem... (Grałem standardową czcionką - nie zdarzył mi się żaden 'krzaczek'...)
a jak zmienic tam czcionke?
Czcionke da się zmienić w Baldur.ini, znajdź Font Name= i wpisz jakąś. Problem jest taki, że te windosowskie czcionki nie działają w trybie 3D, więc nie będziesz mogła korzystać ze sprzętowego 3D w Baldurze gdy grasz na takiej czcionce i gra może nie chodzić za płynnie. Przynajmniej u mnie tak było. A instalator nie pyta czasem czy chce się zainstalować czcionkę z TS? Jeśli tak to może da się ją po prostu odinstalować i powrócić do oryginalnej?
nie zauwazyłam zeby pytało...była tylko ogólna instalka....
zmieniłam czciake i działa,ale która jest najepsza(w sensie najbardziej podobna do BG)?ta est nie zabardzo "wizualnie piekna"
a i dzieki wogóle
O jakieś standardowe czcionki "wizualnie piękne" to ciężko Jeśli już jakaś jest ładna to jest też nieczytelna. Zawsze możesz poszukać czegoś odpowiedniego w internecie. Ze standardowych to Tahoma chyba nadawałaby sie najlepiej, ale to kwestia gustu.
Witam

Skonczylem wlasnie in stalowac najnowsza wersje BGT:MM na bazie weidu 202 i BGT1.05a niestety pokasowalem niepotrzebnie klika profesji, jest mozliwosc doinstalowac teraz kilka nowych lub odzyskac te z orginalnego baldura? chodzi mi glownie o druidow lowcow i kaplana helma i talosa w szczegolnosci
jak sie nazywa ten mod co dowodzi sie zolnierzami?i z jakimi modami go najlepiej zainstalowac,na czym on polega,czy musze przewchodzic targowo,wichrowe wzgorza itd. czy tylko te watki druzyny zolnierskiej
Chodzi Ci o Shadows over Soubar? Można samego, można i z BP i z pozostałymi modyfikacjami, które się z nim łączy... Targowo zrobić trzeba, bo poźniej tam spotkamy kontakt, trzeba też odwiedzić Wzgórza Umar - generalnie dodaje tylko nowe questy, itemy, lokacje i NPC, a nie zmienia fabuły, więc robi się także pozostałe questy...
czyli to taki mision pack?ja myslalem ze to taka odzielna przygoda co tylko wykonuje sie misje tego dodatku
Witam!

Mam nurtujące mnie od jakiegoś czasu pytanie. Grałem w BG już trochę, i dopiero odkryłem Amerykę, tą z modami etc Lepiej późno niż wcale...

Dobra, pytanie jest takie. Czy konwerter (bgt/tutu) można czy trzeba instalować po instalacji kilku modów? Czy nie ma to szczególnie znaczenia?

Czy można najpierw zainstalowac np. BGT, a potem jak leci mody zgodne z tym konwerterem czyli te Weidu czy wudu...?

Pozdrawiam.
Świeżo upieczony łodkrywca łobu Ameryk.
Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz tutaj: Click! Jest to zalecana, sprawdzona kolejność instalowania modów przy BGT
No tak, cała książka z tego wyszła Chyba jednak na razie pójdę na zmianę grafy w BG 1 bo pixeloza niemal potłukła mi monitor. Dzięki za informację.
Witam to jest mój pierwszy post na tym forum, pozdrawiam całą społeczność bg.
Przeczytałem większośc postów związanych z moim pytanie i nie uzyskałem wyczerpujących informacji.

Mam takie pytania:

Czy możliwe jest granie w mody dla bg1 na silniku bg2??

Jeśli tak to jak instalować te mody??

Ja to rozumiem tak:

Wersja 1:

1. Należało by zanistalować mody do bg1 (w folderze bg1)

2. Następnie uruchomić instalację BGT(w folderze bg2) ten oto mod pobierze jak rozumiem wcześniej zmodyfikowane pliki z folderu bg1. (choć wydaje mi sie ze takie cos nie zadziala i bedzie pelno bledow)

Wersja 2:

Nie da sie tego zrobić.

Wersja 3:

Istnieją specjalne mody(dla bg1) które dodaje się już po instalacji BGT, a ich instalacja odbywa sie w katalogu BG2??

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mam SAGA BG, na płycie tej jest wiele modów, lecz nie ma dokladnej instrukcji co z czym mozna a czego nie. Bylo tylko wspomnienie ze bgt potrzebuje czystej instalacji BG1 i OzWM (czyli wersja 1 jest blednym podejsiciem). A na forum przeczytalem ze TuTu jest juz przestarzale.

Na plycie jest BGT104-Install.zip czyli jak sie oriętuję najnowszy BGT-WeiDU.

Która wersja jest prawidłowa (chociaz w części)?

Np.

"Slime Quest" (jakis dodatkowy quest w Bergoscie) pisze ze jest kompatybilny ze "wszytkim" (pewnie dlatego ze jest bardzo maly)

To powinienem go zainstalować w foderze bg1?? przed uruchomieniem BGT??

Ogólnie chodzi mi o instalację tych modów:

The Grey Clan Episode I: In Candlelight v1.8.1 - na plycie pisze ze sa wersje dla bg1/tutu/bgt

ale gdzie instalować w folderze bg1 przed uruchomieniem BGT czy w folderze BG2 po uruchomieniu BGT??

BG1 Herbs & Potions Add-In v1.0.1 - z tym to nie wiem co zrobić, bo chyba jest wersja tego moda zarówno dla bg1 jak i bg2...

Sword Coast Stratagems - to w folderze bg2 instalujem ale jak wynika z opisu zmiany dotyczą bitew w bg1...hm..

Ostateczne konkluzje mam takie: instalujemy BGT a potem mody dla BG1 w folderze BG2.

Z niecierpliwością czekam na wyjśnienia.
Wlasnie czytam

http://hrothgar.webd.pl/tawerna/topics16/69.htm

sory za nie potrzebny post jak bede mial pytania to sie zglosze
Może zdążyłeś sam się już doczytać, co trzeba, ale Twoje pierwotne wnioski powyżej są błędne.

Modów do BG1 nie da się zainstalować na BGT/TUTU!

Mody jak SchleimQuest lub GreyClan można zainstalować na BGT nie dlatego, że są małe, ale dlatego, że te mody zawierają w jednej instalce kilka wersji (do BG1, BGT i TUTU) i instalator automatycznie rozpoznaje wersję gry i wybiera odpowiednią wersję moda.

Grając w BG1 na BGT tak na prawdę grasz w BG2 z doinstalowanymi lokacjami, postaciami i fabułą z BG1. Dlatego "uniwersalne" mody instalujesz po instalacji BGT w katalogu BG2.


Może zdążyłeś sam się już doczytać, co trzeba, ale Twoje pierwotne wnioski powyżej są błędne.


Wersja 3 była jak najbardziej prawidlowa "specjalne" -> dostosowane do BGT

Mam problem z scs-v7.exe na necie nie moglem znalesc tej wersji byla tylko v8

Przy instalacji której wyskoczyło mase błędów... nie bardzo wiem co dalej robic.

O to co instalowalem i w jakiej kolejnosci:

Polish-Language_Game_Text_Update_1.0.zip
BG2_Fixpack-v4.exe
Baldur's Gate Trilogy v1.05a
The Lure of the Sirine's Call v7
tgc1e_bgt.zip
herbs.zip
scs-v7.exe <- tu znalzlem wersje scs-v8.exe i wszystko sie posypalo

Jakies pomysly? na necie nie ma scs-v7.exe

Moze źle szukam...przydal by mi sie "dobry" link do tego. Nawiasem mowiąc na tych utrudnionych walkach najbardziej mi zalezy.
Nowsza wersja powinna teorytycznie być lepsza... może instalujesz wersję dla podstawki a nie BGT? (są dwie w ogóle? )

Sprawdź dokładnie readme i forum moda. Jeśli nowsza wersja robi takie jajca, to na pewno o tym będzie.

Co dokładnie wyskakuje?
Wyskakiwal blad chyba z brakiem plikow do skopiowania, czy cos takiego, ale dalem zeby nie instalowalo tych elementow gdzie bledy wyskakiwaly... w tej wersji v8 chyba bylo wiecej elementow niekompatybilnych z BGT.
Wujek Yarpen chciałby zagrać w Baldur's Gate Trilogy. Mody które obecnie sobie wybrałem to:
- Game Text Update
- BG2 Fixpack
- BGT
- The Lure of the Sirine Call
- The Grey Clan Episode One
- BG1UB
- SCS
- ToD
- BG2UB
- Ascension
- SCS2
- BG2 Tweak Pack
- BG2 Refinements (tylko SwashImmy)
- Six's Kitpack (tylko zmodyfikowana podklasa Obrońcy)
- BG2 Xan NPC

I mam pytanie. W którym miejscu mógłbym dodać modyfikacje: IEP Banters i Banter Pack. Tak, uwielbiam bantery No i co zrobić by taki zestaw był maksymalnie stabilny.
A ja mam pytanie z innego rodzaju,

czy TDD, UB, TS, ToD - zainstalowane będą działać poprawnie? bo kiedyś miałem problem z Kivanem i jego questem ( w momencie wejścia do jaskini wywalało mnie bo Windowsa ) tak więc proszę o w miarę dobrą radę czy instalować wszystkie 4 czy z któregoś zrezygnować? oczywiście mam zamiar jeszcze doinstalować inne mody such as : IP, IB, parę NPC i parę innych )

głównie chodzi mi o zgodność TDD z resztą
Witam,
BG2 przeszedłem dobre 3 albo 4 razy, wiec wiem o co kaman
Postanowilem sobie odswiezyc gre a jednoczesnie troche skomplikowac i dodac kilka nowych rzeczy.
No i pojawil sie problem z modem TDD.
Zaisntalowalem go, a wraz z nim pare innych (easy of use, tactis, bartner, improved battles, item's upgrade, Ajoc minimod, enhanced bg).
Pewnei cos sie posypalo, bo poza kitami, czarami u kapłana i NPCtami nie mam nic zwiazanego z TDD. Nawet loga nie mam przygłównym menu. Nie wspominajac o lokacjach czy zadaniach (nie ma NPCtów którzy by dawali mapy do nowych miejsc).
Doszedlem już całkiem daleko, wiec szkoda mi troche instalowac od nowa wszystko.

Jakies wskazówki co robic?

Postanowilem sprobowac mimo wszystko zainstalowac wszystko od nowa (tylko najwazneisze mody).
W takiej kolejnosci:
1)BG SoA+ToB (najnowszy patch zalaczony)
2) Łatka polonizacyjna
3) TDD 1.12
4) Ajoc Minimod
5) Banter Pack
6) Item upgrade
7) BP-BGT-Worldmap-v6.6.1
weimer-ease-v32

Ale znowu nie mam loga TDD przy głónwym menu. Kity klas sa pododawane.
Nie probowalem tego na nowym save'ie.
Przy próbowie włączenia mapy świata wyskakuje error.

Moze dam jeszcze weidu loga na poczatek:
// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name
~PLGTU/PLGTU.TP2~ #0 #0 // Polish-Language Game Text Update (Shadows of Amn)
// Recently Uninstalled: ~SETUP-TDD.TP2~ #2 #0 // The Darkest Day, v1.12
// Recently Uninstalled: ~SETUP-TDD.TP2~ #2 #1 // Klasy TDD
~SETUP-TDD.TP2~ #2 #0 // The Darkest Day, v1.12
~SETUP-TDD.TP2~ #2 #1 // Klasy TDD
~SETUP-AJOCMOD.TP2~ #2 #0 // Ajoc's Minimod v1.5
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #0 // Dodatkowe Interakcje dla BG2: Cienie Amn
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #1 // Zainstalowac skrypt przyspieszajacy bantery w SOA? (zwieksza czestosc interakcji miedzy postaciami)
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #2 // Dodatkowe Interakcje dla BG2: Tron Bhaala
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #3 // Zainstalowac skrypt przyspieszajacy bantery w TOB? (zwieksza czestosc interakcji miedzy postaciami)
~SETUP-ITEMUPGRADE.TP2~ #4 #0 // Dodatkowe ulepszenia dla Cienii Amn
~SETUP-ITEMUPGRADE.TP2~ #4 #1 // Dodatkowe ulepszenia dla Tronu Bhaala
~SETUP-BP-BGT-WORLDMAP.TP2~ #3 #0 // Rozszerzona mapa swiata dla Baldur's Gate v6.6.1 - wlacznie z kolorowymi ikonami miejsc dla Baldur's Gate -> Instaluje nowa Mape Swiata dla uzywania z Mega Modifikacja...
~SETUP-BP-BGT-WORLDMAP.TP2~ #3 #3 // Czasy Podrozy oraz Widzialnosc Obszaru -> Poprawiona widzialnosc obszaru oraz Czasy Podrozy dla rodziny i modow BG1 & SoA/TOB+BP
~SETUP-BP-BGT-WORLDMAP.TP2~ #3 #4 // Wielkosc: Wybierz rozmiar mapy swiata -> Duza mapa swiata 4900x3500
~SETUP-BP-BGT-WORLDMAP.TP2~ #3 #6 // Mapa swiata dla Tronu Bhaala -> Uzyj nowej mapy dla Tronu Bhaala
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #0 // Nieskończone układanie broni, mikstur i pierścieni/amuletów w stosy
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #5 // Przyspieszone rozdziały 1&2 przerywniki i sny (Karzak, Blucher) (ZOBACZ OSTRZEŻENIA)
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #6 // Noszenie magicznych zbroji I magicznych pierścieni (itd.)
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #10 // Usunięcie blokady PD
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #13 // Torba przechowywania bez limitów (Blucher)
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #14 // Wiele twierdz (Baldurdash)
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #15 // Dodatkowi kupcy (Baldurdash)
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #21 // Romans: Poprawki Błędów (wymagane dla późniejszych komponentów).
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #22 // Romans: Gracz może romansować z jednym NPC (niezależnie od rasy i płci).
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #23 // Romans: Gracz może romansować z wieloma NPC-ami równocześnie, ale musi mówić poprawne rzeczy.
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #24 // Romans: Gracz może romansować z wszystkimi NPC-ami równocześnie i może mówić co chce bez kończenia romansu.
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #25 // Szczęście: Postaci nie będą walczyć ze sobą i nie opuszczą grupy.
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #26 // Brak wpływu niskiej reputacji na cenę (Sabre)
~SETUP-EASE.TP2~ #6 #28 // Rest Anywhere (Japheth)

Jakies rady/pomysle?

2) Łatka polonizacyjna
Co to za łatka? Możesz podać źródło?
Próbowałem zainstalowac ponownie, bez wspomnianej łatki - problem jest taki sam.
Za to mapa zadziałała. Z tą róznica, ze wszystkie lokacje sa pomieszane. Nawet u nowo stworzonych postaci (lokacje z Athlaki (czy jak tam sie to pisze) jest w miejscu Doliny Lodowego Wichru).

P.S.
Po czym mozna poznac ze TDD zainstalowany jest poprawnie z wszystkimi "kompnentami"? Jakies logo? Czy tylko po kitach podczas tworzenia postaci?
Witam!
Mam zamiar zainstalować następujące mody: BGT WeiDU 105b, Unfinished Business BG1, Unfinished Business BG2, Polish Language Game Text Update, BG2 Fixpack v4, Solaufein Romance Modification Pack, The Grey Clan Episode I: In Candlelight, The Lure of the Sirine's Call.

1. Czy te mody są ze sobą kompatybilne?
2. W jakiej kolejności je instalować?
3. Czy opłaca się instalować Baldur's Gate Trilogy Tweak Pack v7
4. Czy ktoś z was wie kiedy będzie spolsczenie do unfinished business BG2 v16?

P.S. Nie potrafie pobrać BG1UB_v6_TutuBGT_PL.rar z podanej przez K4thosa strony. Wymagane hasło, czy mógłbym prosić o inny link z tym plikiem, naprawde bardzo bym prosił.

P.S.2. Jeżeli to ważne to posiadam najnowszą Sage BG.

Czy te mody są ze sobą kompatybilne?
Powinno być OK

2. W jakiej kolejności je instalować?
Lista K4thosa się kłania.

Czy opłaca się instalować Baldur's Gate Trilogy Tweak Pack v7
Obczaj sobie listę komponentów i sam zdecyduj, nie znamy Twego gustu i nikt Ci nie powie, czy Cie się te tweaki spodobają, czy nie

Czy ktoś z was wie kiedy będzie spolsczenie do unfinished business BG2 v16?
Chyba nikt się tym nie zajmuje... ale głowy nie dam.

Nie potrafie pobrać BG1UB_v6_TutuBGT_PL.rar z podanej przez K4thosa strony. Wymagane hasło, czy mógłbym prosić o inny link z tym plikiem, naprawde bardzo bym prosił.
www.modlist.pocketplane.net
I szukamy

Jeżeli to ważne to posiadam najnowszą Sage BG.
Ważne o tyle, że nie musisz instalować patchy.

Do listy modów dodaj też Worldmap (odsyłam do listy K4thosa), bez niej nie ruszysz z BGT.

No i witam na forum.
Ad 1 & 2:
zapraszam do: http://hrothgar.webd.pl/tawerna/topics16/69.htm
W tym topicu jest kolejnosc instalacji wybranych przez Ciebie modow (oprocz Solaufein Romance Modification Pack).

Ad 3:
Spojrz na punkt 35 w podanym wyzej topicu. Po za tym spojrz w Readme (folder BGTTweak\Language\Polish\readme.html) i spojrz ktore komponenty Cie interesuja.

Ad Ps
u mnie nie prosi o zadne haslo
http://hosted.filefront.com/K4thos/2173152 i przycisk "download now" u mnie dziala ;]

Edit: spoznilem sie o 3 minuty :p

Ad Ps
u mnie nie prosi o zadne haslo


DAP cos mi "cudował" jak go wyłączyłem to ładnie się pobrało.
!!! A ja ponawiam pytanie: !!!

czy TDD, UB, TS, ToD - zainstalowane będą działać poprawnie? bo kiedyś miałem problem z Kivanem i jego questem ( w momencie wejścia do jaskini wywalało mnie bo Windowsa ) tak więc proszę o w miarę dobrą radę czy instalować wszystkie 4 czy z któregoś zrezygnować? oczywiście mam zamiar jeszcze doinstalować inne mody such as : IP, IB, parę NPC i parę innych )

głównie chodzi mi o zgodność TDD z resztą
Teoretycznie powinno być OK, ale 100% pewności nikt Ci nie da... przy tylu modach zawsze się coś może posypać. Instaluj z głową, czytaj readme i opisy komponentów, nie instaluj dublujących się komponentów. Sprawdź z listą K4thosa.
Ściągnij i poczytaj :

http://www.shsforums.net/...download&id=534

Tam jest wszystko wyjaśnione.
Witam. Szukam jakiegoś moda który dodawałby do rozgrywki maga podobnego do Edwina. Szukam go ponieważ Edwin się odłączył ode mnie i nie moge go dolączyć, Nalie nie chce przyłanczać. Z góry dzięki za pomoc
Hmm, z polskich to chyba tylko Xan, jeśli dobrze stoisz z angielskim to możesz jeszcze spróbować Tsujathy
Luke, bierz Xana, bedziesz mial cudownie pesymistyczna rozgrywke! Gdybym mial wybierac sposrod tych dwoch, to bralbym Straznika Ksiezycowego Ostrza, wiele swietnych banterow i niepowtarzalny klimat postaci... No i sentyment oczywiscie.
Tsujatha jest szalenie mocnym magiem, jednak... Po kilku godzinach gry tak zaczyna czlowieka irytowac, ze nie sposob z nim w zespole grac...
Dzięki. Wybrałem Xana. Już nim gram. Nawet fajny bohater.
Witam

Zainstalowałem sobie większość modów z tej listy:
Baldur's Gate Trilogy Mega Installation (tylko te które są po polsku) i jeszcze kilka innych. Oprócz tych, które są przeznaczone do BG1, której nie posiadam i zastanawiam się czy mam też zainstalować Worldmap.
Czy jest mi ona potrzebna?
Czy będę bez niej mógł wchodzić do dodatkowych obszarów, czy nie?
Tak, WorldMap będzie Ci potrzebne
dzięki za szybką odpowiedź
To jeszcze może wiesz, czy muszę zaczynać od nowa grę po zainstalowaniu worldmap, czy nie?

To jeszcze może wiesz, czy muszę zaczynać od nowa grę po zainstalowaniu worldmap, czy nie?

Nie powinieneś musieć, podczas instalacji WorldMap jest opcja żeby przekonwertować stare sejwy na nową mapę, więc powinno wszystko działaś bez nowej gry
A czy do BGT nie jest przypadkiem wymagane BG1?
Hmm, no jest, ale ja to zrozumiałem tak, że instalował tylko mody do BG2 z tej listy, też tak czasem robie

... Oprócz tych, które są przeznaczone do BG1, której nie posiadam ...
Chodziło mi o to, że kto powiedział, że zainstalował BGT? Ja korzystam z tej listy nawet jak jadę na samym BG2, chociaż rzadko Może on też, właściwie to nieistotne, jak wpadnie to sam wyjaśni
Skoro BGT łączy BG1 z BG2, to raczej nie był mi potrzebny
Wszystko jak narazie działa dobrze oprócz jednej rzeczy, a mianowicie ten kapłan co zleca nam zbadanie kultu niewidzącego oka nie chce ze mną gadać, a co za tym idzie nie mogę wykonać tego zadania. Podobną sytuację miałem z jednym ze sprzedawców, przy pierwszej rozmowie nie było problemu, a za drugim razem tylko:
Najwyższy Strażnik Oisis- Nie ma ci nic do powiedzenia
Może wiecie czy da się to jakoś naprawić?(zmusić go jakoś )
To cholernie wkurzająca sprawa, która spowodowana jest zazwyczaj brakiem najnowszego patcha, nie zainstalowałeś go, prawda?
Zainstalowałem wersję 2.5.26498 nie wiem czy to jest najnowsza
Chyba, że chodzi ci o jakiegoś patcha do któregoś z modów?
Wszystko instalowałem tak jak jest w poradniku

Da się na to coś poradzić?
Witam
Zaistalowałem mod tutu dokładnie wedłóg instrukcji podanej na stronie Gildia RPG ale gdy uruchomiłem BG 1 nic się nie zmieniło w szacie graficznej i pozatym jak klikam na nową grę to wywala mnie zgry i pisze to

An Assertion failed in D:/Dev/Baldur/CGameEffect.cpp at line number 808

Proszę o pomoc bo jestem w kropce i nie wiem co jeszcze moge zrobić.

Pozdrawiam

(PS. usunołem całą grę BG 1 i 2 i zainstalowałem jeszcze raz ale nic to nie pomogło.)
Siknij na tutu, zainstaluj bgt
No właśnie, ja raz miałam TuTu, obsikałam go, spejczowałam i od teraz mam zawsze BGT... a czy uruchamiałeś przez BG2?
Witam
Możecie rozwinąć skrót BGT (czy chodzi wam o Tron Bala)

Pozdrawiam
Baldur's Gate Trilogy. To taki dodatek dzięki któremu obie części BG i ToB stają się jednością, że tak powiem.
dziękuję
a mogę przyokazji poprosić o adres strony gdzie byłby ten dodatek zamieszczony do ściągnięcia w wersji polskiej.
W tym temacie: http://hrothgar.webd.pl/tawerna/topics16/69.htm - punkt 10, tam jest link i potrzebne poprawki.
Dzięki wielkie.
Znalazłem i zaczołem instalować ale mam problem którego nie potrafie ominąć a mianowicie program poprosił mnie o zainstalowanie Opowieści z Wybrzeża Mieczy a niestety tego dodatku nie posiadam. Czy jest jakaś możliwość ominięcia tego problemu czy musze zakupić dodatek?

Pozdrawiam
Leszek
Leszek, mała uwaga, najpierw czytaj, potem zadawaj pytania. Artykułów i odpowiedzi na różne pytania znajdziesz na tym forum jeśli się nieco wysilisz i poszukasz. Uwaga druga: wystarczy, że pytanie zadasz w jednym, przeznaczonym do tego miejscu. To że zapytasz w dwóch czy trzech działach nie będzie miało wpływu na ew. pomoc.

Tu masz link do forumowej wyszukiwarki: http://hrothgar.webd.pl/tawerna/search.htm
23 lata do czegoś zobowiązują...

Jak wół na stronie głownej:


Zachęcamy do zapoznania się z następującymi tematami:
Baldur's Gate Trilogy Mega Installation | Regulamin | FAQ dotyczące MODów | FAQ - Saga Baldur's Gate


...
Temat od tej pory jest przeznaczony wyłącznie do dyskutowania o modach do BG2. W dziale z BG1 istnieje podobny temat gdyby ktoś miał pytania o modyfikacje do jedyneczki: http://hrothgar.webd.pl/t...kroku-vt336.htm
Witam mam troche banalne pytanie, ponieważ szukam po modach i nie moge znaleźć takiego w którym jest podklasa mistrz oręża. jakby ktoś mógłby mi wskazać który to mod to bylby niezwykle wdzięczny.

Witam mam troche banalne pytanie, ponieważ szukam po modach i nie moge znaleźć takiego w którym jest podklasa mistrz oręża. jakby ktoś mógłby mi wskazać który to mod to bylby niezwykle wdzięczny.

O ile się nie mylę jest to komponent modu Improved Battles
Przede wszystkim witam, bo to mój pierwszy post na tym forum
Po kilkuletniej przerwie w graniu w Baldura postanowiłem odnowić swoja przygodę z tą grą ale tym razem wspomagając się modami. Poczytałem trochę na ten temat i ułożyłem sobie mały;) zestaw który chciałbym zainstalować, mam w związku z tym do was pytanie czy będzie to ze sobą w miarę współdziałało:
01.BG2+ToB PL w wymaganej wersji
02.The Darkest Day
03.Tortured Souls
04.Ajoc's Minimod
05.Desecration of Souls
06.Tower of Deception
07.Ease-Of-Use(niektóre komponenty)
08.Valen NPC
09.Solaufein NPC
10.Underrepresented Items
11.Item Upgrade
12.Dark Ritual
13.Ruad
14.Herbs & Potions Add-In
15.The Unusual Oddities Shop
16.Improved Asylum

Chciałbym to instalowac w takiej kolejności, co o tym sądzicie? Przy okazji czy muszę instalować mod BG2 WorldMap żeby móc znaleźć się w lokacjach z megamodów? I na sam koniec czy to prawda, że po zainstalowaniu TDD nawet jeżeli doinstalujemy nowe klasy postaci do tworzenia to nie będzie ich widać na liście bo wszystkie miejsca będą zajęte przez te z TDD?
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam fanów Baldur's Gate:)
Witamy


Tak, to też prawda.
Ale jest coś takiego jak TDD kit remover, który pozwala powywalać część dodanych przez TDD podklas i zainstalowanie w ich miejsce nowych. Nazwy pewien na stówę nie jestem.
Dziękuje za szybka reakcje


05.Desecration of Souls
12.Dark Ritual

Te dwa, na Twoim miejscu bym sobie podarował, ale w sumie, to nie sprawiają większych problemów. Poza tym, wszystko powinno być w porządku.

Zawierają błędy czy nie są po prostu zbytnio ciekawe?

[/quote]

Ale jest coś takiego jak TDD kit remover, który pozwala powywalać część dodanych przez TDD podklas i zainstalowanie w ich miejsce nowych. Nazwy pewien na stówę nie jestem.

Ale on usuwa wszystkie, a nie wybrane. Równie dobrze można pominąć komponent podklas podczas instalacji TDD.

EDIT:


Zawierają błędy czy nie są po prostu zbytnio ciekawe?

Hmm, zawierają błędy i wiele ułatwiają, a i za ciekawe nie są Jeśli masz na tyle silną wolę, żeby nie korzystać z dobrodziejstw DR w postaci torby przechowywania pełnej ekwipunku, grimuarów i palety wysokopoziomowych czarów dostępnych w sklepie, w świątyni Lathandera, to mógłbyś z nim zagrać, bo spotkanie z wampirami w Podziemiach Firkraaga jest dość fajne

spotkanie z wampirami w Podziemiach Firkraaga jest dość fajne
I za.jebiste, nieprzegięte rękawice tam są

Ale on usuwa wszystkie, a nie wybrane. Równie dobrze można pominąć komponent podklas podczas instalacji TDD.
A, to nie wiedziałem... zdawało mi się,że było coś do usuwania wybranych podklas... no ale w TDD w sumie nie grałem
Jeszcze jedno pytanie Worldmap można zainstalować tylko na BG2+ToB+mody bez BT mam nadzieje?

Jeszcze jedno pytanie Worldmap można zainstalować tylko na BG2+ToB+mody bez BT mam nadzieje?

Bez czego? Jeśli chodzi o BGT, to tak, można bez BGT

mario napisał/a:
I na sam koniec czy to prawda, że po zainstalowaniu TDD nawet jeżeli doinstalujemy nowe klasy postaci do tworzenia to nie będzie ich widać na liście bo wszystkie miejsca będą zajęte przez te z TDD?

Tak, to też prawda.


Ale w TDD jest możliwość pominięcia instalacji klas. Zamiast tego lepiej zainstalować Palladins of Faerun kitpack, albo RTT kitpack. Dużo ciekawsze klasy moim zdaniem

Ale w TDD jest możliwość pominięcia instalacji klas. Zamiast tego lepiej zainstalować Palladins of Faerun kitpack, albo RTT kitpack. Dużo ciekawsze klasy moim zdaniem


Ale on usuwa wszystkie, a nie wybrane. Równie dobrze można pominąć komponent podklas podczas instalacji TDD.

A czy nie napisałem o tym? Jak kto woli, te z PoF, fakt, są lepsze, brawa dla Yarpena. Aczkolwiek paladyn torma(??) to trochę kensai ze zbroją, grałem nim, wymiatacz, nie wiem, czy nie za mocny.
Witam wszystkich. Wybrałem zestaw spolszczonych modów i chciałbym się dowiedzieć czy (baldurs gate II bez dodatku)
1) Są kompatybilne ze sobą
2) Kolejka instalacji (w rozpisce K4thosa nie wszystkie są uwzględnione)
3) Czy zmieniać drop XP (by gra nie była przepakowana)

Spis modów
- The Darkest Day (opłaca sie?)
- Unfinished Business
- Herbs & Potions add-in
- Banter packs
- BG2 Tweak Pack (Easy of use nie wszystkie poprawki)
- Refinements (zadziała gdy nie mam dodatku?)
Bez dodatku to trochę lipa. Ogólnie, to w readme wszystkich tych modów, powinno być wyraźnie napisane, czy ToB jest wymagany, czy nie. Sam nie jestem pewien, bo już nie pamiętam czasów, gdy grałem bez Tronu.

Wszystko powinno być ze sobą kompatybilne, ale trzeba uważać na UB, polecam dokładne przestudiowanie readme. TDD, hmm, a grałeś w to wcześniej? Nie jest jakieś super, ale dużo nowych zadań, przedmiotów, czarów, można zagrać, znośne. No i Refinements, szczerze wątpię żeby działał bez dodatku, a na pewno nie komponent z ulepszonymi umiejętnościami wysokiego poziomu, to nie ma prawa działać. Ze względu na TDD, przydałoby się obniżyć ilość doświadczenia za wrogów, czy zadania.

Ogólna kolejność jest tam opisana. Najpierw megamody, czyli w Twoim wypadku TDD, a potem, z tego co masz, to bez większej różnicy. Pamiętaj, że skoro instalujesz TDD, to na końcu musisz zainstalować WorldMap, inaczej nie pojawią Ci się nowe lokacje z TDD.
Vinci dzięki wielkie za szybką odpowiedź


Ze względu na TDD, przydałoby się obniżyć ilość doświadczenia za wrogów, czy zadania.

A jakaś dokładniejsza propozycja? Baldura przeszedłem dobre kilka lat temu, nigdy nie używałem modyfikacji i nie chcę na starcie schrzanić sobie frajdy "nie stawiając wyzwania"

Na koniec jeszcze pytanko:
Czy jeśli np. załatwię sobie ToBa z allegro, będę miał możliwość doinstalowania go po wgraniu modów i wcześniejszym rozpoczęciu rozgrywki (oczywiście bez wgrywania na podstawkę modów pod ToB)

Na koniec jeszcze pytanko:
Czy jeśli np. załatwię sobie ToBa z allegro, będę miał możliwość doinstalowania go po wgraniu modów i wcześniejszym rozpoczęciu rozgrywki (oczywiście bez wgrywania na podstawkę modów pod ToB)


Jeśli żaden z modów nie odnosi się do nieistniejącego w rejestrze ToB to tak, będziesz mógł go doinstalować.

A jakaś dokładniejsza propozycja? Baldura przeszedłem dobre kilka lat temu, nigdy nie używałem modyfikacji i nie chcę na starcie schrzanić sobie frajdy "nie stawiając wyzwania"

Hmm, zerknij na to: http://www.bg2.gram.pl/artykul327.htm są też inne utrudniacze. Możesz też zerknąć tutaj: http://forum.cob.netarter...opic.php?t=2871 i poczytać trochę.


Nie, nie będziesz mógł. Mody modyfikują plik Dialog.tlk, przy instalacji dodatek nie wykryje prawidłowej wersji i nie będziesz mógł go zainstalować.

Hm, chwila, ale tak się dzieje mimo iż zainstaluje tylko mody do SoA?

Hm, chwila, ale tak się dzieje mimo iż zainstaluje tylko mody do SoA?

A co? Tron Bhaala ma osobny plik Dialog.tlk? Nie ma DialogToB.tlk Nawet jak się zainstaluje, to ToB podmieni stary, zmodowany Dialog.tlk i wszystkie mody pójdą w cholerę i kto wie, czy w ogóle będzie działało.
Niestety wszelkie megamody wymagają dodatku (szkoda, że wyszło to dopiero podczas instalacji) tak więc zebrałem do kupy więcej mniejszych modków, zmniejszyłem nieco exp i jak dotąd wszystko pięknie chodzi.

Vinci zostawiam piwo za pomoc
Jest to mój pierwszy post na waszym forum i korzystając z okazji chciałbym wszystkich powitać (wybaczcie mi, ale nie znalazłem odpowiedniego tematu, gdzie mógłbym to zrobić ).

Jeżeli przebrnęliśmy przez formalności przechodzę do rzeczy :
Otóż, szukam modyfikacji do BG2+ ToB, które dodałyby możliwie dużo "miodności" jeżeli chodzi o część fabularną tej gry. Zdaję sobię sprawę, że każdy może mieć własne preferencje co do tego, jednak mimo wszystko liczę na jakąś pomoc, bowiem po zajrzeniu do waszego downloadu trochę się... zagubiłem . Szczególnie zależy mi na dodatkowych wątkach dialogowych, questach, NPC'ach, romansach itd. itp.

Z góry dzięki za wszelką okazaną pomoc
Pozdrawiam

P.S. Bg w wersji Polskiej ofc.
Cześć.
A mody też mają być po Polsku? Jeśli tak to bardzo zawęża pole manewru...
Od siebie polecić mogę Pieśń Władającej, Unifinished business, BG2quest pack, może Longer Road(ale to specyficzne- sprawdź readme), może Spellhold Gauntlent albo Improved Asylum? Jakiś megamod mógłby Cię zainteresować, ale osobiście nie skończyłem nigdy żadnego, więc poczekaj na jakieś opinie. Z npc Saerlight, Xan, Tashia, Fade, Tsujatha i wiele innych... oczywiście nie wszystkie z powyższych zostały przetłumaczone
Jeśli chcesz sobie utrudnić grę to Tactis+ Ascension (klasyka) SCS (nie grałem, ponoć bardzo ok) albo Improved Anvil(totalny hardcore).
A temat do powitań masz w offtopie

Właśnie, jeszcze mi kol. blackheart przypomniał o banterpacku (dialogi, chyba PL)
Czy ma dla Ciebie znaczenie wersja językowa modów?
Jeżeli tak to tu na forum jest odpowiedni temat gdzie sporo modów jest pl (choć nie wszystkie)
http://hrothgar.webd.pl/t...lation-vt69.htm
Tam też jest odnośnik na początku do The BiG World Project i to chyba najbardziej aktualna listo możliwych modyfikacji do BG.

Jeżeli chodzi o mody godne polecenia to jest sporo takich tematów i postów, wystarczy poszperać. W sumie to temat rzeka.
W tym temacie który Ci podałem jest pobieżnie opisane na temat każdego z modów, więc nie trudno się połapać czy będzie Cię to interesować.
Dokładniej te mody są opisane w TBWP. ale niestety są to opisy pl.

Na koniec powiem tylko że jeżeli chodzi o miodność to mogę napisać iż jest tylko jeden taki mod wprowadzający wiele interakcji między postaciami. Ale jest do BG1 i to w wersji angielskiej (choć powoli idą prace nad tłumaczeniem )
The BG1 NPC Project v17
Witamy

Dobrze byłoby, gdyby mody były również w wersji polskiej. Nie chodzi tu bynajmniej o moją nieznajomość języka a jedynie o fakt, że przywiązuje dużą wagę do szczegółów i fakt "dwujęzyczności" gry psułby mi zabawę . Chyba, że istnieje modyfikacja podmieniająca dialogi i dźwięki na te z oryginalnej angielskiej wersji (swoją drogą zawsze chciałem usłyszeć, kto pełni rolę Fronczewskiego w oryginale )

Moja przygoda z modami skończyła się na The Darkest Day x lat temu i szczerze mówiąc trochę mnie przeraziło jak zobaczyłem ile teraz tego jest

P.S. Dzięki za szybką odpowiedź

Dobrze byłoby, gdyby mody były również w wersji polskiej.

Na listach zaznaczone jest zazwyczaj, co jest po polsku, a co nie

W sumie, to wszystko (no, prawie wszystko) co ma polskie wersje znajduje się tutaj: http://www.bg2.gram.pl/folder124.htm

Po dłuższym przeszukiwaniu linków, które podaliście i downloadu strony wyszukałem następujące mody:
1. Bg2 fixpack
2. Tortured Souls
3. Pieśń władającej
4. Tower of Deception
5. Banter Packs
6. Virtue Mod
7. Unfinished Buisness
8. A mod for the orderling
9. Chloe
10. Xan+ Lava's Audio
11.Quayle Project
12. Arcane Archer
13. Worldmap
Z tego co wyczytałem każdy z nich jest w wersji polskiej. Problem polega na tym, czy nie będą się gryzły między sobą...

P.S. Nie bardzo wiem, czy kolejność w jakiej będą instalowane te mody ma znaczenie, ale jeżeli tak to będę wdzięczny za info

4. Tower of Deception
Toto nie jest przypadkiem do jedynki?

13. Worldmap
Raczej Ci się nie przyda w tej kombinacji modów.

czy kolejność w jakiej będą instalowane te mody ma znaczenie
Ma, chyba najpierw podklasy, póxniej questy a na koniec NPC- ale polecam rzucić okiem na BigWorld Project na Spellhold studios.
I sprawdź dokładnie readme każdego moda, na pewno są tam wskazówki tyczące sie kompatybilności...

Toto nie jest przypadkiem do jedynki?

Nie Gaw, to jest do BG2.

No cóż, sądziłem, że Ts dodaje swoje lokacje sam z siebie...



7. Unfinished Buisness

Chodzi o BG2 UB, prawda? Są dwa mody o tej nazwie, do BG1 i do BG2.

Oczywiście

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Big World Project znalazłem i na podstawie tej instrukcji postaram się wszystko poskładać do kupy. W razie czego zapłaczę jeszcze na forum

Pozdrawiam
A ja pytania takie mam małe. Próbowałem jakoś to ogarnąć metodą prób i błędów, i po 5 reinstalce BGII doszedłem do wniosku, że jednak się zapytam.

Do listy K4thosa chciałem dołożyć trochę rzeczy, a trochę wywalić.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy chociaż niektóre komponenty Enchanced BG2 i Divine Remix są kompatybilne z pozostałymi modami? Co dokładnie z Redefinicośtam jest niekompatybilne z DR?

Czy da się tam dorzucić ten mod zmieniający zupełnie system noszenia broni (np. mag może używać dwuręcznych mieczy - ważna jest tylko siła)? (przy okazji - gdzie tego moda można znaleźć, i jak się nazywał?)

Pamiętam że iedyś był jakiś mod do BG1, który wprowadzał m.in. osobne zbroje dla każdej rasy oraz przedmioty różnej jakości. Czy on istnieje pod BGT i czy z listą K4thosa i powyższymi będzie jakoś kompatybilny?

Czy mod subraces jeszcze żyje? Czy mod ulepszający podklasę dzikiego maga (ten ze spellcasterem czy jak się toto nazywało) jest kompatybilny? A zestaw takich małych, śmiesznych questów do BG1 (nazwy nie pamiętam teraz, ale był tam m.in. Slime Quest do zrobienia w Beregoście)?

Co z Thalantyr Item Upgrade Mod? Druidic Sorcererem? Planar Sphere Mod? Tym takim modem wprowadzajacym system rzucania czarów oparty na punktach many (jak się to nazywało? Wiem, że było jako część dema tego moda-konwersji Dragonlance)

A jeśli jakoś się da to dorzucić tam, to w jakiej kolejności?
Ratunku ;-(

BTW, korzystałbym z Big World Projecta, ale jego instalator modów nie chodzi, bo nie wykrywa części plików, które instalowane z Sagi DVD ekstra klasyki czymś się różnią od tych z dawnych wydań gry.

Do listy K4thosa chciałem dołożyć trochę rzeczy, a trochę wywalić.

Zainteresuj się Big World Project, jest znacznie lepszy.


Matko boska, co Ty kombinujesz?

Zaczynam grę niby multiplayer i tworzę na starcie kilka postaci, zazwyczaj o jakiś mało spotykanych lub po prostu dziwnych klasach, i jeszcze dziwniejszych wybranych biegłościach.

Zaryzykuje z Ashes of Embers , zawsze chciałem śmigać dzikim magiem walczącym cepami bojowymi.
Drobne pytanie, czy jest jakiś mod umożliwiający "przeskoczenie" Lochów Irenicusa? Bo mam odruchy wymiotne jak mam przechodzić je po raz enty .
Tadam!
Jesteś bogiem .
Pozdrawiam
Trafiłem na waszą stronę dość przypadkowo, szukając jakichś urozozmaiczaczy do ukochanego BG2 no i dowiedziałem się sporo o modach o których za bardzo nie miałem pojęcia.

Jako że BG2 ukończyłem juz kilka razy ( i tak ToB też) chciałem się za część dorwać, jednak zauważyłem, z wypowiedzi np powyżej że są mody które nie są kompatybilne, lub mogą wyskoczyć problemy podczas gry.
Nie chciałbym stracić tej ukochanej otoczki fabularnej, dlatego chciałem zapytać czy mody które sobie wybrałem mogę bez obaw wrzucić na raz. Troche sie tego uzbierało ale po prostu bardzo mnie zaciekawiły. Wybałem:
A Mod for the Orderly (CliffKey)
Arcane Archer
Ashes of Embers
Avi Maya Project
Banter Packs
BG2 Tweak Pack
Chloe NPC
Desecration of Souls
Ding0 Tweak Pack
Edwin Romance Mod
Divine Remix
Dungeon-Be-Gone
Ease of Use
Enhanced BG2
Polish Language Game Text Update (dawniej Fix Pack)
Herbs & Potions Add-In
Heroes of Amn
Item Upgrade Mod Pack
Larsha NPC
LaAudio Soundsets
Lester - Wojownik Kufla Piwa
Podklasa Lwiego Wojownika
Natural Selection
Raziel NPC
Refinements
Runiczny Pieśniarz Klingi
Song & Silence
Solaufein Romance Modification Pack
Teleportation mod
The Box or Shed's Private Lockbox
Unfinished Business
Valen NPC Mod
Warrior Kit Pack
Władca Żywiołów - podklasa
W_GUI

Wszystkie te mody znalazłem na liście tej strony. Będę wdzięczny za odpowiedź i ewentualne rady.
Use the Lista K4thosa, Luke
NA DOLE EDIT!

Zatem, chciałabym się na początek przywitać i od razu poprosić o pomoc z uwagi na zagubienie w temacie modów jakie mnie ogarnęło od kiedy zaczęłam się tym tylko interesować. Sporządziłam sobie listę modów, które jak mi się wydaje, raczej się ze sobą nie gryzą. Wszystkie wzięłam z Wieży Ramazitha. Ściągnęłam je i tu moja wiedza się skończyła . Nie chce nic nabałamucić, nie chce mieć bugów, dlatego wybrałam te w opinii wieżowców najbezpieczniejsze a także te, które w opinii braci internetowej (wszak nie przychodzę tu kompletnie pusta ). Kolejne pytanie bardziej ogólne: czy wszystkie te mody z Wieży Ramazitha pochodzą od jednego wydawcy (weidu?) tzn. czy ewentualnym jedynym typem błędów będzie oczywisty paradoks czy także jakieś dziwne białe myszki ,które lubię się w takich sytuacjach pojawiać?
Zanim zamieszczę listę, pytam jeszcze o co chodzi z tym BGTuTu i BGT, bo sporo czytałam, ale same ogólniki, tzn. jestem ciekawa co KONKRETNIE się zmieni na +, a co będzie wkurzać...

Lecę z listą (nieuporzćdkowana, to w jakiej kolejności instalować to już wiem, nie wiem tylko jak)
AModeForAOrderly
AbyStore
Ajoc's Minimode
Arcane Archer
Ashes of Embers
Ascensions
Banter Packs
Chloe Mode (;))
D0Tweak
DarkRitual
DEFJAM
DoS_v2
DSoA v2
dungeonbegone (czy to działa w połączeniu z innymi modami? Czy mogę dołączyć NPC'ów stamtąd i czy mam ewentualne itemki i EXP jakbym to przeszła na modach? Czy ejst mod, który lochy robi fajniejszymi? Słyszałam, że jest, ale z tego co czytałam to więcej walk=fajniej dla niektórych...)
Enchanted BG2
ervonyrah
eSeriesPL
FR&ROV
herbsbg
iiProjectileR
iiSpellRefresh
Improved Battles
ImproveUpgrade
LaAudio
Larhsa NPC
LavaIt! v1
MarketPrices
Oversight
Pamiątki z Północy (piszą, że bugi, czy to prawda? Jeśli tak to jakie?)
PolishLanguageTextUpdate
Raziel
Refinements
ruad v19
gscII
SKIE v5
SolaufeinMod v102 (słyszałam, że sa jakieś problemy z tłumaczenie, dla mnie to nie problem, ale mogłabym pomóc w tłumaczeniach, słyszałem, że się angażujecie, pogadam z modami )
Spell50 v6
Szalone remiksy
Tactics (Legenda )
tbquest
tbtweaks
Teleport v11
ToD-setup
Twist-Pack
UB v14
Underrepresented
Unikalne przedmioty PL
Valen
Virtue v18
wildmage16
WLadca (nie znalazłam tego pliku z powrotem na stronce, ale jakoś go ściągnęłam, ktoś go zna może?)

Teraz konkretnie Proszę Was o pomoc, w czym napisałam na górze, ale powtórzę: chce to wgrać, to są te mody, które mi się podobają, ale nie wiem jak z ich zbugowaniem itd. reszta pytań na górze wypowiedzi i w nawiasach.
Pozdrawiam Illasera Prędka

WIELKI EDIT: Przepraszam za spam, zauważyłam już post, o którym wspominał przedmówca, jednak zostawiam poprzednią wersję gdyby ktoś miał ochotę podpowiedzieć mi co z tych modów, które wymieniłam się nie nadaje lub nie jest kompatybilne, lub wreszcie JAK SIĘ TO INSTALUJE.
POZDRAWIAM I PRZEPRASZAM ZA HEREZJĘ
Illasera Prędka
Witaj.

Większość odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz tutaj: http://forum.cob.netarter...opic.php?t=4379

EDIT:

napisalem ladnego moda a Vinci wszystko spieprzyl


napisalem ladnego moda a Vinci wszystko spieprzyl

Moda? Chyba posta, Tobie to już tylko jedno w głowię


Większość odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz tutaj: http://forum.cob.netarter...opic.php?t=4379 Ładnie to tak wraże forum reklamować towarzyszu Witoldzie, uważajcie, bo się partia pogniewa i paszport w jedną stronę otrzymacie... Wicie, rozumicie, my tu sobie na element wywrotowy pozwolić nie możemy.

A poza tym witamy koleżankę w naszych skromnych progach i liczymy, że koleżanka zostanie na dłużej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mkulturalnik.xlx.pl
  •