AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
No właśnie, jak to jest u was z graniem podklasami z modów ?
Szczerze przyznam się, że zawsze grałem tylko tymi z oryginału,
a dosłownie niedawno odkryłem smaczki związane z graniem podklasami z modów.
W ogóle to na mody z nowymi podklasami trafiłem zupełnie przypadkowo, bo były w edycji Baldurka, którą mam.
Są tam takie klasy np. Oprych, Smokobójca (Smokojebca :P), Szermierz, Legionista i jeszcze trochę innych.
Zauważyłem jednak również wiele błędów np. Niedziałająca pieśń "Pieśniarza Czarów", czy choćby wybór innych dobrych charakterów u jednego z nowych paladynów,
choć w opisie pisze, że można wybrać tylko praworządny dobry.
Nie rozumiem, jak można umieszczać w komercyjnych wersjach spierniczone mody. :\
Jakie podklasy preferujecie, czym się kierujecie podczas wyboru
i czy znacie może jeszcze jakieś ciekawe ?
Ja osobiście jestem bardzo nastawiony na klimat, nie kręci mnie gra po to, żeby osiągać jakieś hiper uber jebczyste skille, a po to by się wczuć w klimat fantasy, dlatego często robiłem sobie pozornie głupie postaci, typu Błazna, czy jakiegoś zabójcy, który w sumie dobry jest jako klimatyczna postać, ale poza tym, to nawet to jego 7x nóż w plecy wcale rewelacyjny nie jest w zetknięciu z -2 pełną płytową zbroją. No i tak jak opisałem jak widzę klimatyczną postać zastanawia mnie, czy Wy znacie może mody z klimatycznymi podklasami.
Pzdr.
Ja nie grywam z podklasami. Naprawdę mało jest takich, które były by wystarczająco interesujące, żeby się za nie zabrać. Większość to po prostu zlepek standardowych zalet i wad z paroma umiejętnościami. Zazwyczaj gram z tymi standardowymi, aaaale, jest jeden taki, który mi się bardzo spodobał - Geomantic Sorcerer. To takie połączenie czarownika z druidem, część czarów druida przechodzi do księgi maga, a do tego pojawia się kilka zupełnie nowych zaklęć i umiejętności. Bajka, bardzo przyjemnie się grało. (Tutaj podziękowania dla Fireny, która uświadomiła mi istnienie tej podklasy )
No niby to faktycznie takie zlepki, ale można zauważyć w nich pewne newsy, co w sumie urozmaica całą grę.
Tak jak w życiu każdy jest inny, tak i każdy np. złodzieje w BG powinni być inni, czyli powinna być różnorodność skilli, choćby miałoby objawiać się to w nowych podklasach.
Z tych nowych podklas, które widziałem najbardziej przypadły mido gustu;
- Ekspert - prawdziwy znawca zamków.
- Oprych - to jest ciekawa podklasa, bo właśnie oprychów i bandytów pełno jest w BG, to czemu jednym nie zagrać ?
- Skrytobójca (Skrytojebca :P) - ulepszona zdecydowanie wersja zabójcy, choć wada jest taka, że gdzieś mu znika broń podczas używania ataku skrytobójcy, który dosłownie zabija wroga, jeżeli nie powiedzie mu się rzut obronny.
- Obieżyświat- tu mi się podoba w tym łowcy, że ma dużą wiedzę i z jakiejś paki ustawia się mu mądrość na 25, kiedy da się mu mądrość podczas tworzenia na 18, co jest wadą moda, ale za to bardzo fajną i to bez używania shadowkeepera, co sprawia, że rzuty obronne zawsze się powodzą. Poza tym prawie się nie różni od normalnego Łowcy. A i wbrew pozorom nie ma to zastosowania do czarów - nie używa ich. :)
- Fanatyk - Ten paladyn, jakoś nie jest jakiś wyjątkowy, dobry na kapłanów, ale oczywiście chodzi mi o klimat. Nikt z was nie miał ochoty zagrać fanatycznym paladynem ?
No, ale Viconia musi spłonąć na stosie, fanatyk wszak to fanatyk. :)
- Oszust - Ciekawy bard, bardzo klimatyczne. Dla mnie bard to była zawsze postać nie do walki, a dla klimatu; postać, która ciągle się kręci przy boku drużyny racząc ją swoją poezją i wiedzą.
Tak naprawdę to ja nigdy nie uznawałem barda jako kogoś do walki, a zdecydowanie bardziej jako psa, towarzysza, czy też kulę u nogi. :)
- Szermierz - Taki złoty środek między Kensai, a zwykłym wojownikiem. Szermierz wolniej dostaje plusy do trafień i obrażeń, ale może nosić zbroje od skórzanych do paskowych, oraz bransolety. Może używać tylko jednej broni, ale to w sumie tworzy klimat. Szermierz pasuje w końcu do kogoś, kto ciosa jednym mieczykiem, a do tego jeśli ktoś chce, zawsze może go zdualować tak jak Kensai'a. :)
- Odtrącony - A to taki dla mnie own. Jest inny, bo chyba jeszcze nie było kolesia, który zamieniałby się na 15 poziomie w nieumarłego. Klimacik, nie ? Jest to Exdruid, co jest kolejnym ciekawym dodatkiem. :)
A to tylko moi ulubieńcy, bo jest ich więcej, a których znacie jeszcze zapewne więcej,
dlatego mnie interesuje, co Wy jeszcze możecie mi poradzić. :)
- Odtrącony - A to taki dla mnie own. Jest inny, bo chyba jeszcze nie było kolesia, który zamieniałby się na 15 poziomie w nieumarłego. Klimacik, nie ? Jest to Exdruid, co jest kolejnym ciekawym dodatkiem.
Zaintrygowała mnie ta podklasa , jesli mozesz podaj link do moda z ta postacia ew wyslij na e-mail (mariusz_gaara@tlen.pl)
Edit: a z podklas z modow lubie :
Astralnego wojownika- przamiana w demona miodzio
Spellshapera- lubie dzika magie a tu jest to dosc ciekawie zrobione
Ten mod zdaje mi się, że jest na tej stronie, to nic innego jak "Divine Remix". :)
Ja nie musiałem tego ściągać, bo każdy kto ma Sagę z Extra Klasyki,
czy Kolekcji Klasyki ma ten i inne mody dołączone, ale nie wiem już z której to płyty brałem, bo mam obydwa wydania. :P
No, ale najprościej będzie ściągnąć to stąd: http://bg2.gram.pl/artykul328.htm
Na bank tam jest, a do tego inne naprawdę ciekawe podklasy. :)
Ta podklasa to ewidentny strzał w dziesiątkę, bo ilu to nie chciało pochodzić nieumarłą la zombi istotą ? :)
Hmm... ciekawe jak by wyglądała nieumarła zombi laska. :P
I jeszcze bardzo ważna rzecz,piej wspomnieć tak wszelki wypadek dla tych co niewiedzą;
podczas instalacji wyskakuje między innymi pytanie, czy chce się usuną poprzednie klasy,
więc lepiej czytać uważnie pytania, a nie ciągle wciskać " Y " i później się dziwić. :)
- Obieżyświat- tu mi się podoba w tym łowcy, że ma dużą wiedzę i z jakiejś paki ustawia się mu mądrość na 25, kiedy da się mu mądrość podczas tworzenia na 18, co jest wadą moda, ale za to bardzo fajną i to bez używania shadowkeepera, co sprawia, że rzuty obronne zawsze się powodzą. Poza tym prawie się nie różni od normalnego Łowcy. A i wbrew pozorom nie ma to zastosowania do czarów - nie używa ich. Mądrość nie wpływa na rzuty obronne.
Częściej się powodzą, a postać ewidentnie zauważyłem, że kiedy pierwszy raz zamienia się w zabójcę, szybciej wychodzi z szału. :)
Poza tym cyferki w rzutach obronnych się nie zmieniają, ale ja osobiście zauważyłem,
że rzuty obronne częściej wychodzą, niż u postaci o mniejszej mądrości.
Poza tym to nawet piszą o tym w internecie, poszukaj sobie. :)
Ale Koniec Offa, interesują mnie podklasy. :)
Heh, a gdzie chcesz szukać informacji o tym, że mądrość nie wpływa na rzuty obronne, jak nie na oficjalnym forum BG2, na którym właśnie jesteś? Gdzie mamy szukać?
Mądrość nie ma wpływy, Twoje spostrzeżenia nie oszukają mechaniki BG, to musiał być zwyczajny zbieg okoliczności i uwierz, że wiemy co mówimy
Kiedyś takie info znalazłem na jakiejś stronie o BG2, która też była oficjalna (a może nie ? hmm, no nie ważne dawno to było), ale została zamknięta,
jak ona to się nazywała ? No nie pamiętam, no i na innych, też coś takiego było gadane. Wiecie, co wiecie, dokładnie. ;p
No, ale fakt mogę się mylić, no ale i wy możecie nie być doinformowani.
No, ale panowie, to na priv jak już,
bo się nigdy nie dowiem o tych modach, najlepiej po polsku.
Ja sam nie wiem, które z tych na tej stronie dodają podklasy,
poza Divine Remix. :/
uwierz, że wiemy co mówimy
Szczególnie Vinci. Myślisz, że skąd wziął się tekst "O, Dziecię Bhaala się przebudziło" w BG2? To powiedział lekarz na porodówce przy narodzinach Vince'a . On ma BG we krwi
Temat wpływu mądrości na rzuty obronne jest bardzo dyskusyjny i tu zaznaczam,
że to już właśnie na inny temat.
http://tawernabg.fm.interia.pl/bg2postac.htm
http://www.strefarpg.pl/B...echy-a1450.html
http://crpg.iml.pl/baldur...gry-magiem/677a
Trochę mniej ignorancji i wyszukiwarki, mogą być google. ;p
Kto wie, może coś w tym jest, w każdym razie, kiedy grałem "Obieżyświatem" z tą całą mądrością 25 co chwilę mi wyskakiwało,
że został wykonany rzut obronny.
No i trochę więcej skupienia na Temacie również proszę. Ehh. :\
Co do podklas: Racja żeby sie bawić w podklasy trzeba choć raz przejść grę. Możesz sobie ściągnąć Astral Warriora naprawde polecam bo wady są takie że można bez nich łatwo a przyjemnie grać:
Astralny Skok: Jednym teleportem możesz przejść cała mape a to nie są małe odległości jak mówią na WR
Obrona portalem przyda się zawsze i wszędzie.
Astralna postać/Przenikający wzrok/Eteryczność jak wyżej
Miłe dodatki typu asstralne ostrze i przywołanie pantery.
Super wg. mnie.
Co do wad
Katany po pierwsze można grać tylko nimi i 'rozchłeptywać' co drugiego przeciwnika
Mieczów długich jest na full masz w czym przebierać
Ograniczenia kensaia nie istnieją naprawde ( może używać zbroi bransolet) Jedynie nie może dodać punktów w broniach dystansowych. Ale woj i tak nie strzela tylko wali wręcz więc.....
A ten Astralny wojownik jest tutaj dostępny na stronce ?
Tak jakby wchodzisz w 'zakładke' wieża ramazitha(?) wchodzisz w zakładke mody potem klikasz Mody do BG2 i znajdujesz na poczatku listy modów Astral Warrior.
A tak na samym początku faktycznie. hehe ^^'
Takie coś, a umknie Divine Remix znalazłem bez problemu, a tego nie zauważyłem.
Coś jeszcze ludzie ? :)
Trochę mniej ignorancji i wyszukiwarki, mogą być google. ;p
Kto wie, może coś w tym jest, w każdym razie, kiedy grałem "Obieżyświatem" z tą całą mądrością 25 co chwilę mi wyskakiwało,
że został wykonany rzut obronny.
Jakbyś miał trochę mniej ignorancji, to byś wiedział kim jest Vinci, Kinsky itd. Jak nie wierzysz, zrób sobie dwie postacie - z mądrością 3 i z mądrością 18, a potem sprawdź rzuty obronne na karcie postaci.
Królową Elżbietą ? Potomkiem Kolumba ? Czcigodnym synem Napoleona ?
Czy może moderatorem, któremu również się należy nieuzasadniony szacunek, uwielbienie + lizanie czterech liter ?
Liczy się jedno - równowaga. ;p
No i żeby była jasność; nie chodzi mi o to, że rzuty obronne się polepszają,
a jedynie o to, że częściej się powodzą w tej skali jaka jest u określonej postaci.
Takie mam wrażenie i o to może właśnie chodzi w tej całej plotce z mądrością w BG.
Chcecie toczyć spory o to,to może załóżcie o tym temat, w tym się rozmawia o modach podklas. ;p
Ciągły offtop jest niefajny, bonie chciałem rozmawiać o mądrości, a tych modach.
No to co z tymi modami ? :)
No i żeby była jasność; nie chodzi mi o to, że rzuty obronne się polepszają, a jedynie o to, że częściej się powodzą w tej skali jaka jest u określonej postaci. Takie mam wrażenie i o to może właśnie chodzi w tej całej plotce z mądrością w BG.
Fajnie, że masz takie wrażenie, ale od nic tego nie stanie się prawdą. Plotka natomiast wzięła się stąd, że w zasadach "papierowej" 2. edycji mądrość faktycznie ulepsza rzuty (i daje jeszcze jakieś bajery).
Co do podklas, to przyjrzyj się morituriemu. Nie grałem nim, ale wygląda ciekawie, głównie ze względu na to, że rozwija się przez całą grę.
Królową Elżbietą ? Potomkiem Kolumba ? Czcigodnym synem Napoleona ?
Czy może moderatorem, któremu również się należy nieuzasadniony szacunek, uwielbienie + lizanie czterech liter ? Nie chodzi o żadne lizanie, tylko o prawdę. To są ludzie, którzy przeszli BG niezliczoną ilość razy w przeróżnych konfiguracjach. Często przeglądają zasoby gry za pomocą specjalnych programów, znają się na mechanice, niektórzy tworzą mody.
Fajnie, że masz takie wrażenie, ale od nic tego nie stanie się prawdą. Plotka natomiast wzięła się stąd, że w zasadach "papierowej" 2. edycji mądrość faktycznie ulepsza rzuty (i daje jeszcze jakieś bajery).
Co do podklas, to przyjrzyj się morituriemu. Nie grałem nim, ale wygląda ciekawie, głównie ze względu na to, że rozwija się przez całą grę.
No, to wszystko jasne skąd to się wzięło.
Ten koleżka z moda, którego podałeś już raczej nie ma na tej stronie, prawda ?
Bo nie widzę.
Poza tym jak wspomniałem ten zabójca; sprawdź sam raz jedną postacią o niskiej mądrości,
a raz tą o wysokim wskaźniku, jestem pewny, że zauważysz tą różnice jak ja w czasie trwania szału, ile zajmie czasu wyjście z szału temu o wyższej mądrości.
a co ma tam jakis szal do rzutow obronnych?
Aaaa :)
A co ma rozmowa o mądrości do tematu o modach ?
Jak na razie to o jakichś modach napisały może dwie osoby, a temat już ma dwie strony, głównie offtopów.
Chcecie poruszać dalej temat mądrości w BG2, to polecam założyć inny temat.
mianowicie częściej wyskakiwały mi napiski, że został wykonany rzut obronny i to jeden za drugim, choć wcale nie były w przypadku grania człowiekiem wcale takie zachwycające, bo ludzie generalnie mają bardzo skromne te rzuty w porównaniu z innymi rasami
Może miałeś dobre itemy?
To tak jakbyś jechał pociągiem i się kłócił że to krajobraz się przesuwa bo masz takie wrażenie I jeszcze powołujesz się na jakieś prehistoryczne strony, buu! Buuu!
Jak na razie to o jakichś modach napisały może dwie osoby, a temat już ma dwie strony, głównie offtopów.
Ano ano - nie od dziś powtarzam, że odkąd zmieniła się tu moderacja poziom forum bardzo spadł
dobrze że się czasem udzielam i go podnoszę!
http://www.sorcerers.net/...G2/morituri.zip
Tu masz morituriego, rzeczywiście świetna klasa jedna z niewielu nie-baldurowych jakimi grałem - naprawdę warto! Choć pod koniec trochę przepakowany, nawet na utrudniaczach
Tak są tacy co przeszli BG wiele razy, ale czy skupiali się na czymś tak nieistotnym ich zdaniem jak mądrość ?
Oczywiście. Jak i nad każdym innym aspektem gry. Żeby stwierdzić, że coś jest w grze nieistotne, trzeba to najpierw zbadać, prawda?
Chcecie poruszać dalej temat mądrości w BG2, to polecam założyć inny temat.
Sam zacząłeś, temat mądrości był tu już poruszany, stąd sprzeciwy . O mądrości i jej rzekomym wpływie na rzuty bronne jest napisane i w instrukcji i w samej grze w opisie cechy, ale empirycznie przez tutejszych znawców (i wcale nie mówię o sobie) udowodniono, że nie ma ona najmniejszego znaczenia.
Nie ma to na pewno żadnego podłoża osobistego (bo i skąd), zwyczajnie chcemy Cię wyprowadzić z błędu, szczególnie, że jak Gaw wspomniał powołujesz się min. na stronę nieaktualizowaną od 5 lat
Co do samych podklas, styczność miałem (chyba) tylko z Wojownikiem Kufla Piwa, ale nie przypadł mi do gustu. Ogólnie uważam, że co najlepsze w podklasach osiągnęli sami twórcy BG. Dodawanie nowych podklas kojarzy mi się z dosypywaniem cukru do - i tak już pysznego tortu waniliowego. Można, ale po co?
Sam zacząłeś, temat mądrości był tu już poruszany, stąd sprzeciwy
Ja tylko napisałem coś w zdaniu, co rozpętało iście faceplamową rozmowę o rzeczach od rzeczy.
Całą burzę rozpętał tak naprawdę Saiya-jin, choć w sumie moja wina, że odpisałem, ale teraz ni chuu, nie odpiszę na podobny post, bo to doprowadza do takich sytuacji, a nie o to chodziło.
Zabójca? Ten standardowy? On nie wpada w szał, chyba, że przez jakiś przedmiot z klątwą. Inna sprawa, że jeśli grałeś z jakąś podklasą zabójcy z modyfikacji, to autor moda mógł po prostu dodać warunki mądrości, które w zależności od jej poziomu rzucą na postać szał o różnej długości i to nie ma nic do premii do rzutów obronnych. To tak jak z zaklęciem Życzenie i Ograniczone życzenie - mądrość ma wpływ na to jaki uzyskamy efekt, albo tak samo, jak w Labiryncie, przy którym czas wydostania się z niego jest uzależniony od inteligencji. Mogłeś też zagrać z modem, który dodaje podklasie takie właśnie związane z charyzmą właściwości, ale ponownie nijak ma się to do mechaniki.
A nie chodziło mu czasem o przemianę w zabójcę w Czarowięzach?
Hmm... w ogóle żaden mod z tej stronki nie chce mi się nawet ściągnąć, ciągle mi wyskakują infa,
że nie ma takich stron, czy coś w tym stylu. :\
Serwer nam przenoszą, trąbię o tym w kilku wątkach... Odrobina cierpliwości i wszystko wróci do normy...
Oh, a już poznajdowałem tu właśnie wszystkie interesujące mnie mody.
Przede wszystkim interesują mnie podatkowe podklasy i NPC,
do utrudniaczy jestem za cienki chyba, że można w nie grać na "łatwym" poziomie trudności. :P
Znalazłem tu mod z nieumarłą bardką, a myślałem, że tylko "Odtrącony" może być nieumarłym. :)
Fajnie by było, gdyby był jeszcze mod na granie kimś w rodzaju blada, czy jak to w jednym anime "Vampire Hunter D" Danpilem pół-wampirem, albo nawet i wampirem i nie chodzi mi o Valen,
ale granie taką postacią. :)
OWNED.
Jakby coś, dodam, że pan na początku tematu nie mówił o DIVINE REMIXES tylko o moim PALADIN OF FAERUN KITPACK (i momentami też o Enhanced BG2 bo ja Obieżyświata nie miałem). Jakby coś leżę na ziemi.
Mądrość nie ma wpływu na rzuty obronne, potwierdzone pietnastoma tysiącami testów. Jest za to mod który pozwala mnichowi uzyskać premię do KP dzięki wysokiej mądrości, nietrudna rzecz do zrobienia bo wystarczy zaśmiecić skrypty wykrywaniem mądrości postaci i dawania odpowiednich premii przez .EFF .
Jakbyś miał trochę mniej ignorancji, to byś wiedział kim jest Vinci, Kinsky itd. Jak nie wierzysz, zrób sobie dwie postacie - z mądrością 3 i z mądrością 18, a potem sprawdź rzuty obronne na karcie postaci.
A to ja rzekomo byłem bucem. Panowie Vinci i Kinski owszem, mogli z doświadczenia stwierdzić, czy premia zachodzi czy nie - ale podawanie takich odkryć jako autorytetów jest zabawne. Raczej bym się skłaniał ku stwierdzeniu, że potwierdził to Avenger. Jakbyś nie wiedział, można wprowadzić premie nieuwzględniane w Karcie Postaci, powinno się patrzeć na dokładne rzuty. Ale to tylko moje zdanie. Ty/Wy, wiecie lepiej
Co do innych modów z podklasami, polecam osobiście Song and Silence (kilka świetnych podklas dla złodziei oraz bardów) Sword and Fist (to samo dla wojowników) i Six's Kitpack.
Jakbyś nie wiedział, można wprowadzić premie nieuwzględniane w Karcie Postaci, powinno się patrzeć na dokładne rzuty. Ale to tylko moje zdanie. Ty/Wy, wiecie lepiej Wiem, ale wiem też, że:
Niby brzmi tak samo ale Ty ufasz temu, że ktoś coś kiedyś napisał, ja wolę to
http://forums.gibberlings...20&showforum=54
A tam nie pisze ktoś i kiedyś?
Yarpenowi chyba idzie o to, że sam se sprawdza edytorami
Jakby coś, dodam, że pan na początku tematu nie mówił o DIVINE REMIXES tylko o moim PALADIN OF FAERUN KITPACK (i momentami też o Enhanced BG2 bo ja Obieżyświata nie miałem). Jakby coś leżę na ziemi.
Ta racja, pomyliłem mody, Odtrącony jest w PALADIN OF FAERUN KITPACK
A Obieżyświat najwyraźniej w tym drugim. Mam zainstalowane różne mody z podklasami i poprawkami, więc myli mi się i sam nie wiem dokładnie gdzie co jest, ale ten Odtrącony jest właśnie w PALADIN.
Czy ktoś zna jeszcze jakieś mody na podklasy z poza tej strony ? :)
Ja niestety nie mam się czym już podzielić..
http://modlist.pocketplan...=list&cat_id=27
Szukanie nie boli.
Do tego doczytaj przedwakacyjne newsy, tam znalazły się jeszcze 3-4 dobre podklasy. W tym jedna moja znowu .
Wybacz, jakoś nie domyśliłem się, żeby czytać coś z przed trzech miesięcy. ;p
Ale dzięki za newsa.
O tego mi właśnie chodzi, o tego karalucha co zabija w 3 sek.
LOL
Nie jest wcale taki mocny. Każda główna postać na tym etapie gry powie że to leszcz.