AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Jak pamiętacie moję sesje (lub nie) Unlimited Lights przed i po. Z chęcia bym coś poprowadził , jestem oczywiscie chętny na wasze propozycje i wnioski. A co do mojej wygląda tak:
Mechanika z woda, akurat ta z wampira maskarady idealnie wpasuje się w całą sesje postową. Jest 9 współczynników które kapitalnie odwzorowują postać. Plus rozpiska umiejętności. Chociaż wiadomo nie możemy zapomnieć o ważniejszym aspekcie czyli historii itp.
A co do świata, proponuje warhammera. Z tym że wrzuconego bardziej w realia historyczne. Kwit wieku krucjat, wojny religijne, ciemnota, i wojna o władzę. Więc w historii postaci trzeba by wrzucić też coś o jej statusie społecznym, rodzinie i innych rzeczach o których ludzie zazwyczaj zapominają . Co do magii i innych pierdółek oczywiście jej nie wykluczam jednak pamiętajcie o realiach to nie dnd gildie magów nie istnieją. Dotyczy to oczywiście innych ,,heroic'' organizacji. Tak ,że nastawiając się na sesje od razu mówię cechuję raczej mądrą sesje i uczulam na nieprzemyślane ruchy, nie liczcie na questy w karczmie . Co do ras takowych ... nie ma. Choć oczywiście zostawiam to pod waszą rozwagę, jak i wszystko inne. Klasy normalnie z warhammera.
Mimo, iż szczerze wątpię, by kolejna sesja się utrzymała, to jako pełen optymizmu osobnik wierzę w twoje umiejętności i zaangażowanie swoje oraz solidnych graczy. Jestem jak najbardziej zainteresowany. Sesja w świecie fantastyki jest zawsze mile widziana, aczkolwiek wątek czysto historyczny będzie czymś, może to zabrzmi komicznie, świeżym. Zwłaszcza, jeżeli zainteresowanie i budowanie odpowiednich realiów będzie na wysokim poziomie.
Osobiście proponowałbym storytelling, czyli gawędziarstwo z dozą wolność dla graczy, by wpisy nie były jednolinijkowe, a treść mizerna. Każdy mógłby opisać dokładnie szereg akcji i własne przemyślenia co tworzyłoby przyjemną atmosferę... Mam też nadzieję, iż nasi studenci, choć posiadający niewiele czasu, skuszą się na zabawę. Zagrałbym chętnie w towarzystwie "starej gwardii", Witka, Gawa, Wodza, Yarpa i Yaka.
Wątek historyczny jest, i nie bójta sie bo dobrze go wykorzystam . Zamiast właśnie całej watachy elfów i krasnali. Akcja będzie się toczyć na przełomie 15-16 wieku. Ulepszona broń, nikt nie zabroni wam się bawić muszkietem tutaj podobnie wszystko jak w warhamerze. Z tym że jako takiego ,,chaosu'' jaki tam jest nie ma. Ani żadnych większych dziwnych istot i wynaturzeń. Co do magii to czy ją wrzucać czy nie to już zależy od chętnych . Druga sprawa Dzwonsson jasne że będzie storytelling, co do statystyk postaci to one raczej bedą potrzebne do określenia w czym postać jest dobra a w czym nie. A co do klas z warhammera, one są jakby wątkiem społecznym. Czyli jeżeli wasza postać była szczurołapem logiczne że będzie miała inny poziom społeczny niż typowy szlachcic. Pamiętajmy że to są właśnie takie czasy, zwykły kmieć przecież nie będzie nawet próbował rozmawiać z jakimś panem ziemskim ty na ty. Rycerstwo,Szlachta,Kościół wszystkie te organizacje tak jak i cały ustrój społeczny właśnie chce zaczerpnąć. Dlatego ważne jest skąd wasza postać się wywodzi.
Jak zrobić postać? Nic prostszego.
Atrybuty Fizyczne:
Siła
Zręczność
Wytrzymałość
Atrybuty Społeczne:
Charyzma
Oddziaływanie
Wygląd
Atrybuty Mentalne:
Percepcja
Inteligencja
Spryt
Opisy wszystkich macie na stronie : Opisy
Wszystkie oczywiście cechy macie na poziomie 1. Teraz pozostają wam do rozdzielenia punkty 5,3,1 Nie da się ich podzielić i jeżeli zdecydujecie się na atrybuty np społeczne musicie wydać tam 5 punktów. Każdy punkt to jeden poziom , czyli na 1 już macie dodacie jeden macie drugi.
Co do tego kim była wasza postać zanim .... dołączyła gdzie dołączyła Ale to dowiecie sie w swoim czasie. Oczywiście dla każdej postaci planuje osobne wprowadzenie chyba że dwójka graczy będzie się jakoś łączyć ale to już zostawiam sobie do oceny.
Kim była za nim? No właśnie kim była? To już popis do histori postaci, uwzględnijcie jednak najważniejszą rzecz warstwę społeczną z której się wywodzi. Czy była Szlachcicem, Mieszczaninem,Osobą Kościelną,Rycerzem,Wyrzutkiem czy tez kupcem na dorobku. Istotna i ważna to rzecz.
Gdy już to obmyślicie teraz prosto ruszyć dalej. Postać przecież nie koniecznie musiała być rycerzem mogła równie dobrze być czyimś giermkiem, ta samo za szlachcicem podupadły stary kanciarz który kupił tytuł, czy też z jakiejś znanej rodziny? Pod mieszczanina wrzucam wszystkich ,,zwykłych'' mieszkańców jak i ,,niezwykłych''. Cyrkowiec raczej będzie wyrzutkiem niż mieszczaninem związane to jest z jego brakiem przynależności do miasta. W razie jakichkolwiek pytań piszta.
A po wszystkim za i przeciw stanęło tak :
System tworzenia postaci Warhammer 1 Edycja, Tak samo z klasami itp.
Świat ten co powyżej, wyłączając elfy krasnale, i wszelakie potwory.
Hm.. Chętnie dołączę, w naiwnej nadziei, że pogramy nieco dłużej. Czy ktoś poza Dzwonsson'em jeszcze się zgłosił?
no to nie jest źle Już mamy 4 osoby. Dzwonsson i GM napiszcie do mnie na gg bo nie mam z wami kontaktu to wam wytłumaczę więcej co i jak. Co do moich oczekiwań to też myślę że pogramy jak się uda dosyć długo. Pozostaje kwestia rozstrzygnięcia jak piszemy, bo co do świata i systemu mniemam że się zgadzacie? Skoro nikt nie pisał coś więcej o zmianach.
Jeżeli dobrze zrozumiałem twoje intencje i światem w jakim będzie się toczyć rozgrywka będzie Europa przełomu XV i XVI wieku, to nie widzę przeciwskazań, wręcz przeciwnie, jestem gorącym zwolennikiem takiego rozwiązania.