AZJA 2010 - NOWA WLOCZEGA
Jako że jestem tutaj nowy, witam wszystkich
Na te wakacje postanowiłem sobie, że przejdę w końcu całą sagę Baldur's Gate od początku do końca. Kupiłem więc w empiku Legendy RPG(swoją droga najbardziej udany zakup, jeśli chodzi o gry jaki w życiu dokonałem) i postanowiłem, że "przelecę" wszystko co tam jest Jako, że Planescape'a jako jedynego z tych gier przeszedłem już dawno temu(najlepsze cRPG w jakie grałem) na pierwszy ogień poszły właśnie Baldury. Przeszedłem jedynkę, Opowięśći z Wybrzeża Mieczy, Cienie Amn i właśnie robie postać do Tronu Bhaala, prawdopodobnie będzie to mnich.
No ale nie ważne, wracając do tematu czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na co rzeczywiście mają wpływ poszczególne cechy postaci. W instrukcji informacji jest tyle co kot napłał a większości tego co tam napisali można się samemu domyślić. Zaglądając jednak do tabelek na końcu tam gdzie opisywane są charakterystyki poszczególnych cech przy takiej mądrości znalazłem kolumnę "modyfikator obrony przeciwko magii" (czyli co mam przez to rozumieć? mądrość zwiększa rzuty obronne przeciwko czarom czy może odporność na magię, nigdzie nie ma informacji o tym ;/) Żeby było jeszcze lepiej, w jakimś poradniku do gry mnichem napisane było żeby oprócz, co wiadome siły, zręczności i kondycji ładować w inteligencję bo pomaga w walce z łupieżcami umysłu. Czemu kurde w instrukcji nie ma o tym ani słowa. Czyli prawie spaprałem sobie postać bo intuicyjnie prędzej bym mnichowi ładował w mądrość, która okazuje się że niby nie ma na niego żadnego wpływu.
Szczerze, nic już tutaj nie kumam. Niech ktoś mnie oświeci jak to w końcu z tymi cechami jest... i skąd to wiecie
PS. To wszystko nie zmienia faktu żę obydwa Baldury to drugie najlepsze RPG(obok Fallouta) w jakie grałem i szkoda że nie zgłebiłem się w nie dużo wcześniej. nie jest to wprawdzie to samo co Torment no ale historia Bezimiennego jest nie do podrobienia
PS2. Sorry za ewentualne błędy ale już na oczy nie widze a nad swoją postacią myślę już trzecią godzinę i dalej nic nie postanowiłem a uparłem się że dzisiaj muszę już zacząc grać w Tron Bhaala bo mnie aż ciekawość zżera
a nie lepiej zagrac cala sage jedna postacia? a przynajmnije SoA i ToB?
no ale skoro juz chcesz tak wydziwiac.
madrosc poza dodatkowymi czarami kaplana (swoja droga tak smieszny bonus ze nawet nie warto, przynajmniej dla mnie) nie daje nic.
charyzma wplywa na reakcje NPC, ale podczas calej gry moze zadziala to na twoja korzysc 2-3 razy (charyzma i tak musi byc na poziomie 20+).
inteligencja, bardzo przydatna w walce z lupiezcami. kazdy atak tego stwora 'pozera' 5 inteligencji, a spadek inteligencji do 0 powoduje smierc postaci. dla postaci walczacej najlepiej ustawiac inteligencje na poziomach (6; 11; 16; co odpowiednio chroni przed: 1; 2; 3; atakami ).
sila, kondycja i zrecznosc chyba nie wymaga tlumaczenia.
ja jednak zamiast tworzyc nowa postac zagralbym ta ktora ukonczylem SoA. BG bez modow jest tak latwe, ze da sie je ukonczyc kazda postacia. nawet mag bez inteligencji, czy wojownik bez kondycji i sily da sobie rade.
Dzięki.
Co do gry jedną postacią to taka była pierwotna koncepcja swojego czasu to zakładałem nawet ukończenie całej sagi jednym gierojem jednak w BG gra się dość długo a ja chiałem jak najwiecęj klas przetestować stąd te ciąge zmiany
Witaj
Temat poruszany tutaj X razy, instrukcja kłamie, mądrość nie wpływa na rzuty obronne przeciw czarom
jeśli tak to sorry, pośpesznie przeglądałem forum i nie znalazłem informacji.
Charyzma niby wpływa na ceny to wiem nawet z instrukcji ale szczerze powiedziawszy kiedy robiłem zakupy kimś o dużo niższej charyzmie nie specjalnie jakoś odczułem różnicę. Przynajmniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Charyzma chyba wpływa jeszcze na odpędzanie nieumarłych, tak przynajmniej było w oryginalnych zasadach D&D jeśli dobrze pamiętam. Co nie zmienia faktu że to najmniej opłacalna cecha, gdyż już na starcie BG2 można znaleźć pierśćień wpływu na ludzi czy coś takiego, ale to napewno wiecie w jedynce też gdzie szybko można było takie ustrojstwo znaleźć
Hej, zaraz przed chwilą było to P:T
heh... chodziło mi żę P:T jest na pierwszym miejscu a Baldury na drugim razem z Falloutem tak miało być
madrosc poza dodatkowymi czarami kaplana (swoja droga tak smieszny bonus ze nawet nie warto, przynajmniej dla mnie)
Jest to bardzo duży bonus i opłaca się bardzo. Granie kapłanem z mądrością <15 to dramat.
Jest to bardzo duży bonus i opłaca się bardzo. Granie kapłanem z mądrością <15 to dramat.
2 zaklecia poziomow 1, 2 i jedno zaklecie poziomu 3, 4 to duzy bonus przy madrosci 18? wybacz, ale dla mnie marny bonus, zaklecia kaplanskie ktorych uzywam to glownie poziomow 6, 7. nizsze sa zapelnione czarami uzdrawiajacymi (2 poziom unieruchomieniami). wysoka madrosc ma znaczenie tylko przy wieloklasowcach (wolne zdobywanie poziomow sprawiaja, ze kazdy slot jest wazny. u jedno/dwuklasowca(Anomen) takiego problemu nie ma, i tak osiagniemy 7 slotow kazdego poziomu bez problemu).
ale NIGDY w BG2 nie mialem problemu z kasa.
no ja raz kupiłem samych strzał za bodaj 60 tysięcy
Prawie w każdym RPGu gdzieś tak od połowy gry zaczyna się robić luz ze złotem ale mimo wszystko początki nie są aż tak różowe...
wysoka madrosc ma znaczenie tylko przy wieloklasowcach
Dla mnie to oznacza "zawsze". Od lat nie grałem z czystym kapłanem w drużynie, a dwuklasowcem grałem najwyżej 2 razy.
Dla mnie to oznacza "zawsze". Od lat nie grałem z czystym kapłanem w drużynie, a dwuklasowcem grałem najwyżej 2 razy.
ja gram tylko z kaplanami dostepnymi w grze, i nawet przy Aerie nie brakowalo mi tych kilku zaklec niskich poziomow. U Anomena i Viconi tym bardzie nie ma o czym gadac.
25 bez modow, kilkukrotnego przechopdzenia gry, albo czitow nie osiagniesz.
18 +3 z grimuarów +1 z Talii +1 z Luma +1 w Piekle = 24. Pomyliło mi się, ale niewiele, wciąż są dodatkowe sloty na odpowiednich poziomach.
Wprawdzie aktualnie gram, jak napisałem w ToB ale nie ukrywam, że jeszcze nie raz wrócę do pozostałych części. Dlatego założyłem ten temat w tym miejscu i zależy mi na informacjach nie tylko dotyczących tego dodatku ale całej sagi.
Nie precyzyjnie się wyraziłem, poprostu kiedy postanowiłem stworzyć nową postac do Tronu Bhaala uświadomiłem sobie, że w dalszym ciągu nie dokońca ogarniam jak to jest z tymi cechami
Tak czy siak dzięki za wszystkie odpowiedzi
EDIT: zapomniałbym. Mógłby ktoś jeszcze napisac czy Charyzma wpływa na zdolnośc odpędzania nieumarłych przez paladyna. W instrukcji nie ma o tym słowa ale w oryginalnych zasadach D&D jeśli dobrze pamiętam charyzma wpływała na licze nieumarłych których paladyn może odpędzać
EDIT: zapomniałbym. Mógłby ktoś jeszcze napisac czy Charyzma wpływa na zdolnośc odpędzania nieumarłych przez paladyna.
Tak samo jak u kapłanów (chociaż u nich to charyzma waha się pomiędzy 17 a 18 ) .Ale lepiej mieć Vici do tego - ona kontroluje umarłych .
Tak samo jak u kapłanów (chociaż u nich to charyzma waha się pomiędzy 17 a 18 ) .Ale lepiej mieć Vici do tego - ona kontroluje umarłych .
piszac 'u nich' masz na mysli paladynow? bo w tym zdaniu odnosi sie ten zwrot raczej do kaplanow
mnie u Vici ta jej kontrola nieumarlych bardziej wkurzala niz radowala. uwazam, ze nie ma to jak Anomen wbiegajacy w chmare wampirow, odpalasz odpedzanie, a kawalki wampirow zaczynaja latac po ekranie.
grajac solo mag/kaplanem rozwalalem nawet lisze za pomoca odpedzania. tylko Kangaxx potrafil sie oprzec potedze tej umiejetnosci
a wracaja do tej nieszczesnej madrosci i jej bonusu.
jak dla mnie bonus ma sens tylko w BG1 i tylko jezeli zaczynamy gre kaplanem/druidem od tej czesci.
jakis sens madrosc ma u paladynow i lowcow (ale to dopiero w BG2), ale tu jest znowu problem. klasy te musialy by miec rozwiniete 4 statystyki (paladyn 5 bo jeszcze charyzma) na 18, a to jest juz nielada wyczynem.
jak nie panujesz instalacji BGTrylogi i gry z Viconia, albo nie planujesz grac kaplanem od BG1, madrosc jest raczej zbyteczna. podkreslam, to jest tylko moje zdanie i wielu pewnie sie z nim nie zgodzi.
ogolnie BG zostalo tak skonstruowane, ze jedynie sila, zrecznosc i kondycja maja jakis wiekszy wplyw na gre. inteligencja nawet u maga jest zbyteczna. charyzma to jakies nieporozumienie, u kazdej postaci mozna spokojnie ustawic minimum, madrosc zostala przedstawiona juz w tym temacie w kilku postach, kazdy moze sam ocenic czy warto.
piszac 'u nich' masz na mysli paladynow? bo w tym zdaniu odnosi sie ten zwrot raczej do kaplanow
Mam brzydki zwyczaj wielokrotnego poprawiania/dopisywania/skreślania/(niepotrzebne skreślić) i czasem wychodzą takie potworki .
Chodziło oczywiście o paladynów.
Czasami nie wszystkim nie powiedzie się rzut i wtedy lepiej mieć 7 z 10 wampirów po Twojej stronie w walce z pozostałymi niż samemu walczyć z 3.
czy ja wiem... Anomen na poziomie pozawlajacym rozniesc wampira odpedzaniem jest na tyle silny ze da sobie rade bez trudu z 3 wamprami. poza tym w 99% przypadkow jak nie powiedzie sie 'wysadzenie' umarlaka to zaczyna on uciekac. wystarczy wtedy z odpalonym odpedzaniem latac za takimi, gwarantuje, ze operacja zakonczy sie bezbolesnie (dla nas oczywiscie ).
Ajć! Wy ciągle o mądrości, a ja chciałabym wiedzieć czy Siła/Zręczność wpływa jakoś na strzelanie z łuków (poza wymogiem Siły 19 dla długich refleksyjnych). Wie ktoś?
Pozdrawiam Illasera Prędka
Ajć! Wy ciągle o mądrości, a ja chciałabym wiedzieć czy Siła/Zręczność wpływa jakoś na strzelanie z łuków (poza wymogiem Siły 19 dla długich refleksyjnych). Wie ktoś?
Wpływa na celność. Tutaj masz tabelkę: http://wrota.cob.netarteria.pl/node/299
Kolumna Broń Dystansowa, to bonus do TraK0.