AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Witam
Aktualnie przetłumaczyłem niemal wszystkie pliki *.d (pozostał tylko jeden z rozmową z drowami) i część itemów, czarów z pliku ab.tp2 (143kb)
Oto jak wystlizowałem rozmowę z królem krasnoludków:
(mam też problem z jednym zdaniem - wyboldowałem)
BEGIN ~CMKING~
IF ~NumTimesTalkedTo(0)~ THEN BEGIN 0 // from:
SAY ~Witojcie podróżnicy, czy młogę zająć wam chwilkę?~ /* #34789 */
IF ~~ THEN REPLY ~Aktualnie jesteśmy zbyt zajęci Wasza Wysokość.~ /* #34799 */ GOTO 1
IF ~~ THEN REPLY ~Jasna sprawa, czego potrzebujesz?~ /* #34800 */ GOTO 2
END
IF ~~ THEN BEGIN 1 // from: 0.0
SAY ~W porzołdku, widzę, że nie interesują wos złote krołżki .~ /* #34790 */
IF ~~ THEN DO ~SetNumTimesTalkedTo(0)
~ EXIT
END
IF ~~ THEN BEGIN 2 // from: 0.1
SAY ~Dawno temu mój klan zamieszkiwoł Niższą Głębię Dorna. Bardzo mała garstka z nas przeżyła inwazję tych *spluwa* orków. Zostawiliśmy za sobą wiele cennych dla nas przedmiotów. Jak zdołżyłeś zauważyć, Głębia jest zrujnowana i zajęta przez łoddziały zła, a wśród tychże ruin leży bardzo ważna dla mnie pamiołtka rodzinna, która nie powinna być w rękach złych istot. To korona, którom dał mi mój staruszek i chcem jom odzyskać. Mógłbyś nam pomóc?~ /* #34791 */
IF ~~ THEN REPLY ~Wybacz, mamy teraz inne, ważniejsze sprawy na głowie. Może innym razem.~ /* #34801 */ GOTO 3
IF ~~ THEN REPLY ~Zaszczytem dla nas będzie, jeśli będziemy mogli ci pomóc wasza wysokość. Gdzie znajdę tę pamiątkę rodzinną?~ /* #34802 */ DO ~SetGlobal("King_Crown","GLOBAL",1)~ GOTO 4
END
IF ~~ THEN BEGIN 3 // from: 2.0
SAY ~W porzołdku, ale jeśli zmienjicie zdanie to wiecie gdzie mnie szukać.~ /* #34792 */
IF ~~ THEN DO ~SetNumTimesTalkedTo(0)
~ EXIT
END
IF ~~ THEN BEGIN 4 // from: 2.1
SAY ~Nigdyś była umieszczona w komnatach królewskich na trzecim piętrze Pałacu - tam widziałem ją ostatni raz. Mam nadzieję, że jej nie sprzedali. [b]Such fine dwarf craftsmanship does not deserve to be pawned off by these foul thieves[/b]. Oby wciąż tam była.~ /* #34793 */
IF ~~ THEN REPLY ~Bez obaw Królu. Odzyskamy twoją pamiątkę. Niebawem wrócimy.~ /* #34803 */ EXIT
END
IF ~NumTimesTalkedToGT(0)~ THEN BEGIN 5 // from:
SAY ~Ah, widzę, że już wróciliście. Znaleźliście moją pamiątkę rodzinną?~ /* #34794 */
IF ~!Global("King_Crown","GLOBAL",2)~ THEN REPLY ~Nie, ale wciąż jej szukamy.~ /* #34804 */ EXIT
IF ~!Global("King_Crown","GLOBAL",2)~ THEN REPLY ~Nie, ale postanowliśmy jednak nie wykonywać twojego głupiego zadania, karzełku.~ /* #34805 */ GOTO 6
IF ~PartyHasItem("icmh01")!Global("King_Crown","GLOBAL",2)~ THEN REPLY ~Tak, ale postanowiliśmy zatrzymać ją dla siebie. Masz coś przeciwko?~ /* #34806 */ GOTO 7
IF ~PartyHasItem("icmh01")!Global("King_Crown","GLOBAL",2)~ THEN REPLY ~Oto Twoja Korona.~ /* #34807 */ DO ~SetGlobal("King_Crown","GLOBAL",2)TakePartyItem("icmh01")AddXPVar("Level_10_Average",0)~ GOTO 8
IF ~Global("King_Crown","GLOBAL",2)~ THEN REPLY ~Nie, po prostu przyszliśmy zobaczyć jak się masz.~ /* #34808 */ GOTO 9
END
IF ~~ THEN BEGIN 6 // from: 5.1
SAY ~Śmjecie mnje obrażać? Strażnicy, nauczcie ich dobrych manier!~ /* #34795 */
IF ~~ THEN DO ~ChangeEnemyAlly(Myself,EVILCUTOFF)
Enemy()
Attack(NearestEnemyOf(Myself))~ EXIT
END
IF ~~ THEN BEGIN 7 // from: 5.2
SAY ~Jesteście złodziejaszkami? Wasze kłości winny zostać zakopane głęboko w śniegach Północy! Strażnicy, zabić tych głupców!~ /* #34796 */
IF ~~ THEN DO ~ChangeEnemyAlly(Myself,EVILCUTOFF)
Enemy()
Attack(NearestEnemyOf(Myself))~ EXIT
END
IF ~~ THEN BEGIN 8 // from: 5.3
SAY ~Niech Moradin wos błogosłowi podróżnicy.~ /* #34797 */
IF ~~ THEN REPLY ~Przyjemność po naszej stronie Wasza Wysokość.~ /* #34809 */ DO ~GivePartyGold(12000)~ EXIT
END
IF ~~ THEN BEGIN 9 // from: 5.4
SAY ~Ano, czujem się świetnie, dziękujem wam.~ /* #34798 */
IF ~~ THEN EXIT
END
Such fine dwarf craftsmanship does not deserve to be pawned off by these foul thieves
Tak świetne (w dawnym znaczeniu tego słowa, ewentualnie mozna dac: doskonałe, wspaniałe) krasnoludzkie rękodzieło (arcydzieło) nie zasługuje na to, by rozporządzały nim (posiadały go) te śmierdzące złodzieje (lepiej brzmi ImHO uprzedmiotowienie i pewna pogarda, niż poprawniejsza językowo wersja rozporządzali nim ci śmierdzący złodzieje)
Nie mam przed oczyma oryginału a i nie grałem, ale mam spore obiekcje co to Twojej stylizacji alem nigdy nie spotkał oł jako substytut ą napomknął -> napomnknoł, rozmawiają - rozmawiajo, mówio, zdążyłes -> zdonżyłeś (raczej idzie w tę stronę - wzmacniania nosowego bodaj n), tak naprawdę w wymowie między ą a oł nie ma w jezyku potocznym wielkiej różnicy, i tylko dziwnie to wygląda...
I jeśli masz łoddziały zła to nieodzowne staje się użycie łorków itd.
Bez obrazy ale dla mnie bardziej to zakrawa na wieśniaka niz krasnoluda...
Mam nadzieję, że wybaczycie mi tę drobną ingerencję
Bez obrazy ale dla mnie bardziej to zakrawa na wieśniaka niz krasnoluda...
Wiem, wiem, już Yarpen mi to wytłumaczył...
Ingerencja nie przeszkadza, chociaż dziwi mnie fakt, że masz dostęp do tego forum. Chociaż niewiele się obecnie na nim dzieje. Sneaky Boy!
Stylizacja jest be. Odpowiedzią na pytanie czemu jest: bo przez całą grę nie napotykamy stylizowanego tekstu, więc aby zachować spójność między elementami nie-moda i moda, należałoby to znormalizować.
Ingerencja nie przeszkadza, chociaż dziwi mnie fakt, że masz dostęp do tego forum.
Pech. Powiedziałbym wina Seraphe'a, bo szasta(ł) rangami i członkostwem w grupie. Zresztą - tak nieco niecnie i haniebie jest coś samemu ukrywać, a drugim zaglądać przez ramię co tez tam czynią;)...
należałoby to znormalizować
I tak też zrobię. Dziś postaram się wrzucić wersję 2 tego pliku.
Nie mamy zbytnio co ukrywać. A bardziej niż przed Tobą, jest to obrona przed userami Ale nie obrazisz się, dasz nam trochę prywatności? Lubię z Serafim robić dziwne rzeczy sam na sam (podwiązujemy sobie pięty do tyłków i tak skaczemy po tym forum).