ďťż

AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA

Witam, mój problem jest następujący. Instaluje sobie BGT mega installation by K4thos i jestem na etapie instalowania moda NTotSC. Ściągnąłem NTotSC4BGTv155.rar, podmieniłem znaki NTotSC_PL.zip i przenoszę to do folderu z BG2. Uruchamiam instalator i przy pierwszym kroku pojawia mi się error, że nie można zainstalować moda ponieważ nie mam zainstalowanego wcześniej DSotSC. Dziwne, czytałem gdzieś, że NTotSC zawiera w sobie już DSotSC.

Co z tym zrobić? Czy koniecznie muszę instalować najpierw DSotSC? Dzięki za pomoc.



Co z tym zrobić? Czy koniecznie muszę instalować najpierw DSotSC? Dzięki za pomoc.

NTotSC zawiera w sobie DSotSC, ale w wersji na BG1, a nie na BGT. Jak chcesz pograć w BGT to musisz najpierw zainstalować DSotSC. Zresztą w liście K4thosa masz to wyszczególnione.
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, zainstalowałem BG2 Fixpack i BGT i odpaliłem żeby zobaczyć sobie jak to wygląda. Wszystko fajnie tylko, że jak zobaczyłem mapę świata, to się lekko zaniepokoiłem ponieważ nie ma na niej większości lokacji z BG1. Są tylko główne punkty jak Nashkel, Gospoda itd. Da się z tym coś zrobić? np. poinstalować jakieś lepsze mapy itp.

Wszystko fajnie tylko, że jak zobaczyłem mapę świata, to się lekko zaniepokoiłem ponieważ nie ma na niej większości lokacji z BG1.

A w zwykłym BG1 masz je odkryte? Nie. Przecież trzeba je dopiero odnaleźć.

Poza tym, jak poinstalowałeś megamody, to musisz zainstalować BGT-Worldmap. Jest na liście K4thosa, na końcu, może dlatego wiele osób ją pomija, a jest obowiązkowa. Innych map nie ma.


Mam zainstalowane jedynie BG2 Fixpack i samo BGT. Nic więcej nie instalowałem, a mapa wygląda tak:


A to mapa ze zwykłego niezmodowanego BG1:


I cały problem w tym, że na mapie w BGT nie ma lokacji oznaczonych przeze mnie cyframi. Czyli chcąc dotrzeć przykładowo z Candlekeep do Gospody, w BG1 musiałbym przebyć jeszcze lokacje 1 i 2, a tymczasem w BGT nie ma tych miejsc. Nie da się ich nawet jakoś odkryć.
Mówiłeś, że tylko włączyłeś i nie było, nie mówiłeś, że próbowałeś odkryć. Zainstaluj BGT-Worldmap.
Gdzie są jakieś załączniki, które powinny być na dole strony? Potrzebuje pobrać jakiś patch do NTotSC z nich.

A, dobra już znalazłem
Aha, mam jeszcze jedno pytanie. Przy NTotSC podobnie jak przy DSotSC napisane jest, że wyszły nowe wersje tych modów. Weźmy za przykład DSotSC.

[DSotSC] Dark Side of the Swords Coast v1.95 (by Aurelinus) (20,8 mb)
Rozpakuj DSotSC4BGTv195.rar
UWAGA: Ściągnij i podmień poprawione przez Joneletha pliki TRA dla wersji BGT DSotSC_PL.zip
UWAGA2: Przed instalacją DSotSC przenieś załączony plik DSSHAR.BAF do folderu ...\DSotSC\BAF.
Uruchom Setup-DSotSC.exe
UWAGA3: Po zainstalowaniu DSotSC przenieś plik AR6745.BCS, do folderu Override - naprawia zabawny quest w Beregoście.
UWAGA4: Wyszła już nowa wersja tej modyfikacji -DSotSC v 2.15, ale poprawki do polskiego tłumaczenie nie są z nią kompatybilne. Jeśli komuś niestraszny angielski i nie przeszkadza mu mieszanie języków, niech wybierze nowszą wersję. Nie potrzeba do niej żadnych innych fixów.

I teraz, czy mam po kolei instalować v195, potem przenosić te wszystkie pliki i na końcu na to wszystko zainstalować v2.15? Czy jak? Chciałbym żeby efekt końcowy to było v2.15

I teraz, czy mam po kolei instalować v195, potem przenosić te wszystkie pliki i na końcu na to wszystko zainstalować v2.15? Czy jak? Chciałbym żeby efekt końcowy to było v2.15

Nie...

Dzięki, właśnie o to mi chodziło. Wiem, że te pytania brzmią głupio ale chcę mieć 100% pewność, że wszystko dobrze instaluje.
Ok, mam jeszcze jedno pytanie. Są mody: scs i scsII. Czy muszę instalować oba? scs 1 jest podobno przeznaczony do BG1 a scs 2 do BG2, ale myślałem, że od czasu zainstalowania BGT wszystko jest traktowane jako całość. Dzięki jeszcze raz, pozdro ; ]

Ok, mam jeszcze jedno pytanie. Są mody: scs i scsII. Czy muszę instalować oba? scs 1 jest podobno przeznaczony do BG1 a scs 2 do BG2, ale myślałem, że od czasu zainstalowania BGT wszystko jest traktowane jako całość. Dzięki jeszcze raz, pozdro ; ]

Tak, musisz instalować oba. Może i całość, ale jedno zmienia rzeczy z jedynki, a drugie z dwójki i BGT tego nie zmienia.

Inna sprawa, że przy dużych instalkach często jest problem z SCS. Ludzie skarżą się na lagi.
Dobrze, a czy taki mod jak One Pixel Productions przeznaczony dla BG2 będzie działać też w BG1 w wersji na BGT?

Dobrze, a czy taki mod jak One Pixel Productions przeznaczony dla BG2 będzie działać też w BG1 w wersji na BGT?

Tak.
1. A poprawki z BG2 Fixpack i BG2 Tweaks też będą działały? (w BG 1)

2. Albo, czy np. będę miał czary z NTotSC, który jest dla BG 1, w BG 2

3. Aha i jeszcze coś Co z modami które nie mają aktualnych spolszczeń, chodzi mi o to, że jak np. zainstaluje sobie najnowszą wersje BG1UB (czyli 12) i doinstaluje do niej spolszczenie ze starszej wersji to wszystko będzie działać tylko teksty będą na przemian angielskie i polskie? A co jeśli nowsze wersje modyfikowały tekst wcześniej przetłumaczony? W takim przypadku mogłyby powstać niezłe krzaczki.

4. Vinci, masz GG? Chciałbym pogadać z Tobą o tym wszystkim jeśli nie masz nic przeciwko

1. A poprawki z BG2 Fixpack i BG2 Tweaks też będą działały? (w BG 1)

Tak, ale nie wszystkie. Wszystko co wpływa na silnik gry będzie działało, np. większe stackowanie przedmiotów itp.

Ok, w takim razie będę tutaj pytał

Co sądzisz o modzie NTotSC? Nadaje się do BG1? Czy jest dobrze zbalansowany? Nie wprowadza przegiętych przedmiotów? Fabuła i questy ciekawe?
Chciałem też zainstalować Drizzt Sage ale na szczęście znalazłem Twoją mini-recenzje na jakiejś stronce i sobie odpuściłem

Co sądzisz o modzie NTotSC? Nadaje się do BG1?

Mowa oczywiście o wersji na BGT? Nie jest zły, na pewno lepszy niż Drizzt Saga. Niepozbawiony błędów, zarówno w questach jak i w przedmiotach, ale daje radę. Najgorsze jest to, że trzeba go instalować razem z DSotSC. Można zagrać, szału nie ma. W sumie, to często z nim grałem, bo to zawsze nowe przygody, a przechodzić BG1 znowu w podstawie, to nudno

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Dobra, więc zaczynam już na poważnie przymierzać się do instalacji

Moja lista modów będzie wyglądała prawdopodobnie tak:

01. BG 1 + TotSC
02. BG 2 + ToB
03. BG2 FixPack v9
04. BGT 1.08
05. BG1UB 06. NTotSC 07.BG1NPC

Tutaj mam wątpliwości co do kolejności instalacji tych 3 modów. Wydaje mi się, że pierwszy na pewno powinien być NTotSC bo to "megamod", ale potem BG1UB czy BG1NPC?

Aha, i wiem, że zanim zainstaluję NTotSC muszę przedtem zainstalować DSotSC. Czyli mogę zainstalować DSotSC v2.15, i potem na to NTotSC v1.70a z patchem NTotSC v1.71? Jaki będzie język czegoś takiego? Podejrzewam, że angielski pomieszany z polskim.

08. The Grey Clan Episode One
09. Sword Coast Stratagems
10. BG2UB 18
11. Er'vonyrah - piesn wladajacej 1.3
12. Item Upgrade 37

Tego moda znalazłem na liście w tym temacie: http://hrothgar.pl/topics53/bgt-vt1047.htm Nie wiem dokładnie co ten mod robi (poza tym czego można się domyślić z nazwy) ale, że lista wydaje mi się być ułożona rozsądnie to myślę, że może być warty uwagi. Swoją drogą, moją listę układałem głównie w oparciu o tę właśnie

13. Ascension
14. Wheels Of Prophecy

Tutaj mam pytanie, czy korzystałeś z tego moda, i jeśli tak co o nim sądzisz. Ponoć dzięki niemu można grać i wpływać bardziej elastycznie na wydarzenia i questy w Tronie Bhaala Bardzo cenię sobie Twoje opinie

15. Refinements
16. SCS II 11
17. BG2 Tweaks 8
18. BGT Tweak 9
19. One Pixel Productions

To tyle. Napisz jeszcze ogólnie co sądzisz o mojej liście I jeśli znasz jakieś dobre mody, które warto poinstalować, a których nie mam tutaj to napisz o nich też ; ] Pozdro i dzięki. Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania do napiszę.

Aha, i wiem, że zanim zainstaluję NTotSC muszę przedtem zainstalować DSotSC. Czyli mogę zainstalować DSotSC v2.15, i potem na to NTotSC v1.70a z patchem NTotSC v1.71? Jaki będzie język czegoś takiego? Podejrzewam, że angielski pomieszany z polskim.

Nie wiem, ja zawsze instaluję najnowsze wersje, bez względu na to, czy jest polska wersja czy nie.



No cóż, prawie same tweaki, fixpacki, niewiele nowych przygód do drugiej części Baldura, a do drugiej części jest dużo więcej modów. Tutaj masz małą listę fajnych modów: http://forum.cob.netarter...opic.php?t=4379


Nigdy nie przeszedłem BG2, więc wole nie instalować nic poza drobnymi tweakami, fixpackami itd. Dzięki za linka, mnóstwo przydatnych informacji.


Nigdy nie przeszedłem BG2, więc wole nie instalować nic poza drobnymi tweakami, fixpackami itd. Dzięki za linka, mnóstwo przydatnych informacji.

U, to dziwna decyzja, żeby się od razu w BGT pchać, szczególnie że silnik będzie właśnie z dwójki.



Wiem: http://lmgtfy.com/?q=item+upgrade+download Mod ulepsza różne itemy, a konkretnie może je ulepszyć Cromwell z BG2, łączki kilka przedmiotów w jeden itp. nie mam akurat czasu żeby się rozpisywać, trzeba spadać do domu z roboty


Chodziło mi głównie o to, czy ten modzik nie wprowadza przegiętych przedmiotów

Edit: Dobra nie musisz już odpowiadać na to pytanie

Chodziło mi głównie o to, czy ten modzik nie wprowadza przegiętych przedmiotów

Zależy jak na to spojrzeć Teoretycznie to co jest oryginalnie w BG2 w 100% wystarczy, ale jakieś nowe itemki fajnie urozmaicają grę. Główną rzeczą, która mi się nie podoba, jest to, że wszystkie przedmioty nowe są oznaczone jako niemagiczne, a to oznacza tyle że jak zrobisz sobie jakąś zbroję z tej modyfikacji, to będziesz mógł ją nosić z magicznymi pierścieniami, amuletami, płaszczami. Według mnie to jest największe przegięcie w tym modzie. A listę przedmiotów i ich właściwości znajdziesz w readme z tego co pamiętam.

EDIT: Za późno
Ok, mam następne pytanie Sprawdzam sobie jeszcze raz dla pewności komponenty z BG2 Fixpack i jest tam taki jeden:

Optional But Cool: Remove Second Attribute Bonus for Evil Path in Wrath Hell Trial
If the protagonist selects the 'evil' option when speaking to Sarevok in the Hell Trials, the PC gets rewarded twice with attribute bonuses. There are several factors that suggest one of the bonuses is leftover junk in the script, but there's not enough evidence of developer intent to include it in the Core Fixes.

Czy to na pewno naprawia jakiś bug? Może to było zamierzone działanie autorów gry by w piekle zła postać dostała podwójne bonusy?

Kurczę wkurza mnie to, że czasami chcę spytać o jakąś banalną rzecz i muszę czekać godzinami na forum na odpowiedź (chociaż Ty i tak bardzo szybko odpisujesz) Skoro Ty nie chcesz dać swojego gg to ja dam Ci swoje 6691401, odezwij sie proszę

Czy to na pewno naprawia jakiś bug? Może to było zamierzone działanie autorów gry by w piekle zła postać dostała podwójne bonusy?

Przecież masz w opisie wyraźnie zaznaczone, że do końca nie wiadomo czy to błąd czy nie. Ja Ci nie powiem, skoro sami autorzy nie wiedzą


Czy to na pewno naprawia jakiś bug? Może to było zamierzone działanie autorów gry by w piekle zła postać dostała podwójne bonusy?

pytanie zadajesz bo?
kazdy fix instalujesz oddzielnie, wiec skoro w twoim mniemaniu 'tak chcieli autorzy' to go po prostu nie instaluj
Ok, jestem na etapie instalowania BG1UB i jak zwykle mam parę pytań:

W temacie K4thosa jest opisana instalacja BARDZO starej wersji BG1UB (czyli v7, tymczasem najnowsza to v12) przez co nie wiem dokładnie jakie komponenty instalować by wszystko grało, bo część z nich podobno jest już w Fixpacku, który mam zainstalowany, a część znajdzie się w BGT Tweaks Póki co mam zainstalowane BG1 + BG2, Fixpacka, BGT i NTotSC (w którym jest też DSotSC). A tak w ogóle, to co sie stanie jeśli w jednym modzie zainstaluje jakiś komponent, który potem jest zawarty też w drugim modzie? Takie jakby "nadpisanie" tego pierwszego. Moglibyście coś doradzić?

Tutaj jest link do Readme BG1UB: http://mods.pocketplane.n...1UB-Readme.html
Mam jedno małe pytanko. Mod refinements zmienia właściwości szaty Vekny tak, że teraz czarownicy dostają tylko +2 do szybkości rzucania czarów, a reszta nadal +4. Nie podoba mi się ten pomysł i chciałbym się tego pozbyć. Problem w tym, że ten element stanowi integralną część komponentu "New HLAs Tables for all classes", i nie da się nic zrobić. Albo instaluje się całość albo nic

Vinci odpisz na priv ok? :0

Mam jedno małe pytanko. Mod refinements zmienia właściwości szaty Vekny tak, że teraz czarownicy dostają tylko +2 do szybkości rzucania czarów, a reszta nadal +4. Nie podoba mi się ten pomysł i chciałbym się tego pozbyć. Problem w tym, że ten element stanowi integralną część komponentu "New HLAs Tables for all classes", i nie da się nic zrobić. Albo instaluje się całość albo nic

To nie będzie jedyna taka, nie do końca przyjemna, niespodzianka. Akceleracja jako HLA, złodziej traci UDP, ale mimo wszystko modzik jest dobry. Z tą szatą Vekny, to nie wiem czy to dobry pomysł, żebyś wracał do starej, bo z refinements czarownicy mają w HLA umiejętności, które zwiększają na stałe prędkość rzucania zaklęć.

Niemniej jednak, możesz skopiować stary plik szaty Vekny do folderu override (w głownym folderze BG2). Stary plik znajdziesz w folderze moda refinements, w podfolderze backup. Gdzieś tam sobie siedzi.
Mam jedno małe pytanie: Cy któryś z tych dwóch modów nie wprowadza jakiś przegiętych czarów? Chodzi o NTotSC i DSotSC.

Miałem taką sytuację - natrafiłem na grupę magów z których jeden miał na sobie czar wydawałoby się czyniący go prawie nieśmiertelnym. Gdy próbowałem rzucić na niego jakikolwiek zaklęcie (poza rozproszeniem magii) pojawiał się komunikat, że mój czar został anulowany ponieważ na istoty niewidzialne lub "dotknięte" czarem sanktuarium nie można rzucać czarów. Niby wszystko ok, tylko, że on mógł rzucać wszystkie czary (w tym ofensywne) a ja nie mogłem zrobić nic. Przecież to nonsens - jakby był niewidzialny to po rzuceniu jakiegoś czaru który by go demaskował, mógłbym już coś zrobić. A co do sanktuarium to w tym czarze nie można robić nic oprócz rzucania czarów defensywnych.

Aha, i dlaczego czary z tych modów nie są dostępne dla czarownika?

Mam jedno małe pytanie: Cy któryś z tych dwóch modów nie wprowadza jakiś przegiętych czarów? Chodzi o NTotSC i DSotSC.

jakies napewno sie znajda, ale ogolnie czary naleza do 'zbalansowanych' (ja jednak ich nie uzywalem)

No tak, tylko że ja rzucałem takie czary jak błyszczący pył i nic to nie dało. Może to jakiś bug? Albo część jakiegoś komponentu ze sword coast stratagems (chociaż nei wydaje mi się, bo przeczytałem uważnie readme i nie było tam nic takiego). Poza tym nawet gdy masz ulepszoną niewidzialnośc, to jak rzucisz p. kulę ognia to i tak sie zdemaskujesz.
w przypadku Tactica (moze tak jest i w innych modach) rywale uzywali zaklecia Niepodatność na czary (i najczesciej poznania). moze ten delikwent (a tacy w Tacticie sie zdazali) ma niepodatnosc na poznanie i sprowadzenie?

poza tym nie wiem czy przed blyszczacym pylem nie chroni jakis rzut.

ulepszona niewidzialnosc sprawia ze po uzyciu zaklecia/ataku/innej czynnosci, postac staje sie czesciowo widoczna i nie mozna na nia rzucac czarow (cos takiego nawet w podpowiedziach w BG2 wyskakuje )

nie mniej, moze to byc jakis przegiety etap wprowadzony przez SCS, ale nie sadze. predzej bug.
z modami za bardzo obeznany nie jestem, wiec juz bardziej nie pomoge.
OK dzięki. Zauważyłem jeszcze jeden bubel. Mam zainstalowane bgt tylko z modem scs. Zrobiłem maga, rzuciłem na siebie ulepszoną niewidzialność i poszedłem zaatakować (atakiem wręcz-pięścią) grupkę gibberlingów. Gdy jeden z nich dostał, rzuciły się na mnie odrazu wszystkie. A przecież w opisie jest, że można atakować i dalej pozostać niewidocznym. Potem rzuciłem na siebie jeszcze czar niewykrywalność ale nic to nie zmieniło ;/
Taki mały bonus :p To zjawisko opisane przeze mnie na poprzedniej stronie występuje też gdy odinstalowałem mody NTotSC i DtotSC, a teraz z modów (poza BGT) mam zainstalowane jedynie scs
Dodam jeszcze, że ten czar, który go tak chroni wygląda jak taki rózowo-fioletowy walec wzniesiony do góry

Edit: trochę to dziwne, bo właśnie sprawdziłem wygląd wszystkich czarów ochronnych maga kapłana i druida i żaden tak nie wygląda. Jedyna możliwośc to chyba jakiś zwój tylko.
Dobra odwołuje te wszystkie powyższe pytania, bo znalazłem odpowiedź ;p Okazało się, że on rzeczywiście był niewidzialny, ale mimo wszystko było go widać na ekranie, więc juz sie gubiłem. Rzucałem na niego błyszczący pył ale to nie sprawiało, że stawał się całkowicie widzialny (i można było rzucać na niego czary), tylko to, że pojawiał się na ekranie. Dopiero jak rzuciłem ujawnienie niewidzialnych to wszystko jest ok. Dzięki

A tak poza tym mam jedno pytanie: dlaczego czary z modów DSotSC i NTotSC nie są dostępne dla czarownika? Nie ma ich do wybrania podczas awansu na poziomy.

A przecież w opisie jest, że można atakować i dalej pozostać niewidocznym. Potem rzuciłem na siebie jeszcze czar niewykrywalność ale nic to nie zmieniło ;/

Gdy zaatakujesz/rzucasz ofensywny czar, to stajesz się częściowo widzialny i można Cię atakować normalnie, nie można tylko rzucać na Ciebie czarów.

Jak zwykle dzięki za odpowiedź Vinci
Mam jeszcze jedno pytanie. Przy instalacji moda BG1UB, jest komponent - cytując z readme:

"A. Ice Island Level Two Restoration

TOTSC/TOS ONLY. Developed by devSin, this component restores the second level of the Ice Island from the Tales of the Sword Coast expansion. In the original release, some of the files for this area were damaged and summarily cut from the original game. "

I jest to dla TOTSC/TOS ONLY, czyli "for Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast ("TOTSC"), and Baldur's Gate: The Original Saga ("TOS")".

Ale przecież "Original Saga" zawiera w sobie wszystko czyli BG1 + dodatki i BG 2 tron. Więc chyba nic się nie stanie jak zainstaluje go na BGT?

I przy instalowaniu dwóch komponentów z scs wywaliło mi errory ;p to jest z tych:

"Bugfix: fix the Mirror Image spell so it doesn't block area-effect magic.
This fixes a bug in the original game whereby Mirror Image spells protected you from effects like Fireball. (The core of this component was written by Taimon; I just wrapped a script around it.) The spellcasters in SCS will assume this component has been installed.

This component is identical to the equivalent component of SCSII.

I drugi:

Bugfix: fix the Dispel Magic spell so it correctly allows for caster's level.
This fixes a bug in the original game whereby Dispel Magic essentially never worked when the caster was lower level than the target. On balance, fixing this probably makes SCS easier, because enemy mages are usually higher level than you. (This component was also written by Taimon; I'm just giving it a home.)

This component is identical to the equivalent component of SCSII."
A i jeszce coś Przy instalowaniu BG2 UB najpierw zainstalowałem jeden komponent, a potem po zainstalowaniu kolejnych wróciłem do tamtego i go odinstalowałem. Czy pliki, które przywrócił instalator uwzględniają ewentualne zmiany w nich z wcześniejszych modów? Nic się nie sknoci?

Czy pliki, które przywrócił instalator uwzględniają ewentualne zmiany w nich z wcześniejszych modów?

Przywróci.

Jeśli chodzi o bugi z moda scs to to było coś takiego

"target bytes don't match. Aborting ..."

Nie pamiętam więcej i nie chcę próbować insatlować jeszcze raz żeby nic nie zepsuć

Edit: Ok, zainstalowałem wszystkie mody, i wszystko fajnie gdyby nie to, że kogo nie zrobie to każdy ma avatar łotrzyka (ale tylko na ekranie gry, w paperdoll jest normalnie)

edit2: W modzie BG2UB jest komponent "Restored Bhaalspawn Powers, by David Gaider" który dodaje usunięte moce dostępne w tronie bhaala. Wg opisu pierwsza moc powinna się pojawić po przejściu 1 próby w sferze. Próbę przeszedłem i nic
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mkulturalnik.xlx.pl
  •