ďťż

AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA

Witajcie.
Ponieważ większość ew. zainteresowanych znajdę tutaj, postanowiłem też tutaj podać kilka istotnych informacji nt wydania nr 3, które aktualnie przygotowuję. Mogą one okazać się szczególnie przydatne twórcom TWM, ponieważ najnowsza wersja będzie zawierała sporo zmian.

Kilka podstawowych:
1. Zamierzam poprawić większość statystyk z powodu rebalansowania i wadliwe opisy przedmiotów (częściowo posiłkując się modem Shinigami), na które wielu narzekało,

2. Także w związku z tym zmieni sie nazewnictwo wielu z przedmiotów występujących w grze, bałagan jest straszny, staram się porządkować pod konkretne typy np. amulety i naszyjniki melduja się do AMULXX zamiast dotychczasowych np. AMULFAIT

3. Przebudowanych zostanie kilka lokacji, graficznie i skryptowo, ale bez renumeracji

4. Staram się podmienić kilka animacji. Dotychczas udało mi się zastąpić paskudnego ghula/ghasta tym z IWD oraz bazyliszka z NWN. Chcę jeszcze wywalić xvarta i wstawić goblina z IWD/BG2 oraz półorka zastapić orkiem z IWD/BG2 oraz zombiaka. W obu wypadkach (i każdym innym) ma to sens, bo animacje z BG1 są prymitywne i wręcz brzydkie oraz te nowe rozszerzałyby możliwości użytkowe postaci - orki i gobliny używają dodatkowo np. łuków i sztyletów.
Jest z tym problem, bo animacje w BG1 mają dziwaczne palety, co powoduje kaszankę przy importowaniu, gdyby ktoś potrafił to obejść, byłbym wdzięczny.

5. Chciałbym również uporządkować czary a raczej BIF pod nazwą "spells", bo DSotSC wpuścił tam koszmarny bałagan, wogóle nie wiadomo który efekt jest używany, a który nie, to samo dotyczy nazw itp. Niestety ograniczony czas może mi kazać odpuścić sobie ten element, poza tym to nie jest moja ulubiona zabawka i wymaga też pogrzebania w skryptach, gdyby postanowić np. wyrzucić kilka przegiętych czarów, a znam takie.
Tu także szukam ew. pomocy.

6. Dojdą jedna lub dwie mapy (no, może 3) - jeszcze nie wiem gdzie, poza tym kilka questów, które nie zdążyły na poprzednie wydanie lub zostaną przywrócone w oparciu o własne "odkrycia" i te podane w UB, ale zgodnie z ich pierwowzorem, a nie swobodną interpretacją.

7. Poprawki w plikach, które - jak słusznie zauważyli twórcy UB - wymagaja tego, ale w wielu wypadkach nie udało im się.

Uwaga: wątek ma charakter techniczny, proszę nie zaśmiecać go niepotrzebnymi komentarzami, uwagami i proroctwami. Odpowiadał będę tylko pod warunkiem, że ma to bezpośredni związek z treścią ww. warunków.

Witajcie, wszyscy, którzy tu zajrzą zarówno w celu usieczenia odwiecznego wroga jak i uzyskania każdej innej informacji o nowej wersji NTotSC.

Mały Faq-off:

1. Nie ma i nie będzie wersji WEiDU, nowa instalacja to 9500 poprawionych/zmienionych itp. plików. Nie ma mowy, bym napisał do tego instalator, ani nie ma mowy, by 700-800 MB plików w tej ilośći siedziało w Override. WEiDU jest ułomne w zakresie zarządzania archiwami BIFF i w tej formie nie nadaje się do tak dużego modułu. Poza tym NT nie było pisane od początku na nim i teraz naprawdę trudno byłoby zrobic to od końca i nie ma takiej potrzeby.

2. Tak, zostaje DSotSC, ale tym razem w mojej autorskiej wersji. Zapewniam, że ciekawszej. Będzie to wciąż ten sam mod, ale podrasowany i przerysowany. Poprawki są skończone.

3. Nowa wersja, oprócz nowych questów będzie również zawierała komplet questów wyciętych, było to zrealizowane częściowo w wersji 2.01, ale teraz będzie prawdziwy full. Takiego czegoś UB nie dorobi się po prostu nigdy. Ta część prac jest zakończona.

4. W sprawie kompatybilności z BGT proszę się zwrócić do SHS. ja tej sprawy nie prowadzę. To znaczy wersja pod BG jest tylko licencjonowana, nie mam na nią wpływu i ogólnie i poza tym nie jestem szczególnie zadowolony z tego, co zrobił SillyBob. Raczej tez nie udzielę zgody na nowa wersję, bo promuję granie w BG 1 na oryginale. Z 1000 i 100 powodów.

5. Piewsza wersja wydana zostanie wraz ze zmienionym systemem broni i delikatnie statystyk i walki. czy się przyjmie zależy od użytkowników. Mi się podoba, ale gusta bywają różne. W związku z tym, dopóki ktoś nie uaktualni plików pozostałych modułów, które dotychczas były kompatybilne z NT moduły te nie będą kompatybilne, nie wyłaczając TWM.
Mimo wszystko prosze też pytać twórców tamtych modów jak sie zapatrują na sprawę. Wiem, że Zed wstępnie wyraził zgodę, jesli będzie chciał, na pewno mu pomogę dostosowac TWM.

6. To, co dodano autorsko do NTotSC v.3 to content, który pierwotnie był przeznaczony dla TWM, ale ponieważ końca nie widać, a ja juz nie chcę oficjalnie pracować na infinity, więc stąd decyzja o nowej wersji. Nie, nigdzie nie idę, po prostu jest sporo nowych gier, dla których bardziej wole poświęcić czas, niestety tenże czas jest dla BG nieubłagany.

Aurelinus


2. Wysoce zalecane byłoby używanie unikalnego prefiksu w plikach np. A# lub coś w tym stylu.

7. Właśnie intrygują mnie to co mówisz o tych odkryciach właśnie. Zarzucisz jakiś przykład? Nie żebym ci nie wierzył, bo po części widziałem proces tworzenia tego UB - pytam z ciekawości.

Poza tym, gdybyś miał jakąś żmudną robotę np. przy przedmiotach - mógłbyś mi rzucić jakąś listę zmian, ja bym sobie rzepkę skrobał, bo mam akurat wolny czas.

2. Wysoce zalecane byłoby używanie unikalnego prefiksu w plikach np. A# lub coś w tym stylu.
No nie wiem, istnieje gdzieś jakaś durna lista zarezerwowanych fixów, nie mam zamiaru brnąć przez tonę takich "rezerw", by znaleźć wolne, to tym bardziej bez sensu.

Prefix to nie taka głupia rzecz. Lista prefixów: http://www.blackwyrmlair.net/prefixes/
Ale trudno by Ci było coś wybrać. Kupa ludzi porezerwowało prefixy by nigdy w życiu nic nie wypuścić. W każdym razie A#, A!, A_, A@, AR i AU są już zarezerwowane.

Zmiany, które zamierzasz wprowadzić są imponujące. Wreszcie NTotSC bez tych mało istotnych, ale mocno irytujących błędzików, przeszkadzających w pełni rozkoszować się Twoim modem. Co do TWM, to "wyrósł" już z koncepcji "poprawiania" NTotSC i powoli zmierza swoją drogą. Ale oczywiście nadal chciałbym, by pozostał kompatybilny z NTotSC.

Cieszę się, że implementujesz patch Shinigamiego. Mam nadzieję, że nie zbytnio wiernie. Jest nieco zbyt łopatologiczny. Szczególnie żal mi "poprawienia" przedmiotów, których opis był pułapką, np. ten amulet "jasnowidzenia", który okazywał się przeklęty i powodował ślepotę. Opracowałem na to swego czasu pewną technologię: przedmiot z fałszywym opisem przy zakładaniu podmienia siebie na przedmiot z właściwym już opisem. W ten sposób przedmiot miałby fałszywy opis tylko do momentu pierwszego użycia, natomiast używanie czaru identyfikacji nie odkrywa jego natury. Metodę przetestowałem w praktyce i działa bezproblemowo z przedmiotami, które mają tylko jeden slot na postaci np. amulet lub płaszcz. Sprawa jest bardziej skomplikowana z pierścieniami i bronią, które można włożyć w więcej niż jeden slot, ale też da radę. Jakbyś chciał, mógłbym zrobić takie trikowe przedmioty, gdybyś przesłał mi listę przedmiotów do przerobienia. Metoda nie wykorzystuje skryptów, więc nie obciąża gry w kwestii płynności.

"Raz na dzień" też da się zrobić, mam opracowaną "technologię", ale wymaga to już posłużenia się skryptami i dodatkowymi trickami typu niewidzialnych potworów.

A propo AR1010 nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć obszaru gdzie indziej, ale plansza została już wykorzystana jako drugi lewel lodowej wyspy w kilku modach, więc raczej jest to już przyjęty standard "z zasiedzenia". Poza BG1-UB i własnym TWM, gdzie dodałem kilka atrakcji, pamiętam przynajmniej jeszcze jeden mod do TUTU gdzie AR1010 zostało wykorzystane identycznie jak w BG1-UB a mod ten powstał jeszcze przed UB.

Przy okazji nowej wersji NTotSC mógłbyś usprawnić kilka questów DSotSC, które trzeba wykonać w określony sposób, inaczej się sypią. Np. po jakie licho następuje przeskok czasowy przy wejściu na planszę z siostrą Jet-Layi i czy nie jest błędem, że pojawia się tylko w pierszą noc po wejściu na planszę, potem już nie. Jak ktoś gra w stylu metodycznego odkrywania plansz i częstego zapisywania gry to jest ugotowany, zanim zauważy. Drugie co mi naprędce przychodzi do głowy to quest z "zielonym smokiem". Jeśli wróci się do zleceniodawcy po zabiciu stwora ale bez przedmiotów z jego legowiska, to ten tego nie zauważa i uparcie żąda zabicia stwora. Wielu graczy myśli, że quest się posypał. Można by dodać dialog nakazujący odnalezienie legowiska czy coś w tym stylu. Takich sytuacji jest zapewne więcej, sam wiesz najlepiej.

PS. Mam skromną nadzieję, że mój post nie zaśmieca tego wątku.


W odpowiedzi na pytanie Zeda - do wersji 3 powstanie specjalna lista questów - z opisem - o ile będę w stanie zlokalizować - co jest powielane w innych modułach (ale na wyjaśnienie sabatu ani solucję nie liczcie). Być może nawet całe DSotSC zostanie zlikwidowane/przebudowane w innej formie - wszystko zależy od czasu wolnego, akurat go mam, ale bez przesady.

Prefix to nie taka głupia rzecz.
Sprawa zamknięta. Nie i nie.

Jakoże jestem z natury upierdliwy i wredny, to dopowiem jeszcze co do prefiksów - jeśli użyłbyś np. #A lub któregoś w tym stylu, to nie byłoby problemów. Bo nawet jeśli już taki jest to istnieje niemal zerowa szansa na to, że jakiś gość z tym prefiksem będzie modował BG1. Koniec pieśni.

Co do zaklęć - to nie ma sprawy. Wydaje mi się, że szczególnie przydatne byłyby zaklęcia druida z IWD1. Bo niestety, ale w całej serii Baldur's Gate druid nie otrzymał prawie żadnego sensownego czaru ofensywnego (chociaż oficjalny podział jest taki, że druid walczy i uzdrawia a kapłan uzdrawia i chroni). Ty się zajmiesz selekcją czarów "na wyciep" czy sam mam to zrobić?

Vlk. Możnaby mu dać jakiś przedmiot w stylu fletu/gwizdka który by piesa przywoływał.

Na koniec. To chujowo się to UB tłumaczyło

Co do zaklęć - to nie ma sprawy. Wydaje mi się, że szczególnie przydatne byłyby zaklęcia druida z IWD1. Bo niestety, ale w całej serii Baldur's Gate druid nie otrzymał prawie żadnego sensownego czaru ofensywnego (chociaż oficjalny podział jest taki, że druid walczy i uzdrawia a kapłan uzdrawia i chroni). Ty się zajmiesz selekcją czarów "na wyciep" czy sam mam to zrobić?
Działaj z moim błogosławieństwem. SPIN800 jest zarezerwowany dla Innate "Przywołanie Wilka Cienia"

Dzisiaj wymyśliłem już kilka prostych zaklęć, zaraz się biorę za ich tworzenie. Przykład zaklęcia maga:


Ciepło (Przemiany)
Poziom: 1
Zasięg: dotyk
Czas działania: 2 rundy
Czas rzucania: 4
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak

Zaklęcie to wywołuje u dotkniętej istoty przypływ kojącego i uspokajającego ciepła. Powoduje to delikatną regenerację ran - po trzy punkty życia w pierwszej i drugiej rundzie. Wadą zaklęcia jest to, że postać pod jego wpływem gorzej walczy przez co otrzymuje karę -1 do trafienia i klasy pancerza.


Poza tym myślę o sprowadzeniu do BG1 takich zaklęć jak:
- Zadawanie lekkich ran
- Odporność
- Regeneracja sił (Wzmocnienie)
- Zbroja śmierci
- Ochrona przed złem, promień 3 metry
- Emocje: Nadzieja, Strach, Rozpacz
- Dzika furia
- Zwierzęce szpony

Poza tym, gdy nauczę się portować animacje, zajmę się ofensywnymi zaklęciami druida.
Część tego co mówisz jest w DSotSC, sprawdź zanim zdublujesz istniejące. Umożliwi to zresztą potem mniej szukania w plikach CRE, ITM i ARE czy gdzie to pochowano i korzystanie z istniejących wpisów do TLK zamiast dopisywania następnych. Mnie się zawsze marzyło, by mag specjalista był rózny jeden od drugiego w sposób wyrażny, tak jak kapłan, druid, paladyn i łowca. paladyn wypada tu najlepiej. Ci ostatni przede wszystkim, bo magixy musza być na tyle silni, by chciało się nimi grać.

Polityka nieingerowania w DSotSC doprowadziła do tego, że w spells1.BIF są pliki typu DEATH SP.SPL itp. syf. w pierwszej kolejności trzeba je wyłapać i zlikwidować. Przywoływanie wilka cienia ma kilka wersji, czynne jest to SPIN800, reszta dead(?).

PS. Korzystaj maxymalnie z istniejących plików i przerabiaj je w pierwszej kolejności.
Nie uważasz, że to wszystko powinno być przebudowane? To byłoby bolesne, ale cię chyba nie ominie. Poza tym, polityka nieingerencji w DSotSC sprawia, że w niektórych questach (Jet'Lya o ile dobrze pamiętam i lokacje z jej zadania) pojawiają się błędy. Wiesz, osobiście wolałbym tworzyć nowe zaklęcia, bo to o wiele przyjemniejsze od sprawdzania już istniejących (zresztą, mam świeżo zainstalowane BGT, pierwszy raz w życiu chciałem zagrać, no i aż żal mi je kasować ).

To o czym mówisz jeżeli chodzi o magów, to kwestia dodania kilku nowych zaklęć które byłyby dostępne tylko dla specjalistów. Dosyć ciekawa sprawa - pogrzebię w podręcznikach do AD&D. Możnaby wrzucić do gry także kilka innych, podręcznikowych poprawek (chociaż dużo już znajduje się w Fields of Death, w które i tak nikt nie gra) np. Wykrycie zła używane dowolną ilość razy dziennie, Zdjęcie choroby u Paladynów; +10% do doświadczenia dla postaci która ma ważne dla klasy cechy powyżej 16 itd.
Można przebudować wszystko, ale zajmie ci to wieki.
Istniejące czary z oryginału zostaw w spokoju, to nie ma sensu, można je tylko delikatnie zmodyfikować pod kątem specjalizacji i efektów.
Magia wprowadzona w DSotSC to jakaś paranoja z kapelusza, oczywiście, że niemal całość jest do wyrzucenia, ale wykopać wszystkie skrypty/dialogi, które je wykorzystują to nie takie proste, dlatego najlepiej korzystać z istniejących nazw plików.
Mówiłem już o tym wielokrotnie: miałem zgodę na implementację DSotSC w mój dodatek, ale nie miałem zgody na grzebanie w nim, zrozum to. Awantura wówczas z Kenem, to wogóle inna dyskusja. Prawdą jest natomiast, że gdyby nie NTotSC nikt nigdy nie skończyłby tego w całości - z błędzikami czy nie, bo wersja wydana przez TGB zawsze prędzej czy później coś wykaszaniała. I nie obchodzi mnie kto i kiedy ją zrobił. Nadal nie chce mi się grzebać w nim zarówno z szacunku dla czyjejś pracy jak i tego, że wielu skryptów po prostu nie rozumiem i nie wiem co one tak naprawdę robią i czy wogóle coś. Poprawiłem je tylko na tyle, by questy działały a pliki nie kaszaniły archiwów. Całość była zawsze przygotowana do wyrzucenia, ale historia potoczyła się inaczej. Jeśli ktoś czuje się na siłach by poprawić to czy tamto, nic już chyba nie stoi na przeszkodzie, bo DSotSC należy uznać za "abandoned".
Sprawa propagowania NTotSC na tzw. "Zachodzie" była prosta: stary TBG pilnie strzegł, by nieproszeni goście nie mieli łatwego życia w tamtych czasach. Zresztą nie miałem takich ambicji, moduł od początku był tworzony dla starych przyjaciół z GOL-a. Tylko jego popularność spowodowała, że wogóle wylądował w sieci.
W tej sprawie jak wiesz, niewiele sie zmieniło, aktualnie jestem oficjalnie członkiem DLA, wiem, co mówię.
Rozumiem. No fakt, ze skryptami byłby hardkor. Wiesz, może to będzie moje olewactwo i "nieskłonność do poświęceń", ale czy mógłby ktoś mnie wyposażyć w coś takiego jak lista nazwa pliku zaklęcia - nazwa zaklęcia? Ech, no w ostateczności usunę to pieprzone BGT i zainstaluję NToTSC - ale obawiam się, że następny raz zagram sobie za rok

Rozumiem. No fakt, ze skryptami byłby hardkor. Wiesz, może to będzie moje olewactwo i "nieskłonność do poświęceń", ale czy mógłby ktoś mnie wyposażyć w coś takiego jak lista nazwa pliku zaklęcia - nazwa zaklęcia? Ech, no w ostateczności usunę to pieprzone BGT i zainstaluję NToTSC - ale obawiam się, że następny raz zagram sobie za rok

Mogę ci wysłać kompletne wyekstraktowane archiwum spells.bif i spells1.bif z NTotSC. Pliki w spells.bif to te z oryginału wyłącznie i zapewne w BGT, jak i w BG2 są identyczne. Pliki w spells1.bif to ta radosna twórczość DS, ale wtedy zapewne nie będziesz miał nazw ani opisów.
Co stoi poza tym na przeszkodzie, by zrobić dodatkową, osobną instalkę BG1+NTotSC?
Cholera. Good point.
Wygląda na to, że SPIN603.spl to jedna z broni wilka cienia, więc tez musi zostać. Tego może być więcej.

PS. Potrafiłbyś określić ile mniej-więcej czasu zajmie ci planowana poprawka magii?
Hm. Lepszym pytaniem byłoby: jaki deadline?

BTW. znalazłem dosyć dziwaczny obrazek. Co to może być? (było w plikach BG2)



Zresztą, znalazłem tam jeszcze alternatywną księgę zaklęć (jeszcze ze skinem z BG1) i menu z komputerem i sztyletem w tle.
1. Pracuj spokojnie - co najmniej 2 tygodnie + testy, poza tym, jeśli masz to zrobić naprawdę - poczekam ile trzeba - ale nie czuj się zbyt swobodnie, będę prosił o tymczasowe efekty za kilka dni...

2. Takie dziwactwa to pozostałości po nie wydanych demach, niepotrzebny śmietnik, w BG1 też tego jest trochę, w plikach pozostał też quest z dema pierwotnie odbywający się w Candlekeep, w NTotSC został przywrócony, dość wiernie, ale w lokacji pod nazwą "Północna Cytadela".
Spis zadań i ciekawostek (spis jest niepełny, pominąłem tony pierdółek, jeśli coś sobie przypomnę, dopiszę później):

1. Ocalały z napaści konwoju (nowy – przywrócony z zasobów gry)
2. Napastliwy hobgoblin (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
3. Wizyta u tatusia i mamusi (wersja 2.01 – zainspirowany dialogiem jednego z dzieci w Beregost)
4. Cep Willa (wersja 2.01)
5. Pierścień Willa (wersja 2.01)
6. Pancerz Willa (wersja 2.01)
7. Pojedynek z Ludrugiem (nowy – przywrócony z zasobów gry)
8. Corianna - łowczyni bazyliszków (nowy – przywrócony z zasobów gry)
9. Uzupełniony wpis do dziennika po spotkaniu Tranziga (nowy – przywrócony z zasobów gry)
10. Pełna wersja dialogu Melicampa z Thalantyrem (nowy – przywrócony z zasobów gry)
11. Pełne wersje dialogów Niziołków w Gullykin (nowy – przywrócony z zasobów gry)
12. Klątwa Torqiona (wersja 2.01)
13. Zaginiona relikwia Lathandera (DSotST – przebudowany w wersji 3)
14. Przekleństwo paladyna Svlasta (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
15. Opowieść farmera o zaśmiecaniu stawów w Lesie Ostrych Kłów (nowy – przywrócony z zasobów gry) (nowy – przywrócony z zasobów gry)
16. Przywrócone przedmioty:
16.1 Toporek +2 ‘Ostatnia Strzała Rhyte’a
16.2 Pas ‘Obrońca niegodnych’
17. Dodatkowe spotkanie z bandytami umożliwiające wejście do Obozu (nowy – przywrócony z zasobów gry)
18. Pełna wersja dialogu z Unshey (Ogr z pasem) – reakcja zależna od Reputacji (nowy – przywrócony z zasobów gry)
19. Pełna wersja dialogu z Pheirkas, jeśli Algernon zginie (płaszcz Algernona) (nowy – przywrócony z zasobów gry)
20. Poprawiony dialog córek Shandalara
21. Shilo Chen i Mag-ogr (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
22. Dialog obstawy oficer Vai (nowy – przywrócony z zasobów gry)
23. Pijacy w Wesołym Żonglerze (DSotST)
24. Sabat siostrzyczek (wersja 2.01)
25. Polowanie na Widłogona (DSotST – przebudowany w wersji 3, smok już nie jest smokiem, ani jego karykaturą)
26. Bratanek Otha (DSotST)
27. Trzy dodatkowe spotkania z Elmisterem (Pod Pomocną, Wrota Baldura, po walce z Sarevokiem)
28. Szczęśliwa strzała Llindelina (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
29. Ranny krasnolud Keelor (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
30. Pilar i Gheldehar (wersja 2.01 – przywrócony z zasobów gry)
31. Ogary Nima Furlonga (wersja 2.01 – przywrócony z zasobów gry)
32. Spotkanie z Cholgą (wersja 2.01 – przywrócony z zasobów gry)
33. Ike reaguje prawidłowo na Reputację (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
34. Powrót Narlena i Rededge’a (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
35. Dodatkowe ruiny Firewine (wersja 2.01)
36. Porwanie męża Yness (wersja 2.01)
37. Zagininione dzieci (wersja 2.01)
38. Miecz Generała (wersja 2.01)
38.1 Wejście do pradawnego kręgu druidów
38.2 Wejście do grobowca generała
39. Kult Czarnej Dłoni Bane’a (wersja 2.01)
39.1 Uwolnienie Reedriga
39.2 Spotkanie z Reedrigiem
39.3 Ukryta Świątynia
40. Północna Cytadela (wersja 2.01 – część dema, które nie zostało wydane, a którego pierwotnie bohaterem był Ajantis, przywrócony z zasobów gry)
40.1 Wizyta na wyspie Salamander
40.2 Zwłoki Kapitana
40.3 Cmentarz przy Mauzoleum
41. Dom Nadalina (wersja 2.01)
42. Druidka Olivia (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
43. Egzamin Edie (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
44. Angelo poznaje Shar-Teel (nowy – przywrócony z zasobów gry)
45. Siostra Jetlai (DSotSC)
46. Pojedynek z Mrocznym(DSotSC)
47. Dziecko Ghastkillów (DSotSC)
48. Poświęcona Wiekiera (DSotSC)
49. Arcydruid (DSotSC, przeniesiony w wersji 3 w inne miejsce)
50. Świeca dla maga (wersja 2.01 – zainspirowany nie występującą w grze świecą)
51. Księga niewiedzy (zainspirowany pierwotnym dialogiem z Shaellą)
52. Mag w Lesie Ostrych Kłów (wersja 2.01)
52.1 Odesłanie demonów (to zadanie można również ukończyć w ramach Księgi Niewiedzy, nawet trzeba)
52.2 Kradzież Łuku (quest w dawnej lokacji z DSotSC, przeniesionej z innego miejsca)
52.3 Klucz do skrytki
53. Welt i Pooch (wersja 2.01 - przywrócone z zasobów)
54. Dodatkowa nagroda od Wiltona za pomoc Brunowi (Beregost - nowe, przywrócone z zasobów)
55. Przebudowana walka finałowa (nowe, inna lokacja, inny przebieg)
56. Lea Traore i wieża Ramazitha (wersja 3 - kilka nowych zadań)
57. Inne Zakończenie (wersja 2.01 i wersja 3 jeszcze raz przebudowane w oparciu o pliki z ww. dema)

55. Przebudowana walka finałowa (nowe, inna lokacja, inny przebieg)
To brzmi cholernie ciekawie. Aure, masz ode mnie PW z wyjaśnieniem mojej nieobecności, która niestety się przedłuży.
Po prostu ulegnie likwidacji ten podziemny bezsensowny moloch i jakaś świątynia w jaskini(?). Mapę przerobię na teren otwarty, co umożliwi inne, chyba ciekawsze zakończenie jego zywota.
Uaktualniony spis zadań i ciekawostek (spis jest niepełny, pominąłem tony pierdółek, jeśli coś sobie przypomnę, dopiszę później):

1. Ocalały z napaści konwoju (nowy – przywrócony z zasobów gry)
2. Napastliwy hobgoblin (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
3. Wizyta u tatusia i mamusi (wersja 2.01 – zainspirowany dialogiem jednego z dzieci w Beregost)
4. Cep Willa (wersja 2.01)
5. Pierścień Willa (wersja 2.01)
6. Pancerz Willa (wersja 2.01)
7. Pojedynek z Ludrugiem (nowy – przywrócony z zasobów gry)
8. Corianna - łowczyni bazyliszków (nowy – przywrócony z zasobów gry)
9. Uzupełniony wpis do dziennika po spotkaniu Tranziga (nowy – przywrócony z zasobów gry)
10. Pełna wersja dialogu Melicampa z Thalantyrem (nowy – przywrócony z zasobów gry)
11. Pełne wersje dialogów Niziołków w Gullykin (nowy – przywrócony z zasobów gry)
12. Klątwa Torqiona (wersja 2.01)
13. Zaginiona relikwia Lathandera (DSotST – przebudowany w wersji 3)
14. Przekleństwo paladyna Svlasta (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
15. Opowieść farmera o zaśmiecaniu stawów w Lesie Ostrych Kłów (nowy – przywrócony z zasobów gry) (nowy – przywrócony z zasobów gry)
16. Przywrócone przedmioty:
16.1 Toporek +2 ‘Ostatnia Strzała Rhyte’a
16.2 Pas ‘Obrońca niegodnych’
17. Dodatkowe spotkanie z bandytami umożliwiające wejście do Obozu (nowy – przywrócony z zasobów gry)
18. Pełna wersja dialogu z Unshey (Ogr z pasem) – reakcja zależna od Reputacji (nowy – przywrócony z zasobów gry)
19. Pełna wersja dialogu z Pheirkas, jeśli Algernon zginie (płaszcz Algernona) (nowy – przywrócony z zasobów gry)
20. Poprawiony dialog córek Shandalara
21. Shilo Chen i Mag-ogr (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
22. Dialog obstawy oficer Vai (nowy – przywrócony z zasobów gry)
23. Pijacy w Wesołym Żonglerze (DSotST)
24. Sabat siostrzyczek (wersja 2.01)
25. Polowanie na Widłogona (DSotST – przebudowany w wersji 3, smok już nie jest smokiem, ani jego karykaturą)
26. Bratanek Otha (DSotST)
27. Trzy dodatkowe spotkania z Elmisterem (Pod Pomocną, Wrota Baldura, po walce z Sarevokiem)
28. Szczęśliwa strzała Llindelina (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
29. Ranny krasnolud Keelor (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
30. Pilar i Gheldehar (wersja 2.01 – przywrócony z zasobów gry)
31. Ogary Nima Furlonga (wersja 2.01 – przywrócony z zasobów gry)
32. Spotkanie z Cholgą (wersja 2.01 – przywrócony z zasobów gry)
33. Ike reaguje prawidłowo na Reputację (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
34. Powrót Narlena i Rededge’a (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
35. Dodatkowe ruiny Firewine (wersja 2.01)
36. Porwanie męża Yness (wersja 2.01)
37. Zagininione dzieci (wersja 2.01)
38. Miecz Generała (wersja 2.01)
38.1 Wejście do pradawnego kręgu druidów
38.2 Wejście do grobowca generała
39. Kult Czarnej Dłoni Bane’a (wersja 2.01)
39.1 Uwolnienie Reedriga
39.2 Spotkanie z Reedrigiem
39.3 Ukryta Świątynia
40. Północna Cytadela (wersja 2.01 – część dema, które nie zostało wydane, a którego pierwotnie bohaterem był Ajantis, przywrócony z zasobów gry)
40.1 Wizyta na wyspie Salamander
40.2 Zwłoki Kapitana
40.3 Cmentarz przy Mauzoleum
41. Dom Nadalina (wersja 2.01)
42. Druidka Olivia (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
43. Egzamin Edie (wersja 2.01 - przywrócony z zasobów gry)
44. Angelo poznaje Shar-Teel (nowy – przywrócony z zasobów gry)
45. Siostra Jetlai (DSotSC)
46. Pojedynek z Mrocznym(DSotSC)
47. Dziecko Ghastkillów (DSotSC)
48. Poświęcona Wiekiera (DSotSC)
49. Arcydruid (DSotSC, przeniesiony w wersji 3 w inne miejsce)
50. Świeca dla maga (wersja 2.01 – zainspirowany występującą w zasobach gry świecą - pierwotnie elementu dema)
51. Księga niewiedzy (zainspirowany pierwotnym dialogiem z Shaellą)
52. Mag w Lesie Ostrych Kłów (wersja 2.01)
52.1 Odesłanie demonów (to zadanie można również ukończyć w ramach Księgi Niewiedzy, nawet trzeba)
52.2 Zdobycie Łuku (quest w dawnej lokacji z DSotSC, przeniesionej z innego miejsca)
52.3 Klucz do skrytki
53. Welt i Pooch (wersja 2.01 - przywrócone z zasobów)
54. Dodatkowa nagroda od Wiltona za pomoc Brunowi (Beregost - nowe, przywrócone z zasobów)
55. Silvana Traore i wieża Ramazitha (nowe - kilka nowych zadań)
56. Wioska "Zakole" (nowe - kilka nowych zadań)
57. Przedmieścia Wrót Baldura (nowe - rozbudowane dwie mapy Wrót, zawierające zabudowania zamiast zablokowanych obszarów - sprawa trochę niepewna z uwagi na czas realizacji)
58. Inne Zakończenie (wersja 2.01 i wersja 3 - jeszcze raz przebudowane w oparciu o pliki z ww. dema)

mały update w dn. 31.03.2008 r. - zrezygnowałem z przebudowy lokacji "podziemne miasto" i światynia Bhala z uwagi na filmik wprowadzający, którego nie chciałem wyrzucać, a który ni jak nie daje możliwości interpretacji dalszych wydarzeń inaczej niż, że to podziemia. lokacja zostanie uatrakcyjnionia, ale pozostanie taka, jaka jest.
Wstepnie, z powodu pewnego braku czasu i konieczności podzielenia go między kilka różnych projektów, wersja beta powinna pojawić się na początku maja, ale nie dam sobie za to uciąc głowy, bo mam sporo różnych pomysłów i nie wiem jeszcze tak do końca jak to ostatecznie "wyjdzie" ale przynajmniej część graficzna i mechaniczna jest ukończona. pozostały questy i kilka drobnych poprawek do sprawdzenia.
No cóż, wersja 3 raczej nie ujrzy światła dziennego przed ME w piłce nożnej, ale ponieważ jestem w tym czasie na urlopie, więc powinienem ten czas wykorzystac by doszlifować wszystko.

Przy okazji postanowiłem uaktualnic liste questów przywróconych z zasobów gry, tak, byscie mogli to porównac z malizną Unfinished Bussiness, na który wersja 3 jest jak najbardziej odpowiedzią. Nie chcemy takich półśrodków i zajmowania się tylko tym, co najprościej znaleźć.

1. Ocalały z napaści konwoju (jest w UB)
2. Napastliwy hobgoblin (od wersji 2.01, jest w UB)
3. Pojedynek z Ludrugiem (jest w UB)
4. Corianna - łowczyni bazyliszków (jest w UB)
5. Uzupełniony wpis do dziennika po spotkaniu Tranziga
6. Pełna wersja dialogu Melicampa z Thalantyrem
7. Pełne wersje dialogów Niziołków w Gullykin
8. Przekleństwo paladyna Svlasta (od wersji 2.01)
9. Opowieść farmera o zaśmiecaniu stawów w Lesie Ostrych Kłów
10. Dodatkowe spotkanie z bandytami umożliwiające wejście do Obozu (jest w UB)
11. Pełna wersja dialogu z Unshey (Ogr z pasem) – reakcja zależna od Reputacji
12. Pełna wersja dialogu z Pheirkas, jeśli Algernon zginie (płaszcz Algernona)
13. Poprawiony dialog córek Shandalara
14. Shilo Chen i Mag-ogr ( od wersji 2.01, jest w UB)
15. Dialog obstawy oficer Vai (jest w UB)
16. Trzy dodatkowe spotkania z Elmisterem (Pod Pomocną, Wrota Baldura, po walce z Sarevokiem, (w UB jest tylko ten pierwszy)
17. Szczęśliwa strzała Llindelina (wersja 2.01)
18. Ranny krasnolud Keelor (wersja 2.01, quest został przeniesiony, dodatkowo przywróciłem też jego siostrę i jej dialog o której wspomina w jednej z opcji)
19. Pilar i Gheldehar (wersja 2.01)
20. Ogary Nima Furlonga (wersja 2.01)
21. Spotkanie z Cholgą (wersja 2.01)
22. Ike reaguje prawidłowo na Reputację (wersja 2.01, jest w UB, Ike został przeniesiony do Beregost, bo kiedy docieramy do Brody, najczęściej mamy już Wieżę za sobą...)
23. Powrót Narlena i Rededge’a (wersja 2.01) i przywrócony dialog Ciszy.
24. Północna Cytadela (wersja 2.01 – część dema, które nie zostało wydane, a którego pierwotnie bohaterem był Ajantis)
25. Druidka Olivia (wersja 2.01)
26. Egzamin Edie (wersja 2.01, jest w UB, ale w miejscu, które nijak nie pasuje)
27. Angelo poznaje Shar-Teel (jest w UB)
28. Welt i Pooch (wersja 2.01)
29. Dodatkowa nagroda od Wiltona za pomoc Brunowi (jest w UB, ale w miejscu bez sensu)
30. Naszyjnik syna Pana Colquetle
31. Kilka postaci i dialogów wyciętych z wyspy wilkołaków (jedną przywraca UB)
32. Rodriguez Krzywy Ryj (postać "autentyczna", quest nie)
33. Pełny dialog Vola - można wysłuchać wszystkich opowieści (wersja 2.01, jest w UB, ale spieprzony)
34. Dodatkowy strażnik w Siedmiu Słońcach i jego dialog (+ dodatkowy "kupiec", którego dialog był wklejony w dialog innego)
35. Przywrócona postać kochanka pani Mallory (ta od "amnijskiego świerzbu miłosnego") w Brodzie Ulgotha, o którym mówi Calahan.
36. Kapłan Quoningar (jest w UB)
37. Uzupełniony dialog Ragefasta
38. Przywrócony Entar Srebrna Tarcza w swojej posiadłości.
39. Nowe zakończenie gry pochodzące z niewydanego dema oraz mapy niewykorzystanej w BG2.

Przywrócone przedmioty:
1 Toporek +2 ‘Ostatnia Strzała Rhyte’a
2 Pas ‘Obrońca niegodnych’

Przywrócone czary:
Lodowa Nawałnica,
Ściana Ognia, (UB "coś" z nimi robi, ale nie wiadomo co - na pewno nie przywraca)
Czekamy z niecierpliwością.
A ja spytam co z wersją ANG NToTSC v.3? W sensie ktoś to przetłumaczy dla innych? Zapewne nie wszystko, ale jak sam napisałeś Aurelinusie, będzie sporo nowych rzeczy.
Jeśli ktoś mi odrobinę pomoże, można przetłumaczyć, doszło raptem(?) ok. 2000 stringów o różnej długości, dialog.TLK został wyczyszczony i przebudowany, i w efekcie jest mniejszy niz ten w 2.01. Była to wina DSotSC który zajmował niepotrzebnie ponad 3000 stringów, które powtarzały się cyklicznie, bo to efekt uboczny stosowania takiego starocia o nazwie IEEP czy jakos tak, który nadpisywał kazdą zmianę w nowym stringu, nie było opcji "zastąp".
Podrzuć coś dla przykładu, zobaczę, czy podołam
Ja mógłbym zająć się ewentualnie jakąś niewielką porcyjką w miarę możliwości, narzekam na brak czasu, ale jak powiedziałem, mógłbym chociaż odrobinę pomóc.

Ja mógłbym zająć się ewentualnie jakąś niewielką porcyjką w miarę możliwości

jeżeli mówisz o translacji to jak rozumiem na te chwilę dowodzi tym ew. Seraphe, więc kontakt z nim. Biorąc pod uwage zas rangę na forum, to na pewno Admin da ci dostęp do FTP. Przypominam, że jest tłumaczenie wersji 2.01, należałoby de facto przetłumaczyć tylko pliki różnicowe i opisy niektórych itemów.
Jak stoją prace nad wersją 3?
Z powodu mojego zaangażowania w moduł do Fallout 3 w zwolnionym tempie, ale dzięki Durendalowi i Tuthowi wznowione zostały betatesty.
Gdyby nie matura sam bym się pobawił w bete, ale cóż... ciężkie życie

Gdyby nie matura sam bym się pobawił w bete, ale cóż... ciężkie życie
A ja sesję mam... wymówki.
Tak czy inaczej - powodzenia panowie. Kiedyś też to przechodziłem i żyję, więc kiełbasy w górę i do przodu!
Informacja dla wszystkich zainteresowanych (i nie) nową wersją NTotSC.

1. Nie wiem kiedy udostępnię grywalną wersję modułu, po prostu jestem zajęty modułem do Fallout 3 i aktualnie jest on dla mnie priorytetowy. Co gorsza, nie posiadam już komputera(ów) zdolnego poprawnie wyświetlać archaiczną grafikę BG i utrudnia mi to znakomicie testowanie i pracę, nawet w przerwach w pracy nad Fallout 3.

2. Komponent o nazwie DSotSC pozostaje, w nieco zmodyfikowanej formie, ale decyzji nie zmienię. Samo DSotSC to w zasadzie śmieć, do którego NTotSC od początku był pomyślany jako patch, i nadal ma pełnić tę funkcję jak i odwodzącą grających od chęci instalowania tego modułu zarówno w wersji 1.03 jak i konwersji do WEiDU.

3. Nie jest przewidziana konwersja do WEiDU ani kompatybilna z BGT. Obserwując zainteresowanie modułem w aktualnej wersji (2.01), dochodzę do wniosku, że - podobnie jak ja - większość grających oczekuje prostej, kompletnej i zbalansowanej instalacji, w wyniku której otrzymują gotowy produkt i nie muszą dumać co dana funkcja instaluje, jakie to ma korzyści i wady i potem, pamiętać co zainstalowali, gdyby doszli do wniosku, że efekt nie jest zadowalający. Z całym szacunkiem dla korzystających z WEiDU, ale wciąż jesteście elitą i trzy czy cztery fora nie zmienią opinii większości niezrzeszonych. Mam zresztą dużo więcej zastrzeżeń do instalacji zarówno samego formatu WEiDU (dlatego też nigdy nie nauczyłem się go w stopniu zadowalającym) jak i BGT.
Krótko mówiąc: w NTotSC mojego autorstwa nadal gramy tylko na BG1.

4. O kompatybilność innych modułów z NTotSC proszę pytać ich twórców, samo NTotSC v.3 jest na tyle kompletne, że z pewnością zadowoli większość (mam taką nadzieję), nawet bez tamtych komponentów.
*wzdycha* Nadal najchętniej bym widział BG1trueUB + część twoich tweaków. Nigdy nie lubiłem tych elementów Ciemnej Strony Mocy - ale to moje podejście do modów, gdzie nadal chcę obcować z 'Baldur's Gate' a nie 'Hej jestem Ken i tutaj pieprznąłem ogra. hahahaha!"

Nadal najchętniej bym widział BG1trueUB Nad tym można się zastanowić po wyjściu 3.ki.
Mru', jestem max-content Gdybyś miał wtedy jakąś prostą niewymagającą inteligencji i przenikliwości królów sceny Infinity robótkę, rzuć
Jest tylko mały zgrzyt w związku z takim TrueUB - na kilka wątków zwyczajnie brakuje miejsca na mapach.
Tylko informacyjnie: prace nad nową wersją są wstrzymane do czasu ukończenia dodatku do Fallout 3, czyli conajmniej do końca czerwca.

Postaram się jednak jak najszybciej wypuścić poprawioną wersję 2.02, która usunie kilka wadliwych komponentów wersji 2.01, a przede wszystkim usunie kompatybilność z modami i pseudo-poprawkami, których nie aprobuję i wręcz uważam za zbędne i ingerujące w moje zamierzenia, nawet jeśli niektóre z tych zamierzeń wyszły "mimo woli".
Witam!

Mam pare pytan.

1. Kiedy bedzie nowa wersja NTotSC (v.3) lub nowy patch do starej wersji (v.2)?

2. Czy nowa wersja NTotSC (v.3 lub ew. nowy patch do v.2) bedzie kompatybilna z TWM?

3. Przeczytalem post Aurelinusa strasznie pomstujacy na 'patch' Shinigamiego. Gralem na NTotSC 2.01b z tym 'patchem' a takze bez i musze przyznac, ze mimo wielu niedorobek wolalem wersje poprawiona przez Shinigamiego. Wiele baaardzo przepakowanych przedmiotow zostalo znacznie oslabionych. To moje subiektywne zdanie, nie jestem specem ani znawca modowania, ot zwykly ze mnie 'konsument', fan BG1 ktory lubi pograc na modach :)

Pozdrawiam!

1. Kiedy bedzie nowa wersja NTotSC (v.3) lub nowy patch do starej wersji (v.2)?
Jak skończę moduł do Fallout 3 w nowej wersji (też 3).

Na szzcęście obecnie sytuacja się mocno zmieniła. Większość modów wydawana jest pod pełnym GPL, wolna licencja i swoboda modyfikowania czyichś dzieł (z naciskiem na mody techniczne). Duża część modów powstaje przez współpracę (jak chociażby Item/Spell Revision w których się udzielam) i w przypadku premiery ostatniej wersji SR Demi zachęcał mnie do stworzenia patcha w którym zawarta byłaby część moich sugestii i zmian, ktore wypadły przez wzgląd na zbyt mocne osłabienie magów w SCS (chciałem chociażby zmienić Ochronę przed magicznymi brońmi na Mniejszą Opończę).
Dobra popchne temat bo sie zacial. Kilka pytan:

1. Czy wogole prace jeszcze trwaja w tym projekcie, jest jakas szansa na ujawnienie ew. przewidywanej daty wydania?

2. Nadal podtrzymywana jest teza ze NTotSC nie bedzie kompatybilne z TWM?
(osobiscie uwazam to za kompletny brak min. dobrej woli, z obu stron, zwlaszca ze na rzecz BGT coraz mniej ludzi gra w czyste BG1).

3. Czy bedzie mozliwosc instalacji NTotSC v3 bez DTotSC?
1. Tak prace wciąż jako takie są

Tyle co do pytania numer 1

1. Czy wogole prace jeszcze trwaja w tym projekcie, jest jakas szansa na ujawnienie ew. przewidywanej daty wydania? NTotSC v3 jest w fazie zaawansowanej bety. Dla chętnych do przetestowania zmian udzielam imiennego zezwolenia pod warunkiem wykonania kilku czynności związanych z tym czym jest - czyli testowaniem bety.

Cóż, jeżeli NTotSC jest w fazie bety, to chętnie bym ponownie pomógł przy testowaniu, bo muszę przyznać jest to jedyny mod na który czekam, oprócz TWM, które zapewne nieprędko wyjdzie.
Dodatkowo - jeśli kogoś to zainteresuje i zależy mu na szybszym wydaniu wersji 3 niż po zakończeniu zmagań z Fallout 3, nic nie stoi na przeszkodzie, nie wyłączając współautorstwa, by uzupełnił zespół i pod niewielkim moim nadzorem dokończył obecny stan, ew. podjął decyzje co do niektórych zmian (byłbym za wariantowym dodaniem zmienionych zasad jak najbardziej, zwłaszcza, że istnieje cała armia wielbicieli tzw. klasyki, którym sprawia przyjemność wygrywanie nieuczciwych pojedynków).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mkulturalnik.xlx.pl
  •