AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Przede wszystkim chciałem podziękować Serafinowi za to, że znalazł miejsce w Tawernie dla tego subforum i tym samym dał mu szansę, a także wszystkim, którzy pomysł poparli. (Tu kolejne podziękowania dla tych, którzy zgłosili moją kandydaturę na moderatora, to mnie ośmieliło
Czym jest hit w świecie gier komputerowych? – to gra, która jest skazana na sukces zanim powstanie. Takie hity i „hity” corocznie zalewają rynek. Powstaje ich tak wiele, że zanim skończymy jeden hit, już dowiadujemy się o tym, iż trwają prace nad kolejnym hitem... i mimo że nie napisano jeszcze ani jednej linijki nowego hitu, to już wiadomo, że... będzie to hit.
Po części wynika to ze specyfiki branży – coraz mocniejsze komputery dają programistom więcej możliwości, a programiści i twórcy gier mają skłonność do sprzedawania wyobraźni za większą moc obliczeniową.
Po części z mistrzowskiego marketingu połączonego z cynicznym rozbudzaniem wyobraźni i oczekiwań graczy. Poza tym chyba w żadnej innej branży marka nie daje tak wielkiej pewności na to, że produkt się sprzeda – bo czym innym jest obecnie Tomb Rider, Resident Evil, Final Fantasy, Diablo itp. jak nie marką, z której można doić, doić i doić zielone mleko ($$$).
Po części jest tak dlatego, że takie są prawa rynku i twórcy gier nie muszą silić się na wyrafinowane techniki marketingowe, żeby hit, czy „hit” dobrze sprzedać.
Po części wina spada na konsumentów gier (zbyt tanio sprzedajemy wyobraźnię za moc obliczeniową...), a także specyfikę branży. Gry starzeją się błyskawicznie; przy pewnych tytułach powstaje silna społeczność, jednak większość gier szybko odchodzi w niebyt; co jest na rękę twórcom gier, bo dzięki temu mogą wypuścić kolejną część hitu.
Istnieją więc gry skazane na sukces oraz takie, które skazane są na zapomnienie. To subforum poświęcone jest tym drugim. Nie ma tu miejsca na komercyjne dzieci sukcesu, jeno na awangardę i underground. Zaglądając tutaj możecie być pewni tego, że zwąchacie i popieścicie myszą tytuł wyjątkowy, niezwykły, kontrowersyjny, innowacyjny, często przy tym zapomniany i niedoceniony (czytaj zbyt słabo rozreklamowany, lub za trudny w obsłudze). Subforum ma charakter elitarny (obowiązuje selekcja tytułów) oraz encyklopedyczny; tworzymy swego rodzaju katalog gier niezwykłych, nietypowych, nietuzinkowych, zapomnianych, niedocenionych – zasługujących chociażby na krótką wzmiankę. Po co to wszystko? Żeby grać
No, Drutku, czekamy na więcej
Spoko, będzie więcej, ostatnio trochę zabiegany jestem, trochę się lenię, ale pracuję nad opisem i formą opisu pierwszej gry do działu, a potem zobaczymy, czy nadążycie